Doar 15% dintre institutiile de invatamant din Romania au fost renovate, pana in 2020 (Romania Eficienta)

September 12, 2023
37 Views

Renovarea energetică aprofundată a şcolilor trebuie să devină o prioritate, în contextul în care doar 15% din suprafaţa construită ocupată de clădirile unităţilor de învăţământ a fost renovată până în 2020, susţin experţii din cadrul programului România Eficientă, derulat de Energy Policy Group (EPG).

La nivel naţional, sunt înregistrate 18.000 de clădiri ce aparţin instituţiilor de învăţământ, ocupând o suprafaţă totală construită de peste 16,6 milioane metri pătraţi, din care doar 15% a fost renovată până în 2020, potrivit datelor cuprinse în Strategia Naţională de Renovare pe Termen Lung, publicată în noiembrie 2020.

În acelaşi context, un studiu al EPG,din 2021, arăta că vechimea şi ineficienţa acestor clădiri se reflectă în facturile ridicate la energie: şcolile sunt cei mai mari consumatori de energie (354 kWh/mp/an), în alte sectoare consumul variind de la 200 la 250 kWh/mp/an.

“Ineficienţa energetică a clădirilor este strâns corelată cu probleme privind confortul termic şi calitatea aerului din sălile de clasă. Împreună cu nivelul de zgomot şi iluminatul, aceştia sunt parametri care influenţează semnificativ performanţa, atenţia şi capacitatea de concentrare a elevilor. Cercetări realizate în clădirile şcolare au demonstrat că o calitate inadecvată a aerului în clasă determină un risc crescut de boli respiratorii şi alte simptome legate de sănătate (precum dureri de cap, oboseală, tuse, strănut, iritarea ochilor, a nasului, ameţeli, greaţă etc.). În România, pe fondul deficitului de investiţii, unele şcoli se confruntă cu probleme grave precum igrasie şi mucegai, condiţii improprii ce au un impact direct asupra sănătăţii elevilor expuşi pe o perioadă îndelungată la acestea”, se menţionează într-un comunicat de presă al EPG, transmis luni AGERPRES.

Totodată, o analiză realizată în 2020 de EPG, pe baza datelor Ministerului Educaţiei, culese prin platforma siiir.edu.ro, a arătat că 1.874 unităţi şcolare nu aveau apă curentă în niciuna dintre clădirile aparţinând unităţilor respective.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: