Ákos Ezer. CLOSER LOOK. Muzeul de Arta Cluj-Napoca, din 6 noiembrie

November 3, 2019
228 Views

Ákos Ezer, prin opera sa, este poziționat în tradiția artistică narativă a picturii „realist sociale” abordată ironic, care nu vorbește numai despre impactul condițiilor exterioare asupra individului. De asemenea, protagoniștii cu dinamismul lor stoic – care sunt neîncrezători și rezistenți în ciuda tuturor rostogolirilor, dar încă uimitor de liniștiți și, prin urmare, aparent „puternici” – vor să ilustreze (naiv sau poate realist, până la urmă?) speranța de a „avansa” în viață. De remarcat aici, pe lângă calitățile legate de forma compoziției, mișcare și colorit, este autonomia execuției picturale. Picturile sunt, pur și simplu, „bune“, -și au îndeplinit, în ipostaza lor de dandy, o priveliște măiastră care mătura specializarea pictorilor. Ba mai mult, ele nu neagă o cunoaștere a istoriei artei mai recente, cum ar fi istoria emoționantă a conceptului cu totul controversat al „picturii proaste”, care amintește de „portretele” lui Guston, Kippenberger sau Koether. Compoziția figurativă a imaginilor conceptualizează ieșirea din abstracție care, în ceea ce privește rigoarea sa de compoziție, formă și culoare, condiționează fundalul sau baza activității și, astfel, servește la stabilizarea corpurilor elaborat însușite. Prin strictețea unei analize sociale, Ezer ajunge la un act de abstractizare de o claritate admirabilă. Artistul însuși subliniază atemporalitatea temelor reflectate de pictura sa. El ia o poziție destul de critică față de o lectură prea sociopolitică a operei sale, incluzând legătura dintre imagine și realitate: „Deși aceste figuri construite în expoziție nu există în prezent în spațiul real, încerc să le interpretez prin spațiul social, luând în considerare aspectele estetice și psihologice”. Ezer își concentrează interesul asupra oamenilor „normali”, grijile și eforturile lor, pentru a-i însoți prin tablourile sale de-a lungul vieții de zi cu zi și a încercărilor lor de a face față […].
„Sandro Droschl”- Presstext, Abstract Hungary, 2019

….

Leave A Comment

%d bloggers like this: