Primarul Emil Boc a anunţat marţi că 21 de firme s-au înscris pentru realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate în vederea construirii metroului şi a trenului metropolitan la Cluj-Napoca.
“Ne aflăm în faza depunerii ofertelor pentru realizarea studiilor de prefezabilitate ÅŸi fezabilitate la metrou ÅŸi tren metropolitan. 21 de firme s-au înscris ÅŸi am prelungit termenul de la 1 iulie pe 30 iulie datorită clarificărilor solicitate de cei interesaÅ£i, pentru a nu exista probleme, pentru a putea asigura echidistanţă, echilibru ÅŸi egalitate de tratament tuturor, astfel încât să permitem tuturor să se alinieze la start ÅŸi să depună oferte, deoarece este cel mai important proiect al Clujului pentru următorii 20 de ani. (…) Sursele de finanÅ£are pentru metrou ÅŸi tren metropolitan sunt europene, naÅ£ionale, locale sau private. Suntem eligibili pentru metrou ÅŸi tren metropolitan pentru exerciÅ£iul financiar european 2021-2027”, a spus Emil Boc.
Emil Boc şi primarii a şase comune au semnat, în aprilie, acordul de asociere pentru realizarea metroului şi a trenului metropolitan.
Potrivit primarului, proiectul va fi realizat în două etape.
“ÃŽn această fază va fi implementat un sistem de transport rapid care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădăşelu ÅŸi staÅ£ia de la BonÅ£ida, pe o lungime de aproximativ 43 de km. Punctele de oprire actuale vor rămâne aceleaÅŸi ÅŸi se propune adăugarea unor noi staÅ£ii de oprire în zonele: Baciu, Tetarom pe str. Tăietura Turcului ÅŸi la podul Ira pe str. Aurel Vlaicu. Pentru fiecare punct de oprire se vor analiza facilităţile disponibile pentru călători: bănci, zone de aÅŸteptare, toalete, puncte de procurare a biletelor (automate/case). De asemenea, se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni ÅŸi se va realiza conectivitatea cu transportul public local la fiecare punct de oprire”, a mai spus Emil Boc.
În a doua etapă va fi realizat metroul.
“Proiectul va avea două părÅ£i. ÃŽn prima parte se va realiza legătura dintre comuna FloreÅŸti ÅŸi Podul Ira pe următorul traseu propus: zona de sud a comunei FloreÅŸti – viitorul spital regional de urgenţă – centrul comercial Vivo – cartierul Mănăştur – centrul oraÅŸului Cluj-Napoca ÅŸi zona de est a oraÅŸului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira. Pentru zona din afara oraÅŸului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele FloreÅŸti ÅŸi Gilău”, a explicat primarul. AGERPRES