Tendinte 2021 in e-commerce : Cautarile vocale, chatbotii si instrumentele de inteligenta artificiala

February 6, 2021
143 Views

Chatboţii, căutările vocale şi instrumentele de inteligenţă artificială (AI) pot ajuta afacerile din e-commerce să fie mai aproape de clientul final şi să-i ofere informaţiile necesare atunci când are nevoie, arată estimările anului 2021, întocmite de o agenţie specializată în campanii Pay Per Click (PPC).

Conform celor de la Optimized, în prezent, este în creştere cererea pentru dispozitive cu asistenţi digitali, precum Amazon Alexa, Google Assistant, Siri sau Bixby şi Cortana. În acest context, oricare asistent de acest fel poate fi un canal pentru antreprenorii care vor să îşi optimizeze afacerea pentru internet.

“În 2021 şi în următorii ani accentul se va pune pe optimizarea conţinutului platformelor online pentru a putea fi accesibil şi asistenţilor digitali. În sfera PPC, Performance Marketing, accentul va fi pus pe cuvintele cheie relevante şi mai nişate, pentru ca utilizatorul să găsească mai repede şi simplu ceea ce caută. În acest context, cuvintele cheie în asistenţii digitali au în plus o locaţie, distanţa sau un termen personalizat. De exemplu: pizza place near me, what are the most trending restaurants around me, what is the recommended diet plan în my country. La fel de bine pot fi identificate căutări de tipul: benzinărie pe ruta mea, dentist bun în zona mea (cu top rated în rezultate)”, se arată în analiza de specialitate.

Totodată, peste jumătate dintre utilizatori folosesc căutarea vocală pentru a găsi informaţii despre servicii şi produse, iar tendinţa de creştere a Voice Search se datorează parţial progreselor uriaşe care au fost făcute în înţelegerea vorbirii umane cu algoritmi de învăţare automată.

“Tehnologia a avansat acum până în punctul în care algoritmii Google pot înţelege vorbirea umană cu o precizie de 95%. Acesta este acelaşi nivel ca a unui om real. Pe măsură ce tehnologia se îmbunătăţeşte, oamenii devin tot mai confortabili în ceea ce priveşte utilizarea comenzilor vocale. Această tendinţă va forţa companiile să îşi adapteze strategia de marketing SEO, PPC şi conţinut, astfel încât să se alinieze mai bine la căutarea vocală”, sunt de părere reprezentanţii Optimized.

Potrivit sursei citate, o altă componentă tot mai importantă pentru e-commerce şi marketing este resursa de machine learning (ML) din AI.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: