Linie de metrou şi tren metropolitan pe circa 60 de kilometri în judeţul Cluj

May 7, 2020
319 Views

Contractul pentru studiile căii ferate dintre Nădăşelu şi Bonţida şi a unui metrou între Gilău şi podul IRA, semnat recent de autorităţi, are o valoarea de aproape 36 de milioane de lei (cu TVA) şi o durată de 26 de luni, a informat Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit acesteia, în primă fază va fi elaborat studiul privind îmbunătăţirea infrastructurii feroviare existente între Nădăşelu (de pe magistrala spre Oradea), prin Cluj-Napoca şi mai departe pe linia către Dej până la Bonţida prin noi staţii de călători în Baciu, podul IRA sau Aeroportul Avram Iancu.
„Toate, precum şi cele existente, vor fi dotate cu spaţii de parcare, fiind deservite în plus şi de autobuzele oraşului”, precizează asociaţia.

Pe această porţiune de aproximativ 43 de km de cale ferată va circula trenul metropolitan.

Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleaşi şi se propune adăugarea unor noi staţii de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. tăietura Turcului şi la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu.

Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilităţile disponibile pentru călători: bănci, zone de aşteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case). De asemenea se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni şi se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire.

Metroul
În a doua etapă vor fi făcute studiile metroului dintre zona podului IRA (conexiune cu reţeaua de cale ferată) şi Floreşti în prima fază, apoi până la Gilău.

Traseul şi poziţiile staţiilor magistralei de peste 20 km vor fi stabilite în urma analizelor, fiind gândite şi parcări pentru şoferii ce vor dori să îşi lase automobilele şi să utilizeze metroul, dar şi legături cu alte tipuri de transport public din municipiu.

Proiectul se va derula în două etape. În prima etapă se va realiza legătura dintre comuna Floreşti şi Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei Floreşti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăştur – centrul oraşului Cluj-Napoca şi zona de est a oraşului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.

Pentru zona din afara oraşului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta ar urma să fie realizat subteran.

„Autorităţile locale derulează încă de la finalul anului 2018 pregătirea Centurii Rutiere Metropolitane între Gilău şi Apahida, un alt obiectiv extrem de important care are rolul de a degreva traficul extrem de aglomerat, proiect inclus în Masterplanul General de Transport al României.

Dincolo de polemica fezabilităţii unui metrou în Cluj-Napoca, ne bucură că există astfel de exemple de bună practică prin care comunităţile locale se implică decisiv în dezvoltarea mobilităţii integrate a unei zone metropolitane, fără a aştepta răspunsul prea lent al autorităţilor centrale. Sperăm să vedem iniţiative similare şi în alte oraşe”, notează asociaţia .

Leave A Comment

%d bloggers like this: