Ce să mănânci în timpul zilei ca să dormi bine noaptea

February 4, 2021
43 Views

Ce să mănânci și ce să bei ca să dormi mai bine noaptea – alimente și băuturi care stimulează producția de hormoni ce induc starea de relaxare și calm.

Lipsa somnului de calitate este o realitate – iar asta se vede cel mai bine în statisticile privind prescripțiile de somnifere. Stresul și anxietatea specifică acestei perioade de pandemie ne afectează semnificativ calitatea somnului. Însă și alimentația poate juca un rol în această problemă.

Chiar dacă nu există alimente-minune ce ne pot adormi în doar câteva secunde, anumite grupe alimentare au proprietăți care contribuie la inducerea relaxării și stării de calm, atât de necesare pentru a avea un somn odihnitor în timpul nopții.
Iată ce să mănânci și ce să bei pentru a-ți crește șansele de a avea o noapte liniștită și un somn de calitate.

Ce să mănânci pentru somn mai bun – alimente bogate în melatonină și triptofan

Melatonina este un hormon produs în mod natural de creier la lăsarea întunericului, numit și hormonul somnului. Acest hormon ajută la reglarea ritmului circadian, spune dr. Shana Spence, nutriționist-dietetician.

Însă aportul de melatonină poate fi asigurat și prin consumul de migdale pe parcursul zilei, completează specialistul.
Și triptofanul ajută la stimularea producției de melatonină. Acesta se găsește în alimente precum carnea de curcan, iaurtul sau brânza de vaci.

Nu există o oră magică pentru a consuma aceste alimente, subliniază Spence. Cu cât le consumi mai des, indiferent de oră, cu atât efectul lor va fi mai pronunțat și somnul va fi mai de calitate.

Și magneziul ajută somnul
La fel ca melatonina, magneziul ajută la calmarea sistemului nervos, reduce inflamațiile și poate echilibra nivelul cortizolului, hormonul stresului care poate întrerupe somnul.

Unele studii arată că aproape trei sferturi din populație duce lipsă de magneziu. Iar asta ar putea avea legătură și cu numărul crescut de cazuri de insomnie, atrage atenția medicul.

Este foarte important ce mănânci în timpul zilei. Concentrează-te pe verdețuri, legume și fructe proaspete, nuci, unt de arahide, tofu, semințe de in și de floarea-soarelui, care sunt foarte nutritive și au un conținut ridicat de magneziu, spune Spence.

Ce să mănânci – alimente bogate în fibre
Un mic dejun format din ovăz cu lapte și fructe uscate/proaspete sau ouă fierte cu pâine prăjită, un prânz sau o cină formată din dorada la cuptor cu broccoli sau bulgur, o salată de tofu cu roșii, castraveți și ardei gras – toate acestea sunt variante câștigătoare pentru un somn odihnitor.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: