Studiu GfK : Indicatorul privind increderea consumatorilor romani este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor

March 27, 2019
73 Views

Consumatorii români nu au mai redobândit, în 2018, încrederea în economie pe care au avut-o în anul anterior, devenind reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi al situaţiei economice incerte, relevă un studiu al firmei de cercetare şi analiză – GfK privind încrederea consumatorilor.

În aceste condiţii, indicatorul Climatului de Consum măsurat de GfK este încă negativ, situat în zona de pesimism, respectiv (-20,7).

“Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor. Doar 11% cred într-o evoluţie pozitivă a economiei şi în acelaşi procent se aşteaptă ca rata şomajului să scadă în următorul an. Cu toate acestea, românii arată ceva mai mult optimism atunci când vine vorba despre aşteptările privind situaţia propriilor finanţe. Aproape un sfert dintre ei au încredere că aceasta va arăta mai bine, faţă de 19% anul anterior”, se arată în raportul GfK.

Chiar dacă piaţa FMCG (Fast Mover Consumer Goods – bunurile de larg consum cel mai des achiziţionate n.r.) şi cea electro-IT au marcat creşteri în 2018, consumatorii se arată reticenţi când vine vorba despre achiziţia bunurilor de folosinţă îndelungată pe viitor.

Pentru anul 2019, 4 din 10 români (42%) declară că îşi vor micşora bugetul pentru achiziţii precum mobilă, maşină de spălat etc., aproape la fel de mulţi fiind cei care spun că îşi vor menţine constant bugetul pentru astfel de achiziţii (41%).

Doar 10% dintre români şi-au exprimat intenţia de a investi mai mult decât până acum.

Leave A Comment

%d bloggers like this: