Metroul clujean va fi complet automatizat şi va avea de 10 ori mai puţini angajaţi decât cel din Bucureşti, urmărindu-se eficientizarea investiţiei. Realizatorii studiului de prefezabilitate s-au inspirat de la Londra, Paris şi Tel Aviv.
Cei 21,1 de kilometri de metrou din Cluj ar urma să coste 1,7 miliarde de euro, însă vor fi împărţiţi în etape, pentru optimizarea costurilor. Banii vor proveni în cea mai mare parte din fonduri europene. Prima etapă, cuprinsă între cartierele Mănăştur şi Sopor, ar urma să aibă nouă staţii şi a fost evaluată la 800 de milioane de euro.
La final, după ce va fi realizată întreaga investiţie, metroul clujean va avea 515 angajaţi, de 10 ori mai puţini decât în Bucureşti. Trenurile vor fi complet automatizate, la fel cum sunt deja pe unele linii de metrou din Paris şi Londra, astfel că nu vor avea nevoie de mecanici urmând să fie implementat sistemul driverless. Pentru asta se va apela la soluţii pentru sisteme de semnalizări automate, transmisie de date, sisteme de supraveghere centralizate şi integrarea generală a sistemului de transport.
…..