INS : Ponderea persoanelor de 16-74 de ani care au apelat la serviciile magazinelor online a crescut cu 43.5% in 2018

January 14, 2019
62 Views

Ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda şi/sau cumpăra produse şi servicii (raportat la persoanele din aceeaşi categorie de vârstă care au folosit vreodată internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 43,5% în anul 2018, comparativ cu 35% în 2017, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică.

“Deşi ponderea celor care nu au apelat la comerţul electronic este încă destul de mare, totuşi în anul 2018 s-a înregistrat o scădere cu 8,5 puncte procentuale, faţă de anul 2017. Această tendinţă se observă atât la persoanele de sex masculin, cu 8,1 puncte procentuale mai puţin faţă de anul 2017, cât şi la cele de sex feminin, cu 8,9 puncte procentuale mai puţin. În anul 2018 internetul a fost accesat pentru a comanda/ cumpăra produse de aproape jumătate dintre bărbaţi şi dintre femei (43,7% respectiv 43,4%)”, potrivit sursei citate.

Pe grupe de vârstă, persoanele care apelează cu precădere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 34 ani (52,3%). Aceeaşi tendinţă este menţinută atât în rândul femeilor, cât şi al bărbaţilor.

Nivelul de instruire absolvit de o persoană reprezintă o caracteristică individuală importantă cu influenţă directă asupra accesării internetului cu scopul achiziţionării de produse din magazinele online. Astfel, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumpărat produse prin intermediul internetului în proporţie de 71,9%.

Leave A Comment

%d bloggers like this: