În ce domenii își găsesc mai ușor de lucru persoanele care au trecut de 45 de ani

May 18, 2019
58 Views

Candidații cu vârste de peste 45 de ani își găsesc tot mai greu locul pe o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, în care tinerețea e percepută ca un sino­nim al performanței și al inovației.

Piața muncii din România traversează o criză serioasă, iar lipsa de personal calificat e resimțită acut în toate domeniile. Angajatorii, pe de o parte, se plâng că nu găsesc oameni care să le ocupe locurile de muncă puse la bătaie, în timp ce candi­daților la un post, odată ce înaintează în vârstă, le este tot mai greu să treacă de un interviu de angajare.

Statistica arată că, la nivel global, Ro­mâ­nia se situează pe locul al doilea în ceea ce privește deficitul de talente, iar 81% din companii au dificultăți în a găsi candidați.

Pe plan local, numărul de șomeri înre­gistrați este de aproximativ 400.000, în condițiile în care peste un milion de persoane de vârstă activă nu sunt implicate oficial în niciun fel de activitate econo­mică, relevă datele unui studiu realizat recent de PwC România.

JUNIORI VS SENIORI. Aparent paradoxal, există așadar două tabere – una a com­paniilor care caută angajați cu expe­riență, dar care nu găsesc candidați, și alta a candidaților cu vechime care caută un loc de muncă, dar care nu corespund criteriilor de angajare. Pentru că discriminarea pe criterii de vârstă rămâne frec­vent întâlnită, atât în ceea ce-i privește pe tineri, cărora li se cere o experiență im­posibilă, pentru că nu au avut timpul necesar să o acumu­leze, cât și pe cei în vârstă de peste 45 de ani care și-au pierdut locul de muncă și sunt în căutarea unor noi provocări. „Companiile nu anga­jează oameni cu ex­pe­riență pen­tru că vor să facă economie de costuri, angajatorii nu investesc în reconversia pro­fesională, nu gândesc pe termen lung în goana după candidați noi sau nu acordă atenție anga­jaților cu ve­chime“, explică Alina Anghel, proprietara a The Basics Agency și cofondatoare a co­mu­nității Great HRs.

În timp ce seniorul aduce un grad de experiență și de stabilitate în companie, juniorul este dornic să învețe, să se afir­me, este curios și dinamic, spune și Dan Cătană, HR business partner la Connections România. „Un senior aduce în mod categoric plusvaloare în cadrul unei echipe prin faptul că poate insufla valori precum încredere, responsabilitate, stabilitate și maturitate“, explică el. Doar că un astfel de candidat are de regulă și pre­tenții salariale mai mari și este respins frec­vent la interviuri pe motive-șablon, cum ar fi dificultatea în a se adapta sau su­pracalificarea pe post.

Leave A Comment

%d bloggers like this: