Românii cu vârste între 35 şi 44 de ani sunt în fruntea listei atunci când vine vorba despre lansarea de firme noi în 2023, mai ales în domeniul IT, arată o analiză de specialitate, publicată vineri.
Datele analizate de StartCo, platformă specializată în servicii de înfiinţare şi gestionare online a companiilor, relevă faptul că Bucureşti continuă să fie un hub central pentru start-up-uri, urmat îndeaproape de Cluj-Napoca şi de alte oraşe regionale.
Potrivit sursei citate, 30% dintre PFA-urile nou-înfiinţate în perioada ianuarie-octombrie 2023 sunt în zona tehnologiei, iar peste un sfert (26,6%) sunt cu profil IT.
Alte domenii ofertante pentru începerea unei afaceri sunt: Comerţul online (20,58% dintre firmele nou-înfiinţate şi 9,16% dintre PFA-uri), Marketingul & Consultanţa (11,32% dintre afacerile noi şi 12,79% dintre PFA-uri) şi Învăţământul alternativ (7,54% dintre PFA-urile nou-înfiinţate).
Cele mai multe dintre start-up-urile deschise în 2023 prin intermediul StartCo (39,46%) au fost înregistrate în Bucureşti, în timp ce Cluj-Napoca şi-a revendicat titlul de lider regional, cu o pondere de 10,75%, la mică diferenţă faţă de procentul cumulat pentru alte trei oraşe importante, respectiv: 12,3% dintre noile afaceri au sediile în Iaşi, Timişoara sau Braşov.
Apetitul românilor pentru a avea propria afacere e cel mai ridicat în intervalul 35 – 44 de ani (27,5%), urmat de segmentul 45 – 54 (24%), cei între 25 şi 34 de ani (20%), şi între 18 şi 24 de ani (11%).