Ce să mănânci pentru un somn liniștit

January 24, 2021
49 Views

Iată ce poți mânca pentru a avea un somn odihnitor și de calitate, dar și ce alimente ar trebui să eviți înainte de ora de culcare.
Indiferent dacă este vorba de stres, anxietatea produsă de coronavirus sau alți factori, nu multe persoane reușesc să aibă un somn odihnitor. Mai mult, există o legătură între alimentele și băuturile pe care le consumăm pe timpul zilei, în special înainte de ora de culcare. Iată ce poți mânca pentru a avea un somn odihnitor și de calitate.

Alimente bogate în melatonină
Melatonina este un hormon natural care mai este cunoscut și ca homonul de somn. Iaurturile simple conțin triptofan, care crește producția de melatonină și te poate ajuta să dormi mai bine, iar același efect îl are și brânza cottage.
Similar melatoninei, magneziul este un alt esențial pentru un somn de calitate, iar asta pentru că rolul lui este de a sprijini somnul odihnitor și de a reduce inflamațiile. Mai mult, ajută la reducerea nivelului de cortizol, hormonul de stres, cunoscut pentru întreruperea somnului. Alimentele ideale în acest sens sunt verdețurile, migdalele, untul de arahide și semințele de in și floarea soarelui. Cel mai ușor se digeră atunci când sunt consumate la cină.

Alimente integrale, nu procesate
Alimentele integrale sunt bogate în fibre, o altă categorie de pe care o poți consuma pe timpul zilei pentru a te putea odihni noaptea. Acestea includ carbohidrați complecși care sunt ușor de digerat, iar astfel organismul rămâne într-un echilibru.

Stai departe de cofeină pentru un somn de calitate
Cafeaua consumată la ore târzii nu este deloc indicată. Este valabil și pentru sucuri și ciocolată, care trebuie consumate cu cel puțin 4-6 ore înainte de culcare. Cofeina rămâne în sistem până la 12 ore.

Evită alcoolul pentru un somn liniștit
Știm, un pahar de vin consumat seara poate fi un tabiet care să te relaxeze, dar multe persoane se confruntă cu un somn neliniștit din această cauză.

Leave A Comment

%d bloggers like this: