Marius Nicoară: Stadiul real al Autostrăzii Transilvania și situația în cazul legăturii între DN1 Cluj-Turda (de la Mărtinești spre Autostrada A3)

March 19, 2018
432 Views

Reprezentanții Guvernului nu știu cum să mai scalde minciunile cu privire la ceea ce au declarat că este investiția prioritară a Ministerului Transporturilor- Autostrada Transilvania. Acum mai bine de o lună am adresat o interpelare privind Autostrada A3, respectiv legătura cu DN Cluj – Turda, prin satul Mărtinești. În condițiile în care Guvernul României este obligat să răspundă conform Art.112 din Constituția României și a Art. 174, Al (3) din Regulamentul Senatului României, în cel “mult două săptămâni” la interpelările adresate, până în acest moment nu am primit niciun răspuns, fapt pentru care reiau din nou demersul referitor la subiectul acestui tronson și voi depune o nouă interpelare.

Segmentul Cluj-Borș al Autostrăzii Transilvania, demarat în 2004, va fi dat în folosință, în cel mai bun caz, în 2020. Autoritățile au anunțat că sunt mai multe tronsoane cu probleme, cele mai mari fiind la Mihăiești – Suplacu de Barcău, care va fi terminat în 2020, dacă România va putea accesa un credit pentru execuția lucrării. Faptul că Autostrada Transilvania este una dintre investițiile prioritare declarate ale Ministerului Transporturilor pentru perioada 2017-2020, nu înseamnă că nu vor mai dura ani buni până când clujenii să poată circula pe Autostrada din Cluj până la Oradea.  Conform documentelor oficiale transmise către Comisia Europeană, tronsonul Nădășelu- Mihăiești, de 16,85 km, în valoare de 446 milioane de lei, ar fi trebuit să fie proiectat până în primăvara anului 2017, dar de atunci informațiile sunt contradictorii. Termenul estimat pentru finalizarea tronsonului era luna aprilie a anului 2018. Termenele contractuale erau condiționate însă de obținerea la termen a acordului de mediu.

Tronsonul Mihăiești – Suplacu de Barcău, de 80 de km, se află în stadiul de revizuire a studiului de fezabilitate. Conform presei centrale, dacă într-un scenariu optimist,  Comisia Europeană permite României să depășească deficitul bugetar asumat, pentru a putea accesa credite pentru proiecte de infrastructură, lucrările ar putea începe în cursul acestui an și să fie finalizate în 2020 – 2021. Dacă nu se primește acest acord, CNAIR estimează că lucrările vor începe în 2023 și vor fi finalizate în 2026. Tronsonul dintre Suplacu de Barcău și Borș, de 60,25 de km, având valoarea de 701 milioane de lei, a fost executat în procent de 52,12 % de către Bechtel, până la rezilierea contractului cu compania americană. Deși în 2015 a fost semnat un nou contract, acesta a fost reziliat și acum se caută un nou constructor.

În acest sens, este nevoie de o lămurire cu privire la datele asumate de către minister si prezentarea unui calendar al lucrărilor, precum și stadiul real al Autostrăzii Transilvania.

Leave A Comment

%d bloggers like this: