Exerciţii pentru plămâni – cum să respiri corect, tehnici de respirație

January 27, 2021
126 Views

Exerciţii pentru plămâni – tehnici de respiraţie care te ajută să ai plămâni puternici. Sunt simple, dar foarte eficiente!

Persoanele care se confruntă cu dificultăţi de respiraţie pot utiliza o tehnică simplă pentru ameliorarea simptomelor. Aceasta poartă numele de respiraţie cu buzele strânse şi s-a dovedit eficientă în îmbunătăţirea oxigenării ţesuturilor. E ca şi cum ai sufla uşor în lumânările de pe tort, în timp ce expiri lent, explică specialiştii, în termeni simpli, această metodă.
Dacă vrei să le dai plămânilor o mână de ajutor, practică acest exerciţiu cel puţin 10 minute pe zi şi vei observa diferenţele în scurt timp.
Exerciții pentru plămâni – cum să respiri corect pentru a avea plămâni puternici
Respiraţia cu buzele strânse este o tehnică simplă care ajută la îmbunătăţirea oxigenării ţesuturilor şi contribuie la ventilarea corectă a plămânilor.

Trebuie doar să inspiri puternic aer pe nas şi apoi să expiri lent pe gură, cu mişcări controlate. În timp ce expiri, buzele trebuie să fie întredeschise sau, şi mai bine, uşor strânse, deoarece astfel este stimulat sistemul nervos vegetativ care induce relaxarea.

Iată cum trebuie făcut acest exerciţiu, în 4 paşi simpli:

Stai pe scaun, cu umerii relaxaţi.
Inspiră adânc pe nas timp de 2 secunde.
Strânge buzele şi expiră lent timp de 5 secunde, ca şi cum ai sufla în lumânările de pe tortul aniversar.
Repetă exerciţiul zilnic, timp de 10 minute.
Beneficiile respiraţiei cu buzele strânse
Acest exerciţiu optimizează funcţia pulmonară şi creşte rezistenţa la efort, fiind indicat în cazul persoanelor care suferă de astm, emfizem pulmonar, bronşită cronică, dispnee, BPOC sau alte afecţiuni pulmonare care se manifestă prin dificultăţi respiratorii, constricţie toracică, tuse cronică, wheezing (respiraţie şuierătoare) sau producţie excesivă de mucus.

De asemenea, studiile arată că acest tip de respiraţie contribuie la oxigenarea corectă a plămânilor şi la reducerea în mod natural a tensiunii arteriale.

Totodată, este o metodă care creşte rezistenţa la efort. Multe persoane care suferă de BPOC resimt dificultate în respiraţie chiar şi la cel mai mic efort fizic, cum ar fi mersul pe jos sau urcatul scărilor. Acest exerciţiu ajută la restabilirea tiparului corect de respiraţie şi la oxigenarea ţesuturilor, crescând astfel capacitatea organismului la efort.

Alte exerciții pentru plămâni sănătoşi

….

Leave A Comment

%d bloggers like this: