Asfalt pe drumului județean 107P (DN 1) Gilău – Someșu Rece – Mărișel – DN 1R

October 3, 2018
117 Views

Consiliul Județean Cluj aduce la cunoștința participanților la trafic, a locuitorilor din zonă și a turiștilor faptul că pe drumul județean 107P (DN 1) Gilău – Someșul Rece – Mărișel – DN 1R lucrările de reabilitare și modernizare derulate de forul administrativ județean au intrat în faza de asfaltare pe sectoare, conform graficului de lucrări.
„Modernizarea drumului județean 107P constituie un obiectiv de o importanță strategică întrucât acesta traversează o mare parte a Munților Apuseni, o zonă extrem de atractivă atât din punct de vedere turistic cât și istoric, social și economic. În același timp, necesitatea reabilitării lui a fost determinată de faptul că a avut de suferit de-a lungul timpului atât din cauza calamităților, cât și a condițiilor specifice de relief”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
După ce, anterior, a fost așternut primul strat de asfalt, respectiv binder, pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 2+000 și kilometrul 4+560, în aceste zile a fost finalizată așternerea stratului de binder pe tronsonul cuprins între kilometrul 41+900 (Crucea Iancului) și kilometrul 44+260 (joncțiunea cu drumul național DN 1R). Importanța asfaltării cu prioritate a acestui sector e dată de faptul că acesta era, practic, singurul tronson încadrat în categoria drumurilor de piatră situat pe acest drum județean, o porțiune de drum greu accesibilă datorită reliefului, mai ales în condiții meteorologice deosebite.
Lucrările de așternere a primului strat de asfalt vor continua în perioada următoare pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 4+560 și kilometrul 16+000.
Investiția vizează drumul județean DJ 107P pe întreaga sa lungime, respectiv 44,26 de kilometri, de la kilometrul 0+000 până la kilometrul 44+260 și presupune tipuri de lucrări de o mare complexitate, începând de la fundația drumului, în zonele unde se impune acest lucru, și încheind cu două straturi de asfalt, binder și strat de uzură. De asemenea, proiectul prevede și realizarea de acostamente, șanțuri, rigole și podețe, racordări cu drumurile laterale, investiția urmând să se finalizeze prin realizarea de marcaje și semnalizare rutieră.

Leave A Comment

%d bloggers like this: