Ce alimente ar fi ideal să consumi în luna mai. Sunt perfecte pentru sănătatea ta, iar acum e sezonul lor

May 4, 2020
109 Views

Suntem la mijlocul primăverii, moment oportun pentru a ne umple frigiderul cu fructe şi legume de sezon, gustoase şi foarte sănătoase.

Dar care sunt aceste alimente specifice lunii mai?

Să fie căpşunile, spanacul, ceapa verde ori celebrele cireşe de mai?

Ei bine, toate acestea şi multe altele pe deasupra.

Am întocmit mai jos o listă de 10 alimente pe care îţi recomandăm să le consumi în luna mai, pentru că acum au cel mai bun gust şi poţi profita de beneficiile lor asupra sănătăţii tale!

Căpşuni
Căpşunile sunt bogate în vitaminele C, B, E şi K, dar şi în minerale precum fier, sodiu, fosfor, magneziu, calciu şi potasiu. Aceste substanţe nutritive au efecte remineralizante, antibacteriene, antivirale şi tonifiante asupra organismului.

Consumul de căpşuni este asociat cu ameliorarea afecţiunilor ficatului şi susţinerea sistemului imunitar. Unde mai pui că sunt şi foarte gustoase! Dar numai dacă le alegi pe cele bine coapte, organice (deci nu înroşite artificial). Ai grijă cu ce le asociezi. De fapt, nu le asocia cu nimic, mănâncă-le aşa proaspete, fără adaos de zahăr sau frişcă! Şi nu te limita doar la căpşuni! Acum e sezonul fructelor de pădure în general, aşa că fii cu ochii pe afine, zmeură, mure!

Cireşe
Probabil vor avea un preţ prohibitiv iniţial, dar pe măsură ce producătorii autohtoni îşi vor scoate la înaintare producţia, îţi vei permite să îţi faci pofta cu vârf şi îndesat.

Şi chiar îţi recomandăm să nu ratezi ocazia, pentru că cireşele sunt foarte indicate în curele de slăbire. Asta pentru că au un conţinut bogat în fibre şi unul foarte scăzut de calorii! În plus, sunt recomandate şi persoanelor diabetice, care nu mai trebuie să îşi facă griji în privinţa glicemiei.

Caise
Vrei să ai o vedere brici şi o piele pe măsură? Consumă în luna mai caise proaspete, care sunt bogate în vitamina A, necesară pentru îmbunătăţirea acuităţii vizuale, a sistemului imunitar, a celui reproducător, dar şi pentru sănătatea pielii, a dinţilor şi a oaselor.

De asemenea, caisele conţin mult potasiu, un mineral care ajută la echilibrarea nivelului de lichide din ţesuturi, conferă inimii protecţie şi sprijină buna funcţionare a musculaturii, precum şi a digestiei.

Sparanghel
În luna mai găseşti cel mai bun sparanghel, pentru că acum e sezonul lui! Şi, având în vedere că are în compoziţie 90% apă, este foarte sărac în calorii, deci foarte indicat în dietele de slăbire. Într-o porţie de 100 de grame de sparanghel se regăsesc doar 20 de calorii!

Dar sparanghelul este indicat şi pentru beneficiile sale asupra sănătăţii! Fiind bogat în vitaminele C, B şi E, dar şi în acid aspartic, sparanghelul este benefic pentru rinichi, datorită efectului său diuretic. Mia mult decât atât, sparanghelul este considera un prebiotic natural.

Anghinare
O legumă preţuită pentru beneficiile sale extraordinare asupra sănătăţii este şi anghinarea, care se asemenea îşi face apariţia prin pieţe şi magazine în luna mai. Consumul de anghinare este indicat pentru ameliorarea tulburărilor digestive, cum ar fi diareea sau constipaţie, dar şi pentru reglarea glicemiei şi a tensiunii arteriale.

De asemenea, anghinarea este „balsam” pentru ficat şi reduce în mod natural nivelul de colesterol din sânge.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: