ANALIZĂ: Pandemia a accelerat dezvoltarea digitală a lumii cu cel puţin doi ani, giganţii din tehnologie au ieşit câştigători

August 7, 2020
58 Views

Mişcarea spre digitalizare, lucrul la distanţă, comenzile online şi utilizarea resurselor IT de tip cloud au explodat profiturile companiilor Big Tech (Amazon, Facebook, Google şi Microsoft), arată o analiză a casei de brokeraj XTB România, potivit căreia pandemia a accelerat dezvoltarea digitală a lumii cu cel puţin doi ani, atât în economii dezvoltate, cât şi în cele emergente.

”Giganţii din tehnologie au ieşit câştigători, la nivel de grup, cu toate că între ei au apărut unele diferenţe. Alphabet a raportat venituri în scădere pentru prima oară, de doar 2%, în timp ce Facebook a marcat o creştere de 11% a acestora. Strict pe segmentul de publicitate, scăderea a fost de 8% pentru Alphabet. Deşi generator de pierderi în prezent, segmentul ‘Other bets’ care include divizia de maşini autonome Waymo, poate fi promiţător”, spune Claudiu Cazacu, consulting strategist în cadrul XTB România.

Amazon a asigurat acţionarilor un profit de 10,3 dolari pe acţiune, faţă de 1.46 cât erau estimările. Divizia de cloud a decelerat la un avans de 29% de la 33% trimestrul anterior. În iulie, o acţiune era peste 3.000 de dolari, de la aproximativ 2.000 de dolari în februarie.

”Un curent favorabil se formează în privinţa Microsoft: după ce a câştigat un contract masiv cu Pentagonul pentru oferirea de servicii de tip cloud (rezultat contestat de Amazon), şi se află în discuţii pentru preluarea operaţiunilor americane ale TikTok. Microsoft încearcă astfel să recupereze o parte din decalaje pe partea de conţinut video faţă de Google sau Facebook, continuând strategia de dezvoltare a social media iniţiată cu achiziţia LinkedIn. Rezultatele MSFT au fost peste aşteptări în privinţa profitului (1,46 dolari pe acţiune faţă de 1,34 estimări Refinitiv) şi a veniturilor în general. Ritmul de creştere a segmentului cloud a fost în continuare bun, deşi a încetinit la 47% de la 59% în trimestrul anterior, dar divizia Windows a marcat o scădere de 4% iar veniturile LinkedIn au încetinit de asemenea la 10%”, mai spune Claudiu Cazacu.

Analistul afirmă totodată că, pe lângă Zoom, au apărut şi alţi câştigători.

”O serie de firme mici şi mijlocii au descoperit că o prezenţă importantă în online poate fi un mod de continuare a activităţii – fapt ce a adus beneficii firmei canadiene Shopify. Acţiunile sale au depăşit notabil procesatorii de plăţi Square şi Paypal, aducând un profit de peste 150% de la începutul anului. Potrivit Visa, ritmul avansului vânzărilor online (mai puţin în turism) a fost de 25% în perioada de după jumătatea lui aprilie, de două ori mai mare decât cel din anul anterior. Shopify, însă, evaluată la peste 47 de ori veniturile estimate pentru anul în curs (nu profitul, care este utilizat în cazul altor indicatori) sugerează aşteptări mari, posibil prea mari din partea investitorilor pentru creşterile viitoare. Indicatorul este sub 5 pentru Amazon şi peste 8 în cazul Facebook, o valoare mică fiind considerată (strict teoretic şi limitativ la acest indiciu) de dorit”, mai arată analistul.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: