Procedura de avizare a caselor de marcat cu jurnal electronic, lansată în dezbatere publică de Ministerul Finanţelor Publice

December 19, 2017
121 Views

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a lansat luni, în dezbatere publică (pe site-ul mfinante.ro), proiectul unui Ordin care reglementează procedura de avizare tehnică a noilor modele de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic.
Proiectul normativ reglementează în principal următoarele aspecte:
– documentele şi echipamentele necesare pentru obţinerea avizului tehnic
– testele efectuate pentru obţinerea avizului tehnic favorabil
– modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum şi a programelor software
– emiterea avizului tehnic favorabil în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data finalizării testelor
– obligaţia Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti de a transmite o copie a avizului tehnic, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acestuia, Comisiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice
– testarea/verificarea de către Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti – a cerinţelor prevăzute de normele metodologice referitoare la comunicaţia aparatelor de marcat electronice fiscale în modul de lucru online, începând cu data implementării sistemului informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul că modalitatea în care aceasta se realizează efectiv este în strânsă legătură cu soluţiile tehnice pe care ANAF urmează să le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu.

Leave A Comment

%d bloggers like this: