Sectorul de e-commerce din România ar putea creşte cu 13-15% în acest an, comparativ cu un avans de 10% în 2021, existând potenţial de creştere a bazei de consumatori, a afirmat vineri directorul executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online, Florinel Chiş.
“Odată ce consumatorii au văzut cât de uşor este şi care sunt beneficiile comerţului online au continuat să comande. Ca urmare, am observat şi schimbarea asta de paradigmă referitoare la plăţi – şi anume avansul plăţilor cu cardul care, pentru o serie de retaileri, s-au dus la peste 50% şi media a crescut foarte mult din această perspectivă. Lucrurile au continuat în 2021 şi continuă în 2022 într-un ritm de consolidare. Am avansat mult peste medie, neaşteptat pentru jucători pentru anul 2020 – şi suntem într-o perioadă de consolidare. Anul trecut am văzut un 10% avans, iar pentru acest an estimările sunt la 13-15%. Putem să vedem totuşi că, în România, în acest moment, suntem la jumătate, ca e-shoppers, şi anume jumătate din persoanele care au acces la internet şi cumpără online spre deosebire de peste 70% dacă ne uităm la Polonia sau Ungaria, conform rapoartelor de la Ecommerce Europe şi spre 90% în Olanda şi statele nordice. Deci, pentru noi, există acest potenţial de creştere a bazei de consumatori”, a precizat Florinel Chiş, la evenimentul Barometrul e-Commerce.
…..
Foto : thewechatagency.com