Contre CJ CLUJ-Aeroportul Cluj

Comunicat Consiliul Judetean Cluj

David Ciceo, inculpat într-un dosar de luare de mită (dosar 1250/117/2017), a rămas singur la conducerea aeroportului Cluj după ce și-a contestat toate consiliile de administrație. Cei doi membri rămași nu pot să funcționeze legal.

Astăzi, Curtea de Apel Cluj a dispus suspendarea membrilor Consiliului de administrație al aeroportului.

Toate aceste contestări vin ca urmare a faptului că nenumăratele probleme financiare și de ordin penal cu care se confruntă conducerea executivă a aeroportului riscă să fie devoalate de un Consiliu de Administrație corect, loial legii și nu intereselor personale ale lui David Ciceo. Mai mult, situația generată astăzi, prin suspendarea Consiliului de Administrație, pune aeroportul tocmai în situația de a nu mai putea obține finanțări, inclusiv fonduri europene.

Consiliul Județean Cluj va face recurs la ambele decizii ale instanței de judecată, atât cea de suspendare a Hotărârii Consiliului Județean Cluj de numire a trei membri în Consiliul de administrație, cât și cea de anulare.

 

 

Comunicat Consiliul Judetean Cluj

DIRECTORUL AEROPORTULUI CLUJ MINTE INSTITUȚIILE STATULUI, INCLUSIV PE PREȘEDINTELE IOHANNIS

 

În disperarea de a-și acoperi ilegalitățile, inculpatul David Ciceo transmite public informații false, urmărind astfel prejudicierea bugetului aeroportului și influențarea justiției. Mai mult, în aceeași manieră mincinoasă, transmite comunicate manipulatoare și implică numele președintelui României tocmai pentru a legitima deciziile arbitrare, abuzive și ilegale care stau la baza modului în care conduce aeroportul Cluj și a modului discreționar în care propune cheltuirea fondurilor publice și europene.

 

Minciună: acesta afirma ieri că nu i-au fost aprobate de către Consiliul de Administrație achiziționarea prin fonduri europene a unor autospeciale de incendiu destinate aeronavelor.

Adevărul: aeroportul are în dotare autospeciale destinate aeronavelor de tip C, cele care pot ateriza acum pe aeroportul Cluj. David Ciceo dorește achiziționarea unor autospeciale inutile, destinate aeronavelor de tip D, aeronave care nu vor ateriza niciodată pe aeroportul Cluj (ex. Boeing 747).

Minciună: directorul continuă în neadevăruri atunci când afirmă că suma necesară pentru achiziția acestor autospeciale  este de numai 20.000 euro.

Adevărul: Valoarea contribuției din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 75%, nu de 98%. Practic, din aproape 2 milioane euro, aproximativ 700.000 euro este suma pe care locuitorii județului trebuie să o suporte pentru o achiziție inutilă, moft al directorului Ciceo. Mai mult, Consiliul de Administrație nu a refuzat această achiziție ci a solicitat directorului date corecte și concrete astfel încât să poată aproba o achiziție transparentă și în folosul real al aeroportului.

Minciună și fals: În disperarea de a acoperi faptul că a scos la licitație publică construirea unei noi căi de rulare paralelă cu pista, deși această investiție este neaprobată de Consiliul de Administrație și de Consiliul Județean Cluj, directorul aeroportului creează panică și șantajează autoritățile județene prin intermediul călătorilor cărora le transmite că ,,vor exista întârzieri în vară” din cauza pistei vechi.

Adevărul: Consiliului de Administrație i-a fost prezentat un studiu de fezabilitate privind realizarea căii de rulare, studiu elaborat de Search Corporation în noiembrie 2018. În cadrul studiului, specialiștii au constatat că starea căii de rulaj este satisfăcătoare și are PCN 36 care permite rulajul majorității aeronavelor care operează acum pe aeroport. Dorința directorului Ciceo de a realiza o cale de rulaj nouă, prin demolarea a 680m din cea existentă, are ca explicație faptul că dorește ridicarea PCN-ului la o cifră corespunzătoare rulării aeronavelor din categoria D, (cele care nu vor ateriza niciodată la Cluj), în condițiile în care certificarea aeroportului este pentru categoria 4C.

Tot ceea ce solicită Consiliul Județean Cluj este o prioritizare a investițiilor de la aeroportul Cluj. Bugetul județului nu este în întregime la dispoziția lui David Ciceo, iar această prioritizare nu înseamnă sabotaj, așa cum susține directorul.

 

Cât îi costă pe locuitorii județului Cluj această ultimă propunere aberantă? 9,5 milioane euro

 

Cât costă ridicarea Spitalului Pediatric Monobloc? Aproximativ 10 milioane euro 

 

Conducerea executivă a Consiliului Județean Cluj

Drept la replica Aeroportul Cluj

Drept la replică către conducerea executivă a Consiliului Județean Cluj ca urmare a comunicatului de presă emis în data de 12 iunie 2019

În virtutea dreptului la replică și pentru o corectă informare a opiniei publice, în legătură cu comunicatul de presă al conducerii executive a Consiliului Județean Cluj din data de 12 iunie 2019 cu titlul „Cea mai mare fraudă din istoria acestui județ este la Aeroport. 700.000 de clujeni au fost furați”, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj precizează:

Pista de decolare-aterizare a aeroportului se regăsește într-o stare tehnică foarte bună, confirmată de către companiile aeriene care operează în medie între 40 și 50 de zboruri pe zi.

Conducerea executivă a Consiliului Județean Cluj dezinformează în mod voit opinia publică  cu privire la starea tehnică a pistei de decolare-aterizare a aeroportului. În susținerea noastră, ne bazăm pe toate expertizele tehnice existente până la ora actuală, expertize tehnice întocmite de persoane atestate în domeniu.

Pista de decolare-aterizare a fost proiectată pentru o capacitate portantă de 105 PCN. După finalizarea acesteia și înainte de darea ei în exploatare în anul 2013, capacitatea portantă determinată a fost de 114 PCN, o capacitate suficientă pentru aterizarea aeronavelor mari pentru zboruri transcontinentale. În anul 2018, s-a determinat din nou capacitatea portantă a pistei, de experți în domeniu, rezultatul obținut a fost de 151 PCN. Această capacitate portantă va putea permite, după extinderea pistei, aterizarea aeronavelor de mare tonaj pentru efectuarea de zboruri transcontinentale.

Toate documentele care stau la baza determinărilor capacității portante a pistei au fost depuse la Consiliul Județean Cluj încă din anul 2013, pentru o corectă informare a autorității tutelare și implicit a tuturor clujenilor cu privire la obiectivul de investiții.  Anexăm determinarea din anul 2013 a capacității portante, precum și pe cea din anul 2018, determinări realizate de experți în domeniul piste de aviație. Solicităm conducerii executive a Consiliului Județean Cluj să facă publică expertiza tehnică, asumată și semnată de către un expert tehnic atestat corespunzător, care susține afirmația din comunicatul de presă.

În aceste condiții considerăm că titlul comunicatului de presă „Cea mai mare fraudă din istoria acestui județ este la Aeroport. 700.000 de clujeni au fost furați” nu are nicio legătură cu realitatea. Considerăm că scopul acestuia a fost acela de a aduce atingere imaginii aeroportului și conducerii acestuia și de a crea o stare de îngrijorare în rândul pasagerilor și a operatorilor aerieni.

Leave A Comment

%d bloggers like this: