Care sunt marile proiecte de infrastructură finanțate de Guvernul Orban în 2020 și câți bani le sunt alocate

December 19, 2019
64 Views

Guvernul propune o alocare totală de 11,8 miliarde de lei pentru Ministerul Transporturilor și Comunicațiilor în 2020, printre marile proiecte de infrastructură finanțate numărându-se centura Capitalei, autostrada Brașov – Târgu Mureș -Cluj – Oradea, autostrada Sebeș – Turda, calea ferată spre Aeroportul Otopeni sau calea ferată Brașov – Sighișoara.
Astfel, autostrada Sebeș – Turda, din care ministrul Transporturilor speră să inaugureze la anul două loturi cu o lungime totală de 41 de kilometri, primește de la buget abia 56,88 de milioane de lei. Potrivit surselor G4Media, deși pentru acest proiect alocarea este una prudentă, există posibilitatea suplimentării fondurilor în cazul în care ritmul de lucru va fi unul accelerat. Tot anul viitor ar trebui să fie gata și calea ferată spre Aeroportul Otopeni. Guvernul propune pentru acest proiect o alocare de circa 391 de milioane de lei.

Marile proiecte de pe feroviar, care beneficiază de finanțare europeană, primesc cei mai mulți bani anul viitor. De exemplu, pentru modernizarea căii ferate Brașov – Sighișoara se propune alocarea a peste 1,8 miliarde de lei, în ciuda faptului că CFR SA nu a reușit până acum, din cauza contestațiilor și proceselor, să semneze contractele pentru începerea lucrărilor, motiv pentru care a și pierdut 30% din banii europeni alocați prin Mecanismul Connecting Europe Facility (CEF).

CFR SA a lansat încă de acum trei ani licitațiile pentru modernizarea celor circa 112 kilometri de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara. Proiectul a fost împărțit în 2 tronsoane:

Tronsonul 1 cuprinde loturile Brașov – Apața și Cața – Sighișoara (valoare de 797.340.070 euro);
Tronsonul 2 cuprinde lotul Cața-Apața (valoare de 538.300.852 euro).
Marius Chiper, directorul general al CFR SA, a recunoscut recent, pentru Radio România Actualități, că CFR Infrastructură va pierde cel puțin 30% din finanțarea europeană pentru modernizarea liniei de tren dintre Brașov și Sighișoara. „Cele trei loturi au fost în procedură de licitaţie lansate undeva în 2016, lotul I şi III (Brașov – Apața și Cața – Sighișoara , n.r) şi în 2017, lotul II (Cața-Apața, n.r). Am ajuns în faza de contestaţie, în instanţele noastre. Am făcut un exerciţiu de fazare, am reuşit să asigurăm pentru lotul I şi III o finanţare de 70% din valoarea iniţial contractată, undeva spre 600 milioane de euro”, a explicat șeful CFR SA.

…..

Leave A Comment

%d bloggers like this: