TETAROM

Ne gasiti pe Facebook.

Un asteroid a trecut joi pe lângă Terra. Exercițiul de apărare planetară a reușit (ESA)

Un asteroid de mici dimensiuni și foarte strălucitor a trecut joi pe lângă Terra, fără să se ciocnească cu planeta noastră, așa cum au prevăzut oamenii de știință, oferind astronomilor ocazia de a participa la un exercițiu de apărare planetară și de a studia un tip de obiect cosmic care este potențial periculos pentru omenire, informează AFP, citată de Agerpres.
"Consider că exercițiul a fost un mare succes", a declarat Detlef Koschny, codirector al departamentului Near-Earth Objects din cadrul Agenției Spațiale Europene (ESA).

"Am acționat ca și cum ar fi fost vorba despre un obiect cosmic considerat 'critic' (chiar dacă nu era cazul) și am exersat planul ce vizează schimburile de informații, utilizând telescoape și sisteme radar", a adăugat același om de știință.

"Ne-am pregătit bine și cele mai multe dintre sistemele de monitorizare și de comunicații au funcționat așa cum era prevăzut", potrivit aceluiași cercetător.

În zilele care au precedat trecerea asteroidului pe lângă Terra, NASA și ESA au subliniat faptul că nu există niciun risc de coliziune dintre acest corp ceresc și Terra. "Nu există niciun pericol, inclusiv pentru sateliți", a declarat Michael Kelley de la departamentul de Studii Planetare din cadrul NASA.

Asteroidul 2012 TC4, care s-a aflat la o distanță mai mică de 44.000 de kilometri față de planeta noastră, s-a dovedit a fi "mai mic decât prevedeau astronomii și are un diametru de 10-12 metri", a precizat Detlef Koschny.
...