TETAROM


 

Ne gasiti pe Facebook.

Serviciul pediatric de sfat medical non stop Peditel 1791 a preluat 1010 apeluri în primele 7 zile din luna august

 

 

Serviciul pediatric de sfat medical non stop  Peditel 1791 a preluat 1010  apeluri în primele 7 zile din luna august

    Peditel 1791 a preluat în cele7 luni din 2017 aproape 29,000 de apeluri

Cluj, 08 august 2017Serviciul medical Peditel, care oferă sfaturi medicale pediatrice prin telefon, disponibil non-stop la numărul 1791 tarif normal- Orange, Vodafone,Telekom și *1791- tarif normal Digi fix și mobil , a preluat în perioada

1-7 august -1010 apeluri.

Motivul apelului se înscrie în problematica medicală specifică perioadei estivale, a caniculei și insolației, peste 37% dintre apeluri având ca protocol Febra, 27% - Diareea și 19%- Vărsăturile.

Majoritate apelurilor au provenit din județele: București- 31%, Cluj- 30% și Constanța- 17%. Cea mai aglomerată zi a fost sâmbătă, 5 august, fiind preluate 188 apeluri.

Estimăm că luna august va avea un număr record de apeluri, peste 4,500.

Totoadată, pentru primele 7 luni ale anului 2017, medicii Peditel 1791 au rezolvat 28.852 de cazuri, dintre care: 74% dintre acestea au primit ca soluție medicală sfaturi aplicabile de către părinte acasă. Până la finalul anului 2017, se estimeaza preluarea a peste 52.000 de apeluri, ce reprezintă 10% din numărul total de copii care ajung, la nivel național în Unitățile de Primiri Urgențe.

Menționăm că in 2016, serviciul Peditel 1791 a preluat 25.090 apeluri, iar din 2014, de la lansarea Peditel 1791, în fiecare an s-a dublat numărul de apeluri, fiind singurul serviciu din România cu aceasta creștere accelerată.

De la lansarea serviciului Peditel 1791, medicii au preluat aproape 73.000 de apeluri, iar numărul total de minute  vorbite depășește 180.000 minute.

Sfaturile acordate prin telefon de medicul de gardă sunt de intervenție rapidă, serviciul Peditel reușind în acest fel să rezolve telefonic cazurile care nu necesită prezentare la medic și, în consecință, să preia din presiunea exercitată pe Unitățile de Primiri Urgențe.

Cele mai multe dintre apelurile efectuate în perioada ianuarie- iulie 2017 au fost făcute de părinții din București (inclusiv Ilfov) - 35% , Cluj, 33% urmate de un procent de 7% venite din Constanța. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (9.923 apeluri), diareea (4.821 apeluri)  și vărsăturile (4.665).

În luna septembrie, serviciul Peditel 1791 lansază prima aplicație mobilă gratuită,  pentru un serviciu comunitar, realizată pro bono, accesibilizând astfel serviciul și pentru vorbitorii de limbă română din afara granițelor țării.

Aplicația Peditel este dezvoltată pro bono de partenerul logistic si tehnologic al serviciului medical pediatric PEDITEL 1791 - LIFE IS HARD S.A.- companie cu capital integral românesc, care asigura pro bono și  mentenanța tehnică, non stop  a serviciului; aceasta a dezvoltat si sponsorizat către beneficiar si softul medical Peditel1791.

Peditel 1791. Sfat medical pediatric prin telefon, non stop

Serviciul PEDITEL1791(*1791 Digi) este un call center pediatric medical non stop,  deservit de 13 medici specialiști/primari. Programul de lucru este structurat pe ture si gardă. Serviciul funcționează non stop, fiind deservit de 1 medic/tură sau gardă. Serviciul dispune de 26 de protoocale medicale, 1 centrală telefonică tip VOIP și 1 soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală.

Peditel 1791 se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, NU pentru urgențe care se vor adresa 112 si Unităților de Primiri Urgențe.

Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă. Peditel 1791 nu înlocuiește consultul medical și NU este o alternative la 112,

PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal valabil în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom (DOAR  pentru cartelele prepay Telekom trebuie să aveți credit în eurocenți, nu minute naționale sau oferte speciale conform solicitării operatorului Telekom) . Apelarea din rețeaua Digi fix si mobil se face la *1791

 

Fundația Părinți din România a fostînființată în anul 2005 ca un grup de inițiativă al părinților din Cluj, coagulați în jurul site-ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa și a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinți, precum și pe toți cei interesați de problemele copiilor din județ. Din 2009, grupul de părinți clujeni s-a transformat în Fundația Părinți Clujeni, care în 2012 a devenit Fundația Părinți din România. Misiunea fundației este de implicare în comunitate și capacitarea tuturor factorilor interesați: comunitate, autorităti, companii de a găsi soluții pentru o viață mai bună, prin valori ca: integritate, respect, empatie, responsabilitate și civism.

900.000 de angajaţi obţin salarii mai mari de 3.000 de lei net pe lună, de trei ori mai mulţi faţă de acum cinci ani

 
În jur de 900.000 de salariaţi din România (18% din efec­tivul total de angajaţi din economie) au salarii nete mai mari de 3.000 de lei pe lună, conform datelor prelucrate de ZF pe baza informaţiilor de la Ministerul Muncii.
900.000 de angajaţi obţin salarii mai mari de 3.000 de lei net pe lună, de trei ori mai mulţi faţă de acum cinci ani
Majorările de salarii din ultimii ani au crescut puterea de cumpărare a oamenilor, iar numărul angajaţilor bine plătiţi a crescut.
 Creşte­rile succesive ale salariului minim, majorările de salarii din mediul privat, reducerile de taxe şi noile investiţii au modificat astfel structura angajaţilor în funcţie de nivelul salarial obţinut.
„S-a modificat structura joburilor din economie. Au intrat pe piaţă foarte multe companii în zona de IT, sector în care preţurile au crescut substanţial, în timp ce o parte din joburile cu calificări joase, cum sunt cele din textile, au dispărut. De aici cred că vine creşterea numărului de angajaţi cu salarii mai mari“, a explicat Andreea Voinea, directorul executiv de resurse umane al BCR, cea mai mare bancă locală. Cu toate acestea, cea mai mare parte a salariaţilor români, aproape 4 milioane de persoane (82% din total), au venituri salariale mai mici de 3.000 de lei net pe lună. În 2012, 94% din efectivul total de angajaţi, adică 4,3 milioane de persoane, aveau venituri lunare mai mici de 3.000 de lei net pe lună.
...
Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

România, în zona gri a Europei pe harta digitalizării în administrarea fiscală (Deloitte)

 
România a rămas, alături de Bulgaria și Malta, în urma proceselor de digitalizare a procedurilor administrativ-fiscale, cum ar fi realizarea de controale fiscale electronic (E-audit), conform unei analize Deloitte România, publicată marți.
În acest context, cele mai avansate state pe domeniul digitalizării în procesele din administrarea fiscală sunt Austria, Lituania, Slovenia, Ungaria, Portugalia și Polonia, care au implementat atât Standard Audit File for Tax (SAF-T), cât și E-reporting (raportarea electronică a unor documente, de exemplu facturi, balanță etc).
Potrivit sursei citate, alte cinci state (Luxemburg, Franța, Germania, Grecia și Olanda) au implementat numai SAF-T, în timp ce Croația, Italia, Cehia, Spania și Estonia utilizează doar E-reporting.
În analiza Deloitte România se arată că restul statelor europene, cu excepția României, Bulgariei și Maltei, aplică E-audit (controlul electronic).
...
Cititi mai multe pe www.agerpres.ro

Harta mondială a inteligenţei. Unde se plasează România în topul statelor cu cei mai deştepţi locuitori

 
România se plasează pe ultimele locuri în Europa în privinţa coeficientul de inteligenţă, cu un IQ mediu de 91, la egalitate cu locuitorii din Macedonia, dar peste cei din Serbia, Albania sau Muntenegru, potrivit Gândul.
Care este motivul acestei deteriorări în ceea ce priveşte IQ-ul oamenilor timpului nostru? O explicaţie ar putea fi şi sărăcia şi condiţiile de trai, dat fiind faptul că în istorie nivelul de inteligenţă a fost influenţat de aceşti factori, precum din 1930 încoace, când IQ-ul europenilor a înregistrat un salt datorită accesului la educaţie şi creşterii nivelului de trai. Din 2013 şi până acum, însă, au fost realizate mai multe studii care au dovedit că unele cauze biologice, precum scăderea natalităţii şi tendinţa acută de îmbătrânire a populaţiei determină o scădere  în ceea ce priveşte nivelul de inteligenţă. 
Astfel, lucrarea citată demonstrează că uneori ceea ce se înţelege prin IQ este interpretat greşit ca fiind un atribut nativ, când, de fapt, cineva mai bine educat poate obţine scoruri mai bune. Un bun exemplu ar fi ţările nordice, acolo unde nivelul de inteligenţă a crescut în ultimele decenii, concomitent cu un acces extins la educaţie şi cultură. 
 

Ziua internațională a pisicii

 
Celebrată pe 8 august, Ziua internațională a pisicii este dedicată unuia dintre cele mai populare animale de companie din lume.
Legătura dintre om și pisică este atât de veche, de peste 9.000 ani, potrivit www.iflscience.com. Se estimează că în prezent numărul lor la nivel mondial depășește cifra de 500 de milioane. În întreaga lume există aproximativ 60 de rase de pisici cunoscute, în timp ce pisica europeană cu blana scurtă este cea mai răspândită, arată cute-calendar.com. 
Plină de afecțiune și energie, inteligentă și dornică de joacă, având o mare capacitate de adaptare la orice tip de mediu și devotată față de stăpâni, pisica a devenit un companion excelent pentru tot mai mulți oameni. Numeroase studii au arătat că deținerea unei pisici ca animal de companie a condus la îmbunătățirea stării psihice, la combaterea stresului, a anxietății și a depresiei stăpânului, potrivit site-ul daysoftheyear.com. Pisica este renumită pentru torsul ei specific. Sunt multe teorii legate de acest tors: unii oameni de știință au susținut că este produs prin vibrarea corzilor vocale. Este considerat relaxant și cu un efect de calmare a durerilor acuzate de stăpân atunci când pisica este în preajmă și practică respectivul procedeu de tors.De asemenea, studiile arată că și copiii crescuți în case unde există pisici au rezistență mai mare la alergii sau astm. 
În Egiptul Antic, pisica a fost divinizată. Exportul de pisici era strict interzis, iar uciderea unei feline se pedepsea cu moartea. Pisicile erau mumificate după moarte și îngropate în gropi sacre, deseori cu provizii de șoareci mumificați. La moartea pisicii se ținea doliu, toată familia își rădea sprâncenele și plângea. În mitologia egipteană se considera că pisica avea o influență directă asupra căsătoriei sau sănătății. În Evul Mediu, s-a schimbat relația dintre om și pisică: tendințele religioase și superstițiile au făcut ca acestea să fie asociate vrăjitoriei și diavolului, fiind exterminate, numărul acestora scăzând drastic.
La începutul secolului al XIX-lea, a luat avânt creșterea pisicilor și mai ales a celor de rasă. În prezent, pisica reprezintă animalul de companie perfect. Nu cere o îngrijire complicată și eforturi deosebite, doar un loc unde să stea, mâncare și multă afecțiune, atașându-se destul de rapid de stăpân, fie el tânăr, fie singur, fie mai în vârstă. Este o felină foarte curată, foarte respectuoasă, silențioasă, independentă și fidelă. 
Fondul Internațional pentru Bunăstarea Animalelor (International Fund for Animal Welfare — IFAW) și alte grupuri pentru drepturile animalelor au hotărât să dedice o zi din an acestei feline, începând din 2002, pentru a crește gradul de conștientizare al oamenilor față de nevoile pisicilor și față de lupta împotriva neglijenței și a abuzurilor asupra acestora.
Fondat în 1969, IFAW salvează animale din întreaga lume aflate într-o situație critică. Cu proiecte în peste 40 de țări, Fondul Internațional pentru Bunăstarea Animalelor acordă ajutor animalelor care nu au stăpân, desfășoară acțiuni pentru a preveni cruzimea față de animale și pledează pentru protecția faunei sălbatice și a habitatelor.