Doar 31% din produsele vândute în UE au ambalaj şi compoziţie identică

July 24, 2019
538 Views

Doar 31% din produsele comercializate în UE au ambalaj identic sau similar şi compoziţie identică. Cel puţin aşa arată ultimul studiu al Centrului Comun de Cercetare (serviciul intern al Comisiei pentru ştiinţa şi cunoaştere) care a evaluat recent 1 380 de mostre din 128 de produse alimentare diferite, provenite din 19 state membre ale Uniunii Europene (UE).

Analiza a mai scos la iveală că 22% din produse aveau o compoziţie diferită, deşi aveau un aspect similar, 9% din produse erau diferite în ceea ce priveşte compoziţia, dar aspectul era identic, în timp ce 27% din bunuri aveau un aspect diferit al ambalajului şi compoziţie diferită. La sondaj au participat ţări precum Bulgaria, Croaţia, Cipru, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Slovacia, Slovenia, Spania şi Ţările de Jos. Ţara noastră nu a fost inclusă în studiu pentru că nu a trimis produse pentru a fi testate.

Principalele produse testate în cadrul studiului au făcut parte din următoarele categorii: condimente, produse de cofetărie (inclusiv ciocolată, batoane de ciocolată, batoane, gumă de mestecat), băuturi dulci, produse lactate, cafea, supă la plic, băuturi calde, semipreparate, bere, cereale mic dejun, conserve din carne, peşte şi vegetale, formulă lapte praf şi biscuiţi dulci. Iar concluzia este că dublu standard este regăsit foarte mult la condimente, cafea, sucuri, bere, dar şi la biscuiţi.

„Este clar că până la urmă, dacă cumpărăm o gumă de mestecat, un suc şi o ciocolată, din ţara noastră şi dacă comparăm aceleaşi produse dintr-o ţară din vest, vom vedea diferenţe majore, din punct de vedere al compoziţiei, când comparăm cele două etichete”, explică Sorin Mierlea.

Leave A Comment

%d bloggers like this: