Digitalizarea administratiei publice prin eliminarea hartiei, proiect adoptat de Senat

Plenul Senatului a adoptat, marţi, cu unanimitate de voturi, un proiect care vizează digitalizarea administraţiei publice prin eliminarea hârtiei din fluxul intern şi inter-instituţional.

Potrivit iniţiatorilor, parlamentari USR, obiectivul final al proiectului de act normativ este acela ca nicio administraţie publică din România să nu ceară unei persoane fizice sau juridice informaţii deţinute, deja, de o altă administraţie publică sau organizaţie a statului român.

Potrivit expunerii de motive, proiectul legislativ reprezintă fundaţia pentru implementarea la nivel naţional a principiului ‘o singură dată’, un concept de guvernare electronică care îşi propune să se asigure că cetăţenii, instituţiile şi companiile trebuie să furnizeze autorităţilor şi administraţiilor, doar o singură dată, anumite informaţii standard.

Proiectul are ca obiect de reglementare instituirea obligaţiei instituţiilor publice de a efectua electronic toate comunicările necesare prestării de servicii publice, toate comunicările aferente transparenţei decizionale şi cele ale accesului la informaţiile de interes public, precum şi comunicările interne care ţin de funcţionarea instituţiei, respectiv comunicările inter-instituţionale dintre două sau mai multe instituţii care cad sub incidenţa proiectului. De asemenea, se stabilesc principiile şi modalitatea de organizare şi implementare a comunicării electronice.

….

Leave A Comment

%d bloggers like this: