Şase din zece români (58%) renunţă la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat al acestora, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, relevă rezultatele unui studiu de specialitate, publicat miercuri.
Conform cercetării Mkor, intitulată “Consumatorul Etic din România în 2024”, peste o treime (35%) dintre respondenţi spun că nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% afirmă că alternativele eco din magazine sunt reduse.
În acelaşi timp, peste jumătate din totalul celor chestionaţi (56%) sunt indecişi în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul iar 6% nu sunt interesaţi de sustenabilitate şi etică. De asemenea, patru din zece consumatori indecişi contribuie la protejarea mediului prin acţiuni zilnice şi au potenţial de a deveni Consumatori Etici prin campanii de educare şi programe de încurajare a protecţiei mediului.
Potrivit sursei citate, alţi factori care îi determină pe români să evite achiziţionarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declaraţiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informaţiilor despre impactul şi originea produselor (24%) şi lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%).
În 2024, portretul-robot al consumatorului etic din România, realizat de Mkor, este predominant reprezentat de femei care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici.
…..