Zilele Clujului


 

 

 


 

ANRE: Peste 42% din populația României are probleme în a-și plăti factura lunară de utilități

 
Peste 42% din populația României este încadrată în capitolul "sărăcie energetică" și are probleme cu plata facturii lunare la utilități, a declarat, joi, Emil Calotă, vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), în cadrul unei conferințe pe tema soluțiilor tehnologice inteligente.
"Un consum de 100 de kWh pe lună pe gospodărie reprezintă un consum care clar ne arată nivelul de dezvoltare economico — socială pe care o avem în mediul rural. Să nu uităm cifra pe care o avem cu toții în conștiința publică: peste 42% din populația României este încadrată în așa-numita categorie de "sărăcie energetică", deci populație cu probleme în a-și plăti factura lunară de utilități", a spus Calotă.
 
El a arătat că, din punctul de vedere al consumului final de energie, România în acest moment are o structură atipică, pentru că, de trei ani, principalul sector consumator de energie, sub toate formele, energie electrică, gaz natural, energie termică, produse petroliere și derivate, nu mai este industria, ci a devenit sectorul rezidențial.
 
"Cu alte cuvinte, populația României, în structura socio-economică pe care o cunoaștem, 49% în mediul rural, 51% în mediul urban, este principalul consumator de energie din România", a susținut vicepreședintele ANRE.
 

WEF: Elveția, cea mai competitivă țară din lume, România a coborât pe locul 62 din 138 de state

 
România ocupă locul 62 în topul celor mai competitive 138 de state din lume, în scădere cu nouă poziții față de anul trecut, în timp ce Elveția și-a păstrat poziția de lider mondial pentru al optulea an consecutiv, potrivit unui raport al Forumului Economic Mondial (WEF), transmite Bloomberg.
Scorul general obținut de România este de 4,30 puncte (în scădere față de 4,32 puncte anul trecut) pe o scară de la unu la șapte. Înaintea României se află state precum Estonia (locul 30), Cehia (31), Lituania (locul 35), Polonia (locul 36), Rusia (43), Letonia (49) și Bulgaria (51). România devansează însă țări precum Slovenia (35), Ungaria (69), Croația (74), Grecia (86) și Republica Moldova (100).
Cititi continuarea articolului pe www.agerpres.ro

Napolact ocupă primul loc în clasamentul produselor alimentare românești

 

 

 

Napolact urcă un loc și ocupă în acest an a noua poziție din “Top 100 cele mai puternice branduri românești”, fiind totodată singura marcă de produse alimentare și singurul brand din industria lactatelor care se regăsește în top 10. Mai mult, în categoria clasamentului dedicată produselor alimentare, Napolact se află în continuare pe primul loc. “Top 100 cele mai puternice branduri românești”, publicat de Revista Biz, prezintă rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.  

“Faptul că Napolact se plasează, pentru al doilea an consecutiv, pe prima poziție în rândul produselor alimentare românești din Top 100 cele mai puternice branduri autohtone este încă o dovadă a fidelității consumatorilor față de produsele care le-au câștigat încrederea de-a lungul timpului, respectându-și promisiunile. Acest lucru ne onorează și ne determină să dezvoltăm constant brandul și portofoliul prin noi produse dedicate, precum noi sortimente de brânză, iaurturi cu fructe sau gama de lactate BIO, lansate în acest an și realizate cu lapte ce provine exclusiv de la ferme din Ardeal”, a declarat Răzvan Orbulescu, Marketing Director al FrieslandCampina România.

Tradiția Napolact datează de acum mai bine de 100 de ani. În 1905, se înființează la Cluj-Napoca un mic atelier de lactate, “străbunul” Napolact, loc în care se produceau unt și brânză de vaci. Atelierul începe să-și extindă producția și, din 1936, comercializează iaurt și  brânzeturi. Mica fabrică de lactate din Cluj este naționalizată în 1948, odată cu preluarea de către stat a tuturor întreprinderilor private, și este redenumită “Întreprinderea de Industrializarea Laptelui Cluj”, nume sub care a funcționat până în 1990, anul în care apare brandul românesc din ziua de azi.

Odată cu schimbarea regimului, întreprinderea se transformă în Napolact și începe să dezvolte relații speciale cu micii fermieri din tot Ardealul, pe care îi susține cu programe dedicate  de dezvoltare a fermelor. Astfel de parteneriate cu fermierii locali continuă până în zilele noastre. Napolact și-a asumat un angajament special, acela de a folosi exclusiv lapte proaspăt din Ardeal pentru toate produsele sale, promisiune pe care o respectă cu strictețe, pasiune și dedicare.

În spatele mărcii se află acum ferme familiale din Ardeal, de la care laptele este colectat direct, fiind transportat la fabricile FrieslandCampina România pe ale căror porți ies zilnic mai bine de 30 de sortimente de produse lactate, de la lapte, iaurt, smântână sau brânzeturi.



 

 

 

Eveniment caritabil în cadrul Festivalului de Toamnă al Economiei Germane

 

 

 

Ediția din acest a Festivalului de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest își propune ca, pe lângă scopul ”clasic” al evenimentului- să îi familiarizeze pe participanți cu tot ce înseamnă cultura, tradiţiile şi economia Germaniei, să și ajute comunitatea în sânul căruia se desfășoară,prin gesturi caritabile și nu numai.

 

Un prim gest va fi făcut acum, pentru copiii bolnavi de cancer, alături de partenerul Golfee, club de mini-golf situat în Magazinul Central din Cluj-Napoca. Astfel, în cele trei zile de festival, de vineri, 30 septembrie, până duminică, 2 octombrie, între orele 12.00 și 18.00, în Piața Unirii vor fi instalate piste de mini-golf, iar cei care doresc să joace vor putea dona 10 lei pentru Asociația Little People România. Fiecare dintre ”donatori” va primi în schimb o brățară galbenă de la Little People, plus un voucher pentru o rundă de joc GRATIS la Golfee.

 

”Acest parteneriat, cu Little People, și cu un agent economic dispus să se implice în acțiuni pentru binele social, este practic concretizarea unuia dintre principalele deziderate ale Clubului nostru (Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – DWNT): încă de la înființare ne-am dorit ca rolul nostru în societatea clujeană, transilvăneană și românească, să fie unul de catalizator, de liant între două mentalități și feluri de trăi până la urmă. Iar ajutorarea semenilor este un punct comun, o punte extraordinar de frumoasă între nemți și români, o bază pe care putem construi împreună multe dintre proiectele viitoare”, a subliniat Florin Bugnar, organizatorul și directorul general al Festivalului de Toamnă al Economiei Germane.

 

,,Pentru noi, Cluj înseamnă acasă, iar clujenii familia noastră. Am început aici în urmă cu aproape douăzeci de ani pentru a pune bazele unei activități de care suntem mândri să știm că servește acum tuturor micilor pacienti bolnavi de cancer din România. Suntem datori pentru totdeauna comunității clujene pentru sprijinul lor și mulțumim organizatorilor pentru că ne oferă posibilitatea de a participa la Festivalului de Toamnă al Economiei Germane. Fiecare minge lovită sprijină lupta împotriva cancerului la copil”, spune Katie Rizvi, fondator al Asociației Little People România.

 

”Dorința noastră de a face oamenii să zâmbească se întinde și dincolo de pereții Golfee. Și răsplata sufletească este cu atât mai mare cu cât cei care zâmbesc sunt oameni care au mai puține motive de a o face. Un eveniment cu Little People este un vis împlinit pentru noi. Minigolf contra cancer. Zâmbet contra boală. Distracție și ajutor, în același timp”, a declarat Ada Prundar, managing partner la Golfee.



Info background

 

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest 2016

A ajuns, anul acesta, la ediția cu numărul cinci. Oktoberfest-ul Clujului are loc, aşa cum a devenit deja tradiţie, în primul weekend din luna octombrie, în Piața Unirii. Timp de trei zile, între 30 septembrie şi 2 octombrie, vizitatorii vor avea ocazia să afle din experiențe practice lucruri inedite despre cultura, tradiţiile şi economia Germaniei.

 

Organizatorii festivalului au pregătit un program divers: de la concerte live și dansatori profesioniști, show-uri de modă, demonstrații de dresaj canin și de prim-ajutor, playground pentru cei mici, până la workshop-uri și ateliere de job matching și recrutare, sesiuni de business networking cu participare internațională, sau expoziții și concursuri cu premii.

 

Ediția din acest an a Festivalului de Toamnă al Economiei Germane aduce o serie de noutăți care vin să întărească rolul acestei comunități în Transilvania. În primul rând, la eveniment au confirmat participarea ambasadorul Germaniei în România, Werner Hans Laukșiprimarul de raion (sector) al Köln-ului,Dr. Ralf Heinen.

 

Pe scena din Piața Unirii, instalată într-un cort imens, va răsuna exclusiv muzică nemțească, respectiv orchestre și formații emblematice pentru stilul bavarez: Klaudia und die Burzenland Party Band, Trio Saxones (formația celor trei preoți sași din Transilvania), Sächsische Tänze – Sächsische Volkstanzgruppe aus Mühlbach (ansamblul de dansuri săsești din Sebeș), precum și nelipsita Fanfară din Foieni, devenită deja emblemă a festivalului.

 

Festivalul de Toamnă al Economiei Germane- Herbstfest este organizat de Clubul Oamenilor de Afaceri de Limbă Germană din Transilvania de Nord – DWNT şi Avalon Events, cu sprijinul Primăriei, al Consiliului Local Cluj-Napoca și al Consiliului Județean Cluj. Proiectul susține candidatura orașului Cluj-Napoca la titlul de Capitală Culturală Europeană 2021.

 

Asociația Little People România

A fost înființată în anul 1996, în Cluj-Napoca, din dorința de a oferi fiecărui copil și adolescent bolnav de cancer sprijinul specializat de care are nevoie.

În prezent, asociația pune la dispoziția domeniului oncopediatric din România și Republica Moldova o serie de servicii de înaltă calitate, programe zilnice de suport psihosocial al pacienților, evenimente complexe pentru tinerii supraviețuitori de cancer, profesionalism în coordonarea voluntarilor, sprijin material al secțiilor din spital prin proiecte de renovare a camerelor de joacă, donare de aparatură medicală și achiziționarea medicamentelor greu accesibile, grijă și implicare constantă din partea unei echipe dedicate.

 

Asociația Little People România derulează numeroase proiecte în beneficiul copiilor și adolescenților afectați de cancer în România, avand cea mai mare rază de acoperire a pacientilor în Romania, 95% dintre pacienti beneficiind de programele de suport în 8 centre onco-pediatrice din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Tg. Mureș.

 

În anul 2006, Asociatia Little People a înființat Clubul Temerarii, clubul adolescenților români care au învins cancerul, din dorința de a oferi o voce puternică tinerilor care au terminat tratamentul oncologic. Prin intermediul Clubului Temerarii, Asociația Little People oferă suport atât tinerilor care au finalizat tratamentul cât și fraților și surorilor acestora, asigurând susținere reciprocă și facilitând reintegrarea lor reușită în viața de adolescent sau tânăr adult după tratament.

Mai multe detalii despre activitatea zilnică a asociației puteți găsi la: www.thelittlepeople.ro sau https://www.facebook.com/LittlePeopleRomania

 

Golfee

Este locul unde toată lumea se poate juca. De la cei mai mici, până la cei mai mari!

Aici găsești:

- un teren de minigolf indoor cu 18 găuri, unde oricine, indiferent de vârstă, își poate testa îndemânarea și răbdarea;

- un spațiu de joacă pentru copii, unde cei mici se pot cățăra, pot picta pereții, se pot arunca în piscina cu bile colorate, pot juca șotron.

- un bar care completează practic atmosfera cu bunătăți pentru trup, calde sau reci, făcute cu îndemânare de cei mai veseli golfiști.

Zâmbetul și buna dispoziție fac parte din ținuta obligatorie atât pentru oaspeți, cât și pentru cei ai casei!

 

Golfee s-a deschis pe 17 mai anul acesta, în Magazinul Central (Blvd. Regele Ferdinand), la etajul 3.

 

 

 

 

 

 

 

O şansă pentru Ghimbav. Noua fabrică de elicoptere va fi inaugurată în prezenţa preşedintelui francez, Francois Hollande

 
 
La Ghimbav, judeţul Braşov, se fac ultimele pregătiri pentru inaugurarea fabricii de elicoptere Airbus, la care sunt aşteptaţi preşedintele Franţei, Francois Hollande, şi premierul României, Dacian Cioloş. Micul oraş revine pe harta industriei aeronautice mondiale.
Fabrica Airbus Helicopters de la Ghimbav este gata la numai zece luni de la punerea pietrei de temelie. Acolo va fi asamblat ultimul model de elicopter al companiei, H215. Vor fi create şi peste 350 de locuri de muncă până în 2020. Localnicii speră să le ocupe ei pe cele mai multe.
Şi angajaţii vechii fabrici aeronautice de la Ghimbav îşi pun speranţele în noua uzină.
Airbus Helicopters Industries vrea să colaboreze cu furnizori români, astfel încât elicopterul H215 să fie produs în totalitate cu piese produse în ţara noastră. În plus, la Ghimbav se construieşte şi un aeroport. Asta le dă speranţe localnicilor că vor începe să apară turişti.
Mai mult, locuitorii din Ghimbav cred că vizita preşedintelui francez va aduce şi mai mulţi turişti străini în oraşul lor.