Remus Georgescu: În România nu s-a construit nicio sală de concert de 27 de ani; e un moment nefavorabil pentru cultură

Timișoara mai are trei ani până când va exercita oficial titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021, însă în România nu s-a construit nicio sală de concert de 27 de ani, deși una dintre cele mai pregnante amprente ale orașului de pe Bega este viața muzicală, susține compozitorul și dirijorul Remus Georgescu.

Remus Georgescu, fondatorul Festivalului Internațional ”Timișoara Muzicală” și distins recent cu titlul de Doctor Honoris Causa al Universității de Vest Timișoara, la împlinirea vârstei de 85 de ani, a remarcat, pentru AGERPRES, faptul că Timișoara, dar în general România, are mult prea puține săli de concerte și spectacole lirice, în timp ce în Occident, chiar și în Africa, se construiesc noi săli destinate muzicii culte.

”Din păcate, adevărul este unul trist. Constat că Timișoara, dar și întreaga Românie este o țară în care nu s-a construit nicio sală de concert. Festivalul ‘George Enescu’ din București suferă din cauza absenței sălilor de concert. Sala Palatului este una de ședințe a PCR, Ateneul de la București a fost o sală de conferințe, la Timișoara se cânta într-o sală de cinematograf neadaptată, cu pardoseală de ciment, total dăunător acusticii necesare. Filarmonica din Cluj cânta într-o sală ce aparținea de Casa Universitarilor și a fost evacuată, iar Filarmonica din Iași cântă într-o bisericuță și riscă să fie dată afară. Cu excepția Sălii Radio din București, nu există nicio sală de concert în Timișoara, în România, în timp ce în lume se construiesc săli extraordinare”, a detaliat pentru AGERPRES Remus Georgescu.

El spune că în lume continuă să se construiască săli de concerte cu peste 3.000 de locuri la Paris, Hamburg, Berlin, Koln, Montreux (Elveția), ”chiar și în țări din Africa s-au construit săli extraordinare”.

”În România nu s-a făcut absolut nimic. De 27 de ani nu a apărut nicio sală. (…). A dispărut muzica românească, compozitorii români nu mai sunt cântați; orchestrele din România nu mai sunt invitate să participe la Festivalul ‘George Enescu’ decât pe ușa din dos. Este un moment extrem de nefavorabil pentru cultură’‘, mărturisește dirijorul.

Leave A Comment

%d bloggers like this: