România are aproape 174.000 de posturi de funcţionari publici, potrivit sistemului informatic lansat în premieră de Autoritatea Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP), care gestionează inclusiv posturile vacante sau vacante temporar ale tuturor instituţiilor publice din ţară.
„Pentru prima dată de la crearea sistemului informatic de gestiune a funcţiei publice, în 2010, ANFP pune la dispoziţia oricărei persoane interesate de situaţia funcţiilor publice date deschise despre posturile vacante sau ocupate la nivelul administraţiei publice din România”, a informat ANFP.
Această decizie cu impact major asupra transparenţei funcţiei publice a fost luată în contextul eforturilor Guvernului de a creşte încrederea cetăţenilor în activitatea administraţiei şi în funcţionarii publici, prin valorificarea potenţialului open data.
Accesul la informaţii se realizează prin intermediul site-ului ANFP, printr-o funcţionalitate de interogare a bazei de date a Sistemului informatic integrat de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici.
Căutarea se poate realiza uşor, prin aplicarea de filtre, fiind disponibilă filtrarea după:
• Tipul instituţiei publice: teritorial, central sau local;
• Denumirea instituţiei;
• Judeţul de interes;
• Localitatea de interes;
• Situaţia postului: ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante;
• Categorii de funcţii publice;
• Gradul profesional şi clasa;
• Tipul departamentului în care există postul;
• Coordonate ca sex sau vârstă pentru posturile ocupate.