Afacerile în familie iau avânt: 71% din afacerile de familie din România estimează creştere, faţă de 84% la nivel global

February 26, 2019
62 Views

Procentul afacerilor de familie cu perspective de creştere pentru următorii doi ani este de 71%, în România, cu 17% mizând pe o creştere „agresivă”, conform celei mai recente ediţii a raportului Global Family Business Survey realizat de PwC.

Rezultatele studiului din acest an, la nivel global, au reliefat faptul că afacerile de familie au raportat o dezvoltare solidă în ultimul an financiar. La nivel global, 69% dintre participanţii la studiu au declarat că au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri. Se observă o uşoară apreciere faţă de ediţia precedentă a raportului, când 64% dintre respondenţi considerau că afacerea lor a evoluat pozitiv în ultimul an. Veniturile sunt previzionate, la nivel global, a creşte în continuare pentru majoritatea afacerilor (84%), iar 16% spun că se aşteaptă la o creştere „rapidă” şi „agresivă”.

Pe regiuni, proprietarii de afaceri din Orientul Mijlociu şi Africa sunt printre cei mai optimişti, 28% dintre aceştia se aşteaptă la o creştere agresivă. Sunt urmaţi în aceste previziuni de cei din zona Asia Pacific (24%), Europa de Est (17%), America de Nord (16%), America Centrală şi de Sud (12%) şi Europa de Vest (11%).

„Afacerile de familie aflate la prima generaţie le depăşesc pe cele conduse de generaţii subsecvente în abilitatea lor de a genera creşteri de două cifre. Acest lucru evidenţiază nevoia de a găsi un echilibru între asigurarea continuităţii modelului de afaceri şi apetitul pentru inovaţie şi transformare”, au menţionat reprezentanţii PwC.

Printre cele mai importante provocări enunţate de proprietarii afacerilor de familie sunt inovaţia (66%), accesul la angajaţii cu abilităţi şi calificări necesare dezvoltării afacerii (60%) şi digitalizarea (44%). Într-adevăr, 80% dintre cei intervievaţi văd în digitalizare, inovare şi tehnologie provocări semnificative pentru afacerile lor.

Antreprenorii români consideră că provocările cele mai importante pentru următorii doi ani sunt reprezentate de: mediul economic (69%), nevoia de inovare (68%), cadrul de reglementare (56%), securitatea cibernetică (56%) şi competiţia venită din partea companiilor internaţionale (51%).

….

Leave A Comment

%d bloggers like this: