Indicatorul Climatului de Consum, in scadere in Romania in martie 2020 (analiza Gfk)

April 15, 2020
361 Views

Indicatorul Încrederii Consumatorului a avut o evoluţie descrescătoare, în martie 2020, atât în România cât şi în Uniunea Europeană, în contextul economic marcat de impactul epidemiei de Covid-19, arată o analiză realizată de GfK.

“Pe parcursul anului 2019, încrederea consumatorilor în economia românească a înregistrat o creştere importantă până în luna decembrie 2019, când indicatorul Încrederii Consumatorului a atins valori peste media europeană (-4,6 în România şi -7 media în Uniunea Europeană). În martie 2020, contextul economic marcat de impactul Covid-19 determină o evoluţie descrescătoare atât în România, unde Indicatorul Încrederii Consumatorului ajunge la -11,1, cât şi în Uniunea Europeană unde ajunge la valoarea de -10,4”, se spune în comunicat.

Potrivit studiului, indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor, mai ales viitorul economiei, unde doar 14,8% cred într-o evoluţie pozitivă şi rata şomajului, unde 11,5% dintre români spun că aceasta va scădea în anul 2020.

…..

Foto : profit.ro

Leave A Comment

%d bloggers like this: