Suplimente cu fier: cum îți dai seama că ai nevoie de ele şi care sunt dozajele optime

January 11, 2021
180 Views

Suplimente cu fier – află care sunt beneficiile suplimentelor cu fier, în ce doze sunt indicate, în funcţie de sex şi de vârstă, dar și reacțiile adverse.

Fierul este un mineral esenţial pentru dezvoltarea creierului şi prevenirea anemiei, fiind recomandat în special gravidelor, copiilor şi persoanelor care ţin o dietă vegetariană sau vegană.

Din cauza consumului redus de alimente bogate în fier, este posibil să fie necesară suplimentarea acestui mineral, dar în dozele corecte şi sub forma recomandată de medic, nicidecum la întâmplare!

Care sunt beneficiile suplimentelor cu fier şi cine are nevoie de ele

Fierul are o mulţime de efecte benefice asupra organismului. Iată ce fel de persoane ar putea avea nevoie de suplimente cu fier:
Persoanele cu anemie – suplimentele ci fier ameliorează slăbiciunea musculară, oboseala, contribuie la sporirea producţiei de celule roşii şi îmbunătăţeşte aspectul unghiilor

Gravidele – fierul este esenţial pentru dezvoltarea armonioasă a fătului. Carenţa în acest mineral în timpul sarcinii poate duce la naştere prematură sau greutate scăzută a fătului la naştere.

Persoanele fără energie – carenţa de fier este adesea la baza energiei scăzute şi a ameţelilor. De aceea, sunt indicate suplimente cu fier persoanelor active, care vor să îşi menţină concentrarea şi energia pe parcursul întregii zile.

Persoanele cu sistem imunitar slăbit – fierul este indicat în caz de viroza sau alte infecţii, precum şi în situaţia bolnavilor oncologici, deoarece stimulează imunitatea şi protejează astfel de agravarea afecţiunilor preexistente.

Persoanele cu insomnie – nivelul redus de fier din organism ar putea fi asociat cu somnul insuficient sau neodihnitor. De aceea sunt indicate suplimente cu fier persoanelor cu tulburări de somn.

Tipuri de suplimente cu fier

…..

Alimente bogate în fier

Înainte de a apela la suplimente cu fier, este de preferat să îţi iei acest mineral din surse naturale. Astfel de alimente bogate în fier sunt: carnea roşie, carnea de pui, legumele, nucile, seminţele, fructele, verzituri etc.

Leave A Comment

%d bloggers like this: