Impozitarea multinaţionalelor cu minimum 15% intră în linie dreaptă, iar România va trebui să îşi adapteze legislaţia pentru a include aceste noi reguli de impozitare, acoperind şi situaţii specifice, potrivit unei analize realizate de Miruna Enache, partener, liderul Diviziei de Asistenţă Fiscală în tranzacţii, EY România.
“MultinaÅ£ionalele trebuie să fie pregătite: România, prin vocea ministrului său de FinanÅ£e, Adrian Câciu, începe pregătirile pentru implementarea, chiar de la 1 ianuarie 2023, a Directivei privind nivelul minim de impozitare. Cum costurile administrative ÅŸi de conformare la introducerea impozitului minim global pe profit (GloBE) vor fi minime, aÅŸa cum dă asigurări OrganizaÅ£ia pentru Cooperare ÅŸi Dezvoltare Economică (OCDE), unde va trebui să lucreze cu adevărat Guvernul va fi la adaptarea legislaÅ£iei, astfel încât să ia în calcul toate situaÅ£iile specifice ÅŸi să pregătească norme clare, care să asigure o aplicare uÅŸoară a Directivei europene”, se spune în articolul menÅ£ionat.
Conform sursei citate, măsura introducerii unui impozit minim global a fost anunţată drept revoluţionară de toată lumea fiscală la jumătatea anului trecut şi prevede introducerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi taxarea lor în statele în care realizează profitul.
Impozitarea multinaţionalelor cu minimum 15% intră în linie dreaptă, iar România va trebui să îşi adapteze legislaţia pentru a include aceste noi reguli de impozitare, acoperind şi situaţii specifice, potrivit unei analize realizate de Miruna Enache, partener, liderul Diviziei de Asistenţă Fiscală în tranzacţii, EY România.
“MultinaÅ£ionalele trebuie să fie pregătite: România, prin vocea ministrului său de FinanÅ£e, Adrian Câciu, începe pregătirile pentru implementarea, chiar de la 1 ianuarie 2023, a Directivei privind nivelul minim de impozitare. Cum costurile administrative ÅŸi de conformare la introducerea impozitului minim global pe profit (GloBE) vor fi minime, aÅŸa cum dă asigurări OrganizaÅ£ia pentru Cooperare ÅŸi Dezvoltare Economică (OCDE), unde va trebui să lucreze cu adevărat Guvernul va fi la adaptarea legislaÅ£iei, astfel încât să ia în calcul toate situaÅ£iile specifice ÅŸi să pregătească norme clare, care să asigure o aplicare uÅŸoară a Directivei europene”, se spune în articolul menÅ£ionat.
Conform sursei citate, măsura introducerii unui impozit minim global a fost anunţată drept revoluţionară de toată lumea fiscală la jumătatea anului trecut şi prevede introducerea unui impozit minim de 15% pe profiturile multinaţionalelor şi taxarea lor în statele în care realizează profitul.
Autoarea menÅ£ionează că, din punct de vedere tehnic, OCDE dă asigurări că “regulile GloBE au fost concepute cu scopul de a minimiza costurile ÅŸi complexitatea, atât pentru autorităţile fiscale, cât ÅŸi pentru contribuabili, în contextul obiectivelor politicii fiscale ale pilonului doi”. Argumentele OrganizaÅ£iei includ faptul că noua măsură utilizează pragurile ÅŸi definiÅ£iile deja cunoscute statelor în raportările pe care trebuie să le realizeze Å£ară cu Å£ară, aÅŸa-numitele CbCR. Adică, vor fi folosite informaÅ£iile financiare la nivel de entitate ÅŸi standardele de contabilitate existente, fără ajustări; vor fi excluse din operaÅ£iunile dintr-o jurisdicÅ£ie unde se obÅ£in sub 1 milion euro în profit ÅŸi 10 milioane euro în venituri.
De asemenea, Miruna Enache precizează că intenţia este ca entitatea mamă ultimă, cea care are capacitatea de a plăti suma necesară, să plătească o diferenţă de impozit doar atunci când este cazul. De altfel, viitorul cadru de implementare va include îndrumări administrative suplimentare cu privire la obligaţiile declarative şi de plată: ţările pot dezvolta anumite reguli, pentru a ajuta la atenuarea sarcinilor de conformitate pentru companiile multinaţionale.
…..