Lista alimentelor sănătoase care întăresc organismul şi ţin răcelile la distanţă

January 9, 2020
68 Views

Schimbările de temperatură şi oscilaţiile presiunii atmosferice slăbesc organismul. Devenim mai vulnerabili în faţa răcelilor, gripei şi virozelor de sezon. Din fericire, putem să ţinem bolile la distanţă dacă ne alimentăm corect.

Bolile pot fi ţinute la distanţă dacă ne alimentăm sănătos în perioada sezonului rece. Dieta pentru întărirea organismului este extrem de importantă, pentru că diferenţele de temperatură, gerul şi oscilaţiile presiunii atmosferice nu fac decât să ne slăbească imunitatea.

În primul rând, trebuie să consumăm fructe şi legume bogate în vitamina C şi în antioxidanţi: portocale, lămâi, grepfruit sau mandarine, pătrunjel, brococoli, ardei iute. Putem să consumăm, sub forma unor ceaiuri, siropuri sau sucuri: cătină, măceşe, coacăze.

Ţelina, varza şi sfecla roşie sunt recomandate pentru că sunt bogate în fosfaţi, acizi folici, calciu şi fier.
Din linte, năut, fasole vă puteţi lua doza de zinc. Sunt recomandate şi lactatele pentru asigurarea aportului de calciu.

Şi cerealele conţin fibre care ajută la creşterea puterii de apărare a organismului împotriva virozelor. Spre exemplu, ovăzul şi secara au calităţi antimicrobiene deosebite şi minerale extrem de utile în întărirea imunităţii.

Studiile au arătat că usturoiul ajută la scăderea tensiunii persoanelor hipertensive (cu tensiunea de peste 140 mmHg). În schimb, el nu are niciun efect asupra tensiunii persoanelor sănătoase. Organizatia Mondiala a Sănătăţii indică usturoiul ca ajutor în tratarea hipertensiunii moderate.
Pe de altă parte, ceapa crudă inhibă formarea plăcilor de aterom, evitându-se astfel formarea cheagurilor de sânge, şi protejează de riscurile de obstrucţie a vaselor şi de tromboză. Un studiu a relevat că aceste efecte sunt vizibile mai ales în cazul unui consum zilnic de 200 g ceapă crudă, o cantitate însemnată.

Leave A Comment

%d bloggers like this: