Mersul pe jos şi evitarea risipei de mâncare, printre actiunile sustenabile cel mai des intalnite la generatia Z (studiu)

October 15, 2021
189 Views

Mersul pe jos şi evitarea risipei de mâncare se numără printre acţiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generaţiei Z, potrivit datelor studiului naţional Insights PulseZ.

Totodată, tinerii din România aleg să refolosească şi să recicleze ambalajele, dar şi să colecteze selectiv gunoiul, în timp ce 61% dintre ei sunt de părere că, în decizia de cumpărare, foarte mult contează ca un brand să fie sustenabil.

Astfel, conform unui comunicat remis AGERPRES, studiul semnalează că mersul pe jos (70%) şi evitarea risipei de mâncare (57%) sunt acţiunile sustenabile cel mai des întâlnite în rândul generaţiei Z. Totodată, din categoria acţiunilor prietenoase cu mediul, tinerii aleg să refolosească şi să recicleze ambalajele (55%), dar şi să colecteze selectiv gunoiul (30%). În urma cercetării s-a observat că fetele sunt cele care au comportamente sustenabile mai pronunţate decât băieţii, astfel: 53% dintre tinerele din România aleg să cumpere haine second hand (vs. 24% dintre băieţi), 46% refolosesc ambalajele de plastic (vs. 32%), iar 17% dintre ele reduc consumul de carne (vs. 9%).

Similar, tinerii cu vârste cuprinse între 22-24 ani încep să dea dovadă de mai multă responsabilitate privind refolosirea ambalajelor de plastic (44% vs. 39% în total eşantion), cumpărarea hainelor second hand (44% vs. 38% în total eşantion) şi reducerea consumului de apă (28% vs. 23% în total eşantion).

De altfel, în ceea ce priveşte percepţia şi achiziţia unor produse şi servicii sustenabile, 61% dintre respondenţi consideră că este destul de important şi foarte important, în decizia de cumpărare, ca un brand să fie sustenabil, în timp ce pentru 30% dintre tineri acest aspect este indiferent, iar pentru 3% dintre ei nu contează deloc.

“Scopul unui brand sustenabil trece dincolo de a face bani. În loc să se concentreze doar asupra profiturilor, un brand sustenabil integrează cu succes problemele de mediu, economice şi sociale în operaţiunile sale de business. Iar aşteptările cumpărătorilor români, în special ale celor tineri, se îndreaptă puternic în această direcţie. Înainte de a lua decizia de achiziţie, 6 din 10 tineri români vor să ştie dacă brandul de la care urmează să cumpere este sau nu sustenabil. Mai mult, o bună parte dintre ei au adoptat un stil de viaţă prin care se asigură că şi ei contribuie la atenuarea problemelor climatice. De exemplu, 39% refolosesc ambalajele din plastic, iar 70% merg pe jos. În plus, 57% dintre ei evită să arunce mâncarea şi să cumpere mai mult decât consumă. Toate acestea sunt direcţii de care brandurile trebuie să ţină cont, este o tendinţă în creştere, e aici să rămână, iar companiile nu trebuie decât să se alinieze”, a afirmat Geanina Ioan, CEO Chilli Ideas.

…..

Astfel, întrebaţi despre eventuale intenţii de business şi modul în care se raportează la antreprenoriat, tinerii generaţiei Z din România se împart în două categorii: peste o treime dintre respondenţi (39%) spun că intenţionează să deschidă o afacere, dar nu în următorul an, 14% susţin că urmează să facă acest pas chiar în următorul an, în timp ce 45% dintre ei sunt indecişi cu privire la antreprenoriat, nu intenţionează sau nu au intenţionat niciodată să se îndrepte în această direcţie. Doar 2% dintre reprezentanţii generaţiei Z deţin o afacere, în prezent.

Conform studiului, bariera principală, când vine vorba despre începerea unui business, o reprezintă resursele financiare (74%), lipsa acestora fiind menţionată de trei sferturi dintre cei care nu exclud ideea unei afaceri (77% fete şi 71% băieţi). Totodată, lipsa mentorilor este o altă barieră importantă (59%) pentru tineri în deschiderea unei afaceri. O mare parte dintre cei care nu exclud ideea unui business propriu sunt totuşi optimişti, simţindu-se motivaţi şi nerăbdători să înceapă această etapă (58%).

……

Leave A Comment

%d bloggers like this: