Beneficiile vitaminei D3 pentru sistemul imunitar. De ce e important să ne asigurăm aportul corect în sezonul rece

December 7, 2020
148 Views

Vitamina soarelui – așa este supranumită vitamina D, fără de care sistemul nostru imunitar începe să dea rateuri și ne lasă „descoperit” organismul în fața infecțiilor respiratorii, dar nu numai. Este la fel de importantă și pentru menținerea sănătății oaselor și a dinților, precum și a funcției normale a mușchilor.

Vitamina D3 (colocalciferol) este o formă a vitaminei D pe care corpul nostru o produce doar atunci când ne expunem minimum 15 minute zilnic la razele soarelui. Cum vara a trecut și soarele începe să se ascundă printre nori, aportul de vitamina D începe să fie din ce în ce mai redus.

Cum compensezi lipsa soarelui și, implicit, a vitaminei D în sezonul rece? Simplu: adopți o alimentație bogată în vitamina D și apelezi la suplimente de încredere!

Cum îți dai seama că duci lipsă de vitamina D

Cel mai bine ar fi să nu ajungi să observi aceste semne, ci să iei măsuri preventive și să eviți apariția problemelor. Totuși, ca să fii informat, află că printre simptomele ce pot sugera un deficit de vitamina D în organism se numără:

-Oboseala constantă
-Senzația de epuizare
-Crampele și durerile musculare
-Rigiditatea articulațiilor
-Durerile de oase
-Durerile de spate
-Răcelile sau alte tipuri de infecții recidivante
-Căderea excesivă a părului
-Stările de nervozitate, agitație
-Dificultățile de concentrare și de memorare
-Tristețea sau chiar stările depresive
-Vindecarea lentă a rănilor
-Fragilitatea oaselor și apariția frecventă de fracturi
-Gingiile inflamate și sângerarea pe durata periajului dentar
-Întârzierea erupției dentare

Nu doar lipsa soarelui din sezonul rece poate fi de vină pentru aportul scăzut de vitamina D, ci și anumite condiții medicale, obiceiuri nocive sau medicamente. Astfel de exemple sunt: fumatul, sarcina, alăptarea, dietele drastice, obezitatea, boala Crohn, boala celiacă, fibroza chistică, operația de micșorare a stomacului, bolile de rinichi sau de ficat, laxativele, steroizii, antiepilepticele, statinele etc.

Vârsta înaintată și culoarea închisă a pielii sunt, de asemenea, factori care contribuie la aportul redus de vitamina D.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: