Aproximativ 46% dintre romani sustin ca au cheltuit mai putini bani in perioada regimului de izolare, peste media europeana de 44%, in timp ce 31% dintre acestia spun ca au economisit mai mult, putin peste media europeana de 30%, potrivit unui studiu international al ING.
Astfel, impactul pandemiei COVID-19 si al masurilor restrictive impuse s-a resimtit si in comportamentul financiar al europenilor in ceea ce priveste gestionarea cheltuielilor si obiceiurile de economisire, arata studiul citat, desfasurat in luna mai 2020. La nivel european, 44% dintre respondenti sustin ca au cheltuit mai putin, iar 30% ca au economisit mai mult pe durata regimului de izolare.
O parte dintre acestia si-au limitat cheltuielile ca urmare a reducerii veniturilor, in timp ce altii au economisit bani fara sa isi dea seama, la sfarsitul fiecarei saptamani, pentru ca nu au avut posibilitatea sa isi desfasoare activitatile cotidiene. Pentru o alta parte dintre acestia, economisirea a reprezentat o decizie constienta pentru a face fata incertitudinii date de pandemia COVID-19.
Potrivit studiului, aproximativ 46% dintre romani spun ca au cheltuit mai putini bani pe perioada regimului de izolare, peste media europeana de 44%, iar primele locuri au fost ocupate de luxemburghezi si italieni (la egalitate, cu 55%) si englezi (51%).
De asemenea, 31% dintre romani spun ca au economisit mai mult, putin peste media europeana de 30%. Tot luxemburghezii declara ca au economisit cel mai mult (41%), fiind urmati de turci (35%), iar la polul opus, se afla cehii (18%) si austriecii (23%).
Conform studiului, clientii ING Bank Romania au fost vizibil mai preocupati sa economiseasca dupa declansarea starii de urgenta. Astfel, conturile de economii deschise in mediul digital au fost in crestere, in special dupa lansarea optiunii Round Up (pe 11 aprilie), care permite clientilor sa isi rotunjeasca cheltuielile si sa economiseasca intr-un mod mai simplu. Mai exact, intre 27 aprilie si 4 mai, cresterea a fost de 365% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In primele cinci saptamani de la lansare, 50.000 clienti au activat si folosit Round Up. Totodata, noul serviciu a avut cea mai mare rata de adoptie in Romania din toate tarile din grupul ING, ilustrand interesul romanilor pentru solutii digitale, dar si pentru economisire.
…..