Reguli de urmat pentru pacientii diagnosticati cu boala de ficat gras

June 23, 2022
129 Views

Ficatul gras poate apărea din cauze clare (obezitate, diabet de tip 2, exces de alcool), însă și din cauze necunoscute; oamenii de știință nu pot spune exact de ce unii oameni ajung să acumuleze grăsime în ficat, în timp ce alții nu.

Boala de ficat gras non-alcoolic este de obicei corelată cu supragreutate sau obezitate, rezistență la insulină, nivel ridicat al zahărului din sânge (hiperglicemie), indicând prediabet sau diabet de tip 2, niveluri ridicate de grăsimi în sânge, în special trigliceride. Toate acestea par să favorizeze depozitarea grăsimilor în ficat. Ce nu se știe precis este de ce ficatul gras dezvoltă inflamație care progresează spre ciroză.

Reguli pentru combaterea bolii de ficat gras

Pentru a reduce riscul de a dezvolta boala de ficat gras, dar și pentru a trata această afecțiune trebuie ca alimentația de zi cu zi să fie una cât mai sănătoasă, bogată în fructe, legume, cereale integrale și grăsimi sănătoase, activitatea fizică trebuie să fie menținută regulat și totodată greutatea corpului trebuie păstrată în limite normale pentru vârsta și înălțimea fiecăruia.

Dieta se va baza pe legume, fructe și proteine slabe

Ficatul gras se tratează în primul rând cu o dietă adecvată, bazată pe legume, fructe, proteine slabe, grăsimi bune (ulei de măsline, nuci, avocado), cereale integrale și pe evitarea grăsimilor precum untură, unt, smântână și a zahărului. Nu este ușor să mănânci întotdeauna corect și mereu vor exista diverse excepții, însă pacientul ar trebui să revină apoi la acest tip de dietă.

Activitatea fizică este foarte importantă pentru sănătatea ficatului

Reducerea numărul de calorii contează foarte mult pentru persoanele supraponderale sau obeze, alături de creșterea activității fizice. La fel ca în cazul oamenilor sănătoși, și pentru cei cu ficat gras este nevoie de cel puțin 150 de minute pe săptămână de activități fizice precum mersul pe jos, alergare ușoară, ciclism, înot – toate tipurile de exerciții fizice pot fi de ajutor, chiar dacă scăderea în greutate se produce lent.

Renunțarea la fumat contează pentru combaterea ficatului gras

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: