Cumparatorii din tarile vecine devin interesati de ofertele magazinelor online din Romania (studiu)

June 7, 2023
121 Views

Cumpărătorii din opt ţări aflate în vecinătatea României au început să caute frecvent oferte pe site-urile de e-commerce din ţara noastră, arată datele unui studiu realizat de o companie de curierat de pe piaţa autohtonă.

Conform cercetării, în topul celor mai căutate produse sunt articolele de fashion (69% în Cehia şi Slovacia), încălţăminte (peste 60% în Polonia şi Bulgaria) şi produsele din categoria beauty/health care (peste 50% în Polonia, Cehia, Slovacia şi Bulgaria). În acelaşi timp, cei mai activi e-shopperi din pieţele studiate, care fac cumpărături online de pe site-uri din străinătate, sunt din Slovenia (80%) şi Ungaria (77%).

De asemenea, încălţămintea este produsul-vedetă în patru dintre cele opt pieÅ£e e-commerce analizate în studiul DPD România, după cum urmează: Polonia (64%, media UE 49%), Bulgaria (61%), Slovenia (54%) ÅŸi Ungaria (53%). Totodată, articolele fashion sunt pe primul loc în preferinÅ£ele e-shopperilor din celelalte trei pieÅ£e – Cehia ÅŸi Slovacia (69%, media UE 63%), respectiv CroaÅ£ia (65%).

ÃŽn ceea ce priveÅŸte produsele beauty/health care, România este singura piaţă din regiune care are pe primul loc această categorie de produse (64%), iar în celelalte opt pieÅ£e studiate, acestea se află pe locul al treilea, cu procente între 56% (Polonia) ÅŸi 43% (Slovenia). Pe piaÅ£a CroaÅ£iei, alături de segmentul beauty/health care, urcă pe “podium” alte două categorii de produse: cele pentru agrement, respectiv accesoriile ÅŸi bijuteriile (49%).

Ierarhia continuă cu secÅ£iunea “cărÅ£i”, foarte căutată în Polonia (50%), Bulgaria (47%), Ungaria (37%), Cehia ÅŸi Slovacia (35%), respectiv în Slovenia (32%), “accesorii ÅŸi bijuterii” în CroaÅ£ia (49%) ÅŸi Polonia (35%), produsele pentru agrement în CroaÅ£ia (49%) ÅŸi Slovacia (33%), electrocasnicele în Polonia (45%) ÅŸi Bulgaria (31%), alimentele proaspete ÅŸi băuturile în Ungaria (43%) ÅŸi Slovenia (32%), respectiv medicamentele în Polonia (42%), Cehia ÅŸi Slovacia (37%), Bulgaria (31%) ÅŸi Slovenia (29%).

Potrivit sursei citate, cumpărătorii din toate cele opt pieţe studiate îşi fac cumpărăturile în magazine online din străinătate.

……

Leave A Comment

%d bloggers like this: