Protecţia datelor: Companiile recunosc importanţa datelor, dar au dificultăţi în a le proteja adecvat

March 25, 2019
32 Views

Numărul companiilor care nu reuşesc să recupereze datele după un incident aproape s-a dublat faţă de 2016, potrivit studiului Global Data Protection Index, realizat în rândul a 2.200 de decidenţi în domeniul IT din 18 ţări.

Organizaţiile chestionate au gestionat în medie 9,70 PB de date în 2018, o creştere explozivă de 569 procente faţă de 1,45 PB de date gestionate în 2016 (PB – petabyte, unitate de măsură a capacităţii de stocare a datelor care este echivalentă cu un milion de miliarde de bytes).

A treia ediţie a studiului Global Data Protection Index, realizat de Dell EMC, indică un ritm exploziv de creştere a volumului de date (569%) şi o evoluţie impresionantă, de aproape 50% în ultimii doi ani, a numărului celor care au adoptat soluţii de protecţia datelor. Studiul, în cadrul căruia au fost intervievaţi 2.200 de decidenţi din organizaţii publice şi private cu peste 250 de angajaţi, provenind din 18 ţări şi activând în 11 domenii, oferă o perspectivă completă asupra situaţiei protecţiei datelor şi asupra maturităţii strategiilor de protecţie.

92% dintre respondenţi înţeleg valoarea potenţială a datelor din companie, iar 36% dintre aceştia îşi monetizează deja datele. Deşi această conştientizare este un fapt pozitiv, majoritatea respondenţilor au dificultăţi în a le proteja adecvat. Combinaţia acestor factori stă la baza multora dintre constatările studiului.

Volumul de date în sine şi importanţa acestora pentru operaţiunile comerciale fac ca protecţia datelor să fie cu atât mai dificilă. Incidentele perturbatoare apar frecvent, dar mai alarmantă este creşterea cantităţii de pierderi de date ireversibile. Peste trei sferturi (76%) dintre respondenţii din toată lumea s-au confruntat cu un tip de incident într-o perioadă de 12 luni, iar 27% nu au reuşit să îşi recupereze datele prin intermediul soluţiilor existente de protecţie a datelor, un număr aproape dublu (14%) faţă de 2016.

În acelaşi timp, 76% dintre respondenţi utilizează cel puţin doi furnizori de soluţii pentru protecţie a datelor, crescând cu 35% probabilitatea să se confrunte cu un tip de incident în comparaţie cu cei care au un singur furnizor. Oprirea neplanificată a sistemelor reprezintă cel mai comun tip de incident (43%) în cazul celor care utilizează doi sau mai mulţi furnizori, urmată de atacuri de tip „ransomware”, care au dus la restricţionarea accesului la date (32%), şi la pierderea de date (29%).

Deşi opririle neplanificate ale sistemelor sunt mai frecvente, pierderea de date este mult mai costisitoare. De exemplu, cei care s-au confruntat cu întreruperi neplanificate au înregistrat în medie 20 de ore de nefuncţionare în ultimele 12 luni, ceea ce i-a costat 526.845 $, în timp ce pierderea de date a însumat în medie un volum de 2,13 terabyţi şi costuri în valoare de aproape 1 milion de dolari. În plus, mulţi dintre cei care au înregistrat un incident au declarat, de asemenea, că acesta a avut implicaţii comerciale profunde în ceea ce priveşte încrederea clienţilor, valoarea mărcii şi productivitatea angajaţilor, printre altele.

….

Leave A Comment

%d bloggers like this: