Consumatorii vor adopta rapid instrumente care le vor permite să economisească timp sau bani, dar sunt îngrijoraţi de impactul tehnologiei asupra vieţii lor, relevă un raport publicat, miercuri, de EY.
Cea mai recentă ediţie a EY Future Consumer Index explorează modul în care oamenii din întreaga lume se gândesc la beneficiile personale ale tehnologiei. Astfel, experienţele lor de utilizare a instrumentelor digitale acasă şi la locul de muncă influenţează ce şi cum consumă.
Conform sursei citate, ritmul de inovare şi adoptare a tehnologiilor digitale este adesea atât de accelerat în prezent, încât consumatorii pot deveni rapid dependenţi de noile instrumente, fără să observe că acestea s-au integrat complet în rutina lor zilnică.
“Consumatorii se bazează din ce în ce mai mult pe instrumentele digitale pentru a-şi uşura viaţa, pentru a economisi bani şi timp, pentru a le permite să lucreze de acasă sau pentru a-şi reduce amprenta asupra mediului. Aceştia folosesc instrumentele digitale pentru a-şi gestiona bugetele, pentru a selecta canalul TV la care se uită şi muzica pe care o descoperă, pentru a găsi branduri alternative, pentru a ţine legătura cu prietenii, pentru a-şi monitoriza sănătatea şi din multe alte motive”, arată analiza.
De exemplu, 33% dintre consumatori folosesc recunoaşterea facială pe telefonul lor mobil, iar 42% folosesc un dispozitiv inteligent pentru a-şi urmări exerciţiile fizice.
Utilizarea de către consumatori a tehnologiilor tradiţionale şi emergente în mai multe aspecte ale vieţii lor a crescut dramatic în ultimul an, conform cercetării globale EY. Dependenţa din ce în ce mai mare de instrumentele digitale, atât la locul de muncă, cât şi acasă, intervine într-un moment în care consumatorii sunt mai îngrijoraţi de o gamă largă de factori economici şi personali.
Noua ediţie a Indexului EY pe tema consumatorilor evidenţiază o mutare semnificativă a interesului lor către două preocupări majore: finanţele şi sănătatea.
La nivel global, consumatorii se concentrează mai mult pe valoarea produselor şi bunurilor, 73% dintre consumatori observând că dimensiunile pachetelor s-au redus, dar preţul a rămas acelaşi. Un procent de 64% consideră că produsele obişnuite sunt la fel de bune ca cele de brand.
Ultimul studiu făcut de EY la începutul acestei veri la nivelul consumatorilor din România ne arăta un procent încă şi mai mare, respectiv de 93% dintre respondenţi care au observat schimbări ale dimensiunilor produselor (fenomen recunoscut ca shrinkflation). Respondenţii consideră această strategie ca un marketing înşelător, având drept principală consecinţă pierderea încrederii în brandul respectiv.
“Odată cu avansul tehnologic, consumatorii au devenit tot mai conectaţi şi informaţi, iar această schimbare a adus provocări şi oportunităţi pentru industria de retail şi bunuri de consum. Tehnologiile digitale şi mobile au transformat experienţa de cumpărare, permiţând consumatorilor să acceseze produsele şi serviciile dorite într-un mod mai comod şi rapid. De la achiziţionarea online, până la utilizarea aplicaţiilor mobile pentru compararea preţurilor şi obţinerea de recomandări personalizate, tehnologia a înlesnit procesul de luare a deciziilor şi a sporit eficienţa consumatorilor.”, a afirmat Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte şi liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România.
…..