Taxele şi tarifele pentru furnizarea de servicii publice vor fi publicate din oficiu pe site-ul instituţiilor publice, potrivit unui proiect care a trecut de Camera Deputaților

Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, un proiect care prevede că taxele, tarifele sau comisioanele percepute pentru serviciile publice furnizate de instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale vor fi publicate, din oficiu, pe website-ul acestor instituţii şi în punctul de contract unic electronic.

Proiectul modifică în acest sens articolul 1 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

“Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar. În cazul în care furnizarea serviciilor publice se realizează cu perceperea de taxe, tarife sau comisioane, după caz, acestea sunt publicate, din oficiu, pe website-ul propriu şi în punctul de contract unic electronic”, prevede articolul modificat.

Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest act normativ.

Leave A Comment