Un nou proiect Erasmus+ câștigat de Colegiul de Servicii în Turism „Napoca”

December 20, 2019
501 Views

Un nou proiect Erasmus+ câștigat de Colegiul de Servicii în Turism „Napoca” 

Începând din  acest an școlar, Colegiul de Servicii în Turism „Napoca” este beneficiarul unui nou proiect Erasmus+ “Smart schools to boost students’ motivation”, ce are drept scop introducerea tehnologiilor digitale în predarea anumitor discipline școlare. Alături de România, în cadrul proiectului partenerii sunt școli din Italia, Polonia, Turcia și Bulgaria, iar prima întâlnire de proiect a avut loc în perioada 6-11 decembrie în Italia, la Agnone.

Delegația Colegiului de Servicii în Turism„Napoca” a fost alcătuită din elevii Antonia Băncilă, Alexandra Hanga, Alin Trif, Sebastian Gânscă, Antonio Moțu Vădan, Vasile Șimon și cadrele didactice Marinela Marc și Judith Moricz.

Întâlnirea adebutat cu o vizită la primăria din Agnone, în cadrul căreia autoritățile ne-au prezentat regiunea și localitatea, care a îmbrăcat haine de sărbătoare, fiind pregătită pentru un festival,  Ndocciata, care celebrează Nașterea Mantuitorului și atrage, în fiecare an, mii de turiști din toată Italia, în special pentru parada cu torțe. Festivalul are loc în fiecare an în data de 8 decembrie, în amintirea vizitei Papei Ioan Paul al II-lea care a vizitat Agnone, unde există un atelier în care se produc clopote recunoscute de Vatican. Agnone este o localitate mică din mediul rural, în care s-au dezvoltat 3 businessuri care au devenit, în timp, atracții turistice. Pe lângă atelier de clopote, există un atelier de confectionat obiecte din cupru și un laborator de ciocolată, unde se produc mini panetone în forma de clopote.

Carnavalul Ndocciata de la Agnone este un eveniment de amploare, al tradițiilor locale de Crăciun, iar la primărieau fost organizate expoziții cu obiecte reprezentative pentru istoria comunității.

Festivalul s-a integrat foarte bine în tema reuniunii de proiect , respectiv tradițiile de Crăciun specifice fiecărei țări partenere în  cadrul proiectului.

Elevii Colegiului de Servicii în Turism,, Napoca,, au impresionat partenerii europenii și prin filmele de prezentare a României, a municipiului Cluj-Napoca și a școlii, dar mai ales, în a doua zi de activități dedicate prezentării tradițiilor,  fiind singurii care au fost îmbrăcați în port popular. După prezentarea materialului pregătit, partenerii noștri au fost invitați să participe la un joc cu întrebări legate de tradițiile prezentate, iar câștigătorii au fost premiați cu ciocolata românească cu Rom.

Gazdele noastre ne-au oferit ocazia să descoperim farmecul orașului Napoli, un oraș cu multe vestigii, muzee, biserici, orașul lui Bellini, al Sophiei Loren, orașul străduțelor înguste din centrul vechi, al Veziuvului, al celebrei pizza napoletana.

Doamna Marinela Marc, directorul Colegiului de Servicii în Turism „Napoca” ne-a mărturisit că “accesarea de proiecte europene reprezintă o oportunitate pentru şcoli de a beneficia de schimburi reale de bune practici pentru tot ceea ce înseamnă învăţământul european la acest moment, în care multe ţări se confruntă cu aceleaşi probleme. Proiectele europene derulate de şcoala noastră, implicarea profesorilor și a elevilor în activitățile proiectelor devenite deja o tradiţie în școala noastră, au avut un rol deosebit în îmbunătățirea calității și consolidarea dimensiunii europene în educație, în încurajarea învățării limbilor străine și a cooperării transnaționale între școli, a promovării conștiinței interculturale și a inovației în ceea ce privește metodele pedagogice și tehnicile informaționale, a competențelor sociale, a cunoașterii modului în care se realizează educaţia în diferite țări europene, a formării unor atitudini şi comportamente la nivelul valorilor europene.  În cadrul acestor proiece,, elevii noştri au posibilitatea să interacţioneze cu elevi alte țări, să cunoască obiceiurile acestor ţări, să observe cum este organizat sistemul de învăţământ din aceste ţări, care este programul zilnic la şcoală, care sunt relaţiile profesor –elev, dar şi relaţiile dintre membrii familiilor la care au fost cazaţi, ce preocupări au alţi tineri de vârsta lor din alte ţări europene. Toate aceste achiziţii, alături de competenţele de comunicare într-o limbă europeană reprezintă un avantaj pentru conduita elevilor nostri după absolvirea liceului, o şansă în plus în procesul de integrare cu succes pe piaţa europeană a muncii”.

Leave A Comment

%d bloggers like this: