Vânzările online vor crește cu circa 28% în 2020 față de 2019, pe fondul pandemiei (studiu)

June 21, 2020
217 Views

Vânzările online de produse fizice cu amănuntul au înregistrat creșteri semnificative, iar la finele lui 2020 vor fi cu 28% mai mari decât în 2019, pe fondul crizei generate de pandemia COVID-19 și de perioada de izolare, arată retail.ro. Valoarea acestora se va situa la aproape 5,5 miliarde de euro, conform estimărilor companiei de consultanță în management Horváth & Partners, făcute atât pe baza propriilor observații din piață, cât și a statisticilor Eurostat și GPeC. Reprezentanții Horváth & Partners prognozează că vânzările online își vor continua creșterea și în 2021, când vor atinge o valoare de 6,5 miliarde euro, cu 18% mai mult decât în 2020, se arată într-un comunicat de presă.

Informațiile pe scurt:

În 2019, valoarea vânzărilor online pe segmentul retail s-a ridicat la 4,3 miliarde euro (cu 20% peste 2018)
În primele patru luni din 2020, vânzările totale de retail au înregistrat o scădere, per ansamblu, de circa 19% față de aceeași perioadă a anului precedent. Aceste scăderi au fost vizibile încă din martie, în special pe categorii de produse cum sunt textilele, bunurile electronice și mobila sau cărțile.

Doar 23% din populația României a făcut achiziții online în 2019, situându-ne pe penultimul loc din UE, înaintea Bulgariei
Ponderea cumpărăturilor online din totalul vânzărilor retail a devenit din ce în ce mai mare. „În 2019, valoarea vânzărilor online pe segmentul retail s-a ridicat la 4,3 miliarde euro, cu 20% peste 2018, ceea ce înseamnă o pondere de 9% din totalul vânzărilor. În martie 2020, am observat o creștere de 5% a vânzărilor online, față de luna anterioară. În aprilie 2020, creșterea vânzărilor online comparativ cu martie 2020 a fost de 12%.

Leave A Comment

%d bloggers like this: