Cât de preocupați sunt angajatorii români de starea de bine a angajaților – studiu

February 12, 2021
44 Views

Prioritatea companiilor din România în 2021 este starea de bine a angajaților într-o “normalitate nouă”, însă acest aspect este la jumătate față de Grecia, Ungaria și Cehia – celelalte trei tari în care a fost realizat sondajul Undelucram.ro. De asemenea, studiul arată că românii au fost cei mai stresați și temători angajați din regiune anul trecut, însă doar 4% dintre ei au apelat la un psiholog, față de 34% în Cehia.

Pentru acest sondaj au răspuns 1.323 de companii și 8.713 angajați din România, Grecia, Ungaria și Cehia – țări în care Undelucram are platforme locale.

Starea de bine și employer brandingul – prioritățile HR-ilor români

În ceea ce privește companiile, prioritățile specialiștilor HR din România sunt starea de bine a angajaților într-o “normalitate nouă” (38,2%), urmate de employer branding (35%), managementul schimbării și al crizei (23%), recrutare și retenție (20%). Deși starea de bine a angajaților este pe primul loc în România, acest indicator este mult în spate comparativ cu alte țări din regiune. În Cehia, 67,5% dintre companii pun acest element pe primul loc, în Ungaria 62%, iar în Grecia 58,2%.

Respondenții din România, 583 de specialiști HR – provin mai ales din domenii precum IT, comerț/retail, financiar-bancar, servicii de externalizare, telecomunicații. Pe de altă parte, cei din Grecia (202 specialiști HR) lucrează mai ales în comerț/retail, HoReCa, telecomunicații și outsourcing. Respondenții din Ungaria (327) lucrează în comerț/retail, IT, producție industriala, financiar -bancar, iar răspunsurile din Cehia sunt ale unor specialiști HR (211) care activează în IT, transport&logistică, comerț/retail, telecomunicații, financiar-bancar.

De asemenea, 72% dintre specialiștii HR din România afirmă că principala provocare pe care au avut-o în ultimul an a fost gestionarea stării emoționale a angajaților. Aceeași provocare a fost pe primul loc și în Grecia și Ungaria, cu procente de 83%, respectiv 74%. În schimb, în Cehia, cel mai important pentru companii a fost managementul crizei (63% dintre respondenți), gestionarea stării emoționale a angajaților fiind pe locul al doilea (46% dintre companii).

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: