Transmisiuni LIVE

 

TETAROM


 

Ne gasiti pe Facebook.

Sărbătoarea „Fiii satului Răchițele”

  

Centrul Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Cluj, instituție de cultură aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, împreună cu Primăria și Consiliul Local al comunei Mărgău, invită iubitorii de folclor la cea de-a doua ediție a sărbătorii „Fiii satului Răchițele”, care va avea loc duminică, 20 august 2017.

Manifestarea va debuta dimineața cu Sfânta Liturghie, oficiată în biserica „Sfinții Arhangheli Mihail și Gavril” din localitate, iar la ora 14:00 va avea loc deschiderea oficială a evenimentului, în centrul satului. De la ora 15:00, iubitorii de folclor și tradiții se vor putea bucura de un spectacol folcloric susținut de interpreți renumiți, printre care Leontin Ciucur, Anghelina Timiș Lungu, Ilie Medrea, Mariana Morcan, Maria Golban Șomlea și Florian Roșan, acompaniați de un grup instrumental, alcătuit din Orchestra „Cununa Transilvană” a Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Cluj. De asemenea, vor evolua și tineri interpreți sau grupuri și ansambluri folclorice din localitate.

Reamintim faptul că prima ediţie a sărbătorii „Fiii satului Răchițele” a avut loc în urmă cu șase ani și a marcat 100 de ani de existenţă a bisericii din localitate.

20 august 2017 – termen limită pentru depunerea proiectelor în cadrul primului proces de Bugetare participativă online din România

 

 

 

Au mai rămas doar 4 zile în care clujenii au posibilitatea de a propune proiecte pentru oraș, pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.Este primul proces de Bugetare participativă online din România, prin care municipalitatea urmărește implicarea directă în luarea deciziilor privind proiectele orașului a tuturor celor care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca și au cel puțin 18 ani.

            Până în prezent au fost depuse peste 160 de proiecte pe domeniile de activitate anunțate:

  1. 1.      Alei, trotuare şi zone pietonale;
  2. 2.      Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei;
  3. 2.      Spații verzi și locuri de joacă;
  4. 3.      Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.);
  5. 4.    Infrastructură educațională și culturală;
  6. Oraşul digital.

            Reamintim că Primăria Cluj-Napoca va implementa cele mai votate proiecte, începând de anul viitor. Fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu), iar valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 150.000 Euro (inclusiv TVA). Propunerile de proiecte depuse trebuie să îndeplinească criteriile stabilite prin Regulamentul procesului de bugetare participativă, disponibil integral pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.

            Cetățenii care nu au acces la internet sau nu sunt familiarizați cu mediul digital pot primi sprijin pentru depunerea de proiecte la biroul amenajat în incinta Centrului de Cultură Urbană Casino (din Parcul Central ”Simion Bărnuțiu”), în fiecare zi lucrătoare între orele 13.00 – 17.00. 

 

      Calendarul procesului de Bugetare participativă este următorul:

      17 iulie – 20 august - depunere proiecte;

      21 august - 1 octombrie - analiză proiecte;

      2 octombrie - 22 octombrie - prima etapă de vot;

      23 octombrie - 29 octombrie - validare vot I;

      30 octombrie - 19 noiembrie - a doua etapă de vot;

      20 noiembrie - 26 noiembrie - validare vot II;

      27 noiembrie - afişare rezultate finale.

 

Așadar, în data de 21 august 2017, la ora 00.00 se încheie etapa de depunere de proiecte și începe etapa de analiză a proiectelor în cadrul procesului Bugetare participativă Cluj-Napoca 2017.

            Analiza tehnică şi juridică a propunerilor va fi realizată de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca până la data de 1 octombrie 2017. Departamentele de specialitate ale Primăriei vor verifica conformitatea propunerilor cu standardele Regulamentului şi cu alte reglementări legale în vigoare. Propunerile care îndeplinesc condițiile de eligibilitate pot suferi ajustări tehnice din partea Primăriei Municipiului Cluj-Napoca în această etapă, dacă este necesar, cu înştiinţarea prealabilă a deponenţilor. Similitudinea conținutului propunerilor sau proximitatea spațială a acestora poate duce la integrarea diferitelor propuneri într-un singur proiect.

Mai multe informații despre primul proces online de bugetare participativă din România sunt disponibile:

-         pe website-ul: www.bugetareparticipativa.ro;

-         la adresa de email: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. ;

-         la telefon: 0371 376 646 (în fiecare zi lucrătoare în perioada de depunere a proiectelor, de luni până vineri, între orele 13.00-17.00)

-         pe Facebook pe paginile: Bugetare participativa (http://fb.com/bugetareparticipativa) și Municipiul Cluj-Napoca (http://fb.com/PrimariaClujNapocaRomania).

            Platforma www.bugetareparticipativa.ro este realizată de Primăria Cluj-Napoca în parteneriat cu compania Evozon, prin clusterul iTech by ARIES Transilvania, sub egida Consiliului Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare în IT.

 

 

 

. Lansarea Academiei de Training în Siguranță Cibernetică din cadrul TETAPOLIS

S.C. Tetarom S.A., instituție la care Consiliul Județean Cluj este acționar majoritar, aduce la cunoștința publică lansarea, din toamna acestui an, a Academiei de Training în Siguranță Cibernetică, un program inițiat prin intermediul Parcului Științific și Tehnologic TETAPOLIS.

,,Suntem deosebit de onorați să anunțăm, în premieră mondială, crearea la Cluj a unei astfel de structuri de elită în domeniul siguranței cibernetice. Emergența și evoluția cercetării în domeniul IT nu este deloc o surpriză având în vedere faptul că această industrie este una extrem de dezvoltată în județul Cluj, motiv pentru care pregătirea cât mai avansată a informaticienilor constituite un aspect esențial pentru protecția business-urilor din ce în ce mai tehnologizate” a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe.

Pornind de la realitatea existenței unui deficit de 1,5 milioane de specialiști la nivel mondial în siguranță cibernetică, Tetapolis a pus bazele primului program de training specializat de acest tip la nivel mondial. Academia de Training în Siguranță Cibernetică reprezintă o idee  inovatoare, prin prisma interconectării sistemului de pregătire, acesta îmbinând o secţiune de cursuri teoretice cu o platformă online de testare a capacităților defensive în siguranță cibernetică.

Programul urmărește o curiculă care permite pregătirea specialiștilor în siguranță cibernetică de la nivel de începător la nivel avansat. Acest curs este facilitat prin dezvoltarea unei platforme de training online, care în acest moment este complet operațională. Platforma de training are deja girul universității Massachusetts Institute of Technology (M.I.T.) din S.U.A., a dezvoltatorului de servicii de securitate Kaspersky și a operatorului de telefonie mobilă T-Mobile. În acest moment, se află în derulare faza de implementare a acestui curs ca modul obligatoriu în pregătirea specialiștilor în siguranță cibernetică din universități, universitățile pilot selecționate pentru acest program fiind Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și M.I.T. din SUA.

Platforma de training este complet funcțională, şi poate fi testată pe site-ul oficial https://tetapolis.academy/, unde se regăsește o descriere completă însoțită de un film de prezentare.

La nivel regional și național Parcului Științific și Tehnologic TETAPOLIS își propune să devină un pol al inovării, o organizație care facilitează buna colaborare dintre mediile relevante activităților de cercetare-dezvoltare-inovație. Prin programele sale, TETAPOLIS promovează cooperarea între mediul academic şi companii, pentru a dezvolta o serie de sinergii capabile să conducă la colaborări eficiente.

 

Salariile la Directia Generala de Asistentă Socială si Protectia Copilului Cluj incepand cu 1 iulie 2017

 

 

H O T Ă R Â R E

 

privind stabilirea salariilor de bază pentru unii angajați din cadrul

 

Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj

 

 

 

Incepand cu data de 01.07.2017, se stabilesc salariile de bază, precum și coeficienții care stau la baza determinării acestora, pentru funcționarii publici din cadrulfamiliei ocupaționale ”Administrație” prevăzută în Legea-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice nr. 153/2017, angajați ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj,conform anexei nr. 1care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

(2) Cu data de 01.07.2017, se stabilesc salariile de bază, precum și coeficienții care stau la baza determinării acestora, pentru personalul contractual din cadrulfamiliei ocupaționale ”Administrație” prevăzută în Legea-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice nr. 153/2017, angajați ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj, conform anexei nr. 2care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

 

ROMÂNIA Anexa nr. 1

JUDEȚUL CLUJ la Hotărârea nr. 173/2017

CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

NOMENCLATORUL ȘI IERARHIA FUNCȚIILOR PUBLICE

din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj,

care cuprind coeficienții și salariile de bază corespunzătoare

 

 

  1. Funcții publice de conducere*

Nr.
crt.

Funcția

Nivelul
studiilor

Grad

Coeficient

Salariul de bază

-lei-

1

Director general

S

II

5,94

8613

2

Director general adjunct

S

II

5,80

8410

3

Director executiv

S

II

5,66

8207

4

Şef serviciu

S

II

4,71

6830

5

Șef birou

S

II

4,49

6511

*Notă: Salariile de bază ale funcțiilor de conducere cuprind sporul de vechime în muncă la nivel maxim.

 

  1. Funcții publice de execuție**

 

 

 

 

 

 

Salariul de bază la gradația:

-lei-

 

Nr.
crt.

Funcția

Nivelul
studiilor

Grad

Coeficientul la gradația 0

0

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

1

Auditor

S

superior

3,20

4640

4988

5237

5499

5636

5777

 

 

 

principal

2,84

4118

4427

4648

4880

5002

5127

 

 

 

asistent

2,60

3770

4053

4256

4469

4581

4696

2

Consilier, Consilier Juridic, Expert, Inspector

S

superior

3,08

4466

4801

5041

5293

5425

5561

 

 

 

principal

2,30

3335

3585

3764

3952

4051

4152

 

 

 

asistent

2,00

2900

3118

3278

3438

3524

3612

 

 

 

debutant

1,54

2233

2400

2520

2646

2712

2780

3

Referent de specialitate

SSD

superior

1,97

2857

3071

3225

3386

3471

3558

 

 

 

principal

1,63

2364

2541

2668

2801

2871

2943

 

 

 

asistent

1,51

2190

2354

2472

2596

2661

2728

 

 

 

debutant

1,42

2059

2213

2324

2440

2501

2564

4

Referent

M

superior

1,87

2712

2915

3061

3214

3294

3376

 

 

 

principal

1,66

2407

2588

2717

2853

2924

2997

 

 

 

asistent

1,55

2248

2417

2538

2665

2732

2800

 

 

 

debutant

1,40

2030

2182

2291

2406

2466

2528

** Notă:

  1. Salariul de bază la gradația 0 se determină prin înmulțirea coeficientului cu salariul minim brut pe tară garantat în plată și se modifică corespunzător cu acesta.

  2. Salariile pentru gradațiile 1 – 5 se determină prin majorarea salariilor de bază pentru gradația 0 potrivit prevederilor art. 10 din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

 

 

Contrasemnează,

PREȘEDINTE,                                                                   SECRETARUL JUDEȚULUI

Tișe Alin                                                                                    Simona Gaci

 

Anexa 2 

 

ROMÂNIA Anexa nr. 2

 

JUDEȚUL CLUJ la Hotărârea nr. 173/2017

 

CONSILIUL JUDEȚEAN

 

NOMENCLATORUL ȘI IERARHIA FUNCȚIILOR CONTRACTUALE

 

din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Cluj

 

care fac parte din familia ocupațională ”Administrația”, care cuprind coeficienții și salariile de bază corespunzătoare

 

 

 

  1. Funcții de conducere*

 

Nr.
crt.

Funcția

Nivelul
studiilor

Grad

Coeficient

Salariul de bază

-lei-

1

Director

S

II

4,71

6830

2

Şef serviciu

S

II

3,93

5699

3

Șef birou

S

II

3,74

5423

 

*Notă: Salariile de bază ale funcțiilor de conducere cuprind sporul de vechime în muncă la nivel maxim.

 

 

 

  1. Funcții de execuție pe grade și trepte profesionale**

 

 

 

 

 

 

 

Salariul de bază la gradația:

-lei-

 

Nr.
crt.

Funcția

Nivel
studii

Gradul/

Treapta

Coeficientul la gradația 0

0

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

1

Auditor

S

IA

3,00

4350

4676

4910

5156

5285

5417

 

 

 

I

2,64

3828

4115

4321

4537

4650

4766

 

 

 

II

2,48

3596

3866

4059

4262

4369

4478

2

Consilier, Expert, Inspector de specialitate, Revizor contabil, Arhitect, Referent de specialitate, Inspector casier

S

IA

2,35

3408

3664

3847

4039

4140

4244

 

 

 

I

2,16

3132

3367

3535

3712

3805

3900

 

 

 

II

1,95

2828

3040

3192

3352

3436

3522

 

 

 

Debutant

1,40

2030

2182

2291

2406

2466

2528

3

Consilier juridic

S

IA

2,35

3408

3664

3847

4039

4140

4244

 

 

 

I

2,16

3132

3367

3535

3712

3805

3900

 

 

 

II

1,95

2828

3040

3192

3352

3436

3522

 

 

 

Debutant

1,40

2030

2182

2291

2406

2466

2528

4

Tehnician-economist, Secretar superior, Interpret relații, Interpret profesional, Conductor arhitect, Inspector, Referent, Subinginer, Arhivist

SSD

IA

1,85

2683

2884

3028

3179

3258

3339

 

 

 

I

1,54

2233

2400

2520

2646

2712

2780

 

 

 

II

1,44

2088

2245

2357

2475

2537

2600

 

 

 

Debutant

1,38

2001

2151

2259

2372

2431

2492

5

Referent, Inspector, Arhivar, Referent casier

M

IA

1,75

2538

2728

2864

3007

3082

3159

 

 

M

I

1,62

2349

2525

2651

2784

2854

2925

 

 

M

II

1,47

2132

2292

2407

2527

2590

2655

 

 

M

Debutant

1,36

1972

2120

2226

2337

2395

2455

Administrator

M

I

1,92

2784

2993

3143

3300

3383

3468

 

 

 

II

1,74

2523

2712

2848

2990

3065

3142

7

Casier, Magaziner

M,G

 

1,70

2465

2650

2783

2922

2995

3070

 

 

 

Debutant

1,15

1668

1793

1883

1977

2026

2077

8

Portar, Paznic, Pompier, Guard, Bufetier,
Manipulant bunuri, Curier

M,G

 

1,62

2349

2525

2651

2784

2854

2925

 

Îngrijitor

M,G

 

1,57

2277

2448

2570

2699

2766

2835

 

 

 

Debutant

1,10

1595

1715

1801

1891

1938

1986

9

Şofer

M,G

I

1,84

2668

2868

3011

3162

3241

3322

 

 

 

II

1,77

2567

2760

2898

3043

3119

3197

10

Muncitor calificat

M,G

I

1,79

2596

2791

2931

3078

3155

3234

 

 

 

II

1,73

2509

2697

2832

2974

3048

3124

 

 

 

III

1,66

2407

2588

2717

2853

2924

2997

 

 

 

IV

1,64

2378

2556

2684

2818

2888

2960

11

Muncitor necalificat

M,G

I

1,52

2204

2369

2487

2611

2676

2743

 

- fără sporuri

 

II

1,10

1595

1715

1801

1891

1938

1986

 

**Notă:

 

  1. Salariul de bază la gradația 0 se determină prin înmulțirea coeficientului cu salariul minim brut pe tară garantat în plată și se modifică corespunzător cu acesta.

  2. Salariile pentru gradațiile 1 – 5 se determină prin majorarea salariilor de bază pentru gradația 0 potrivit prevederilor art. 10 din Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

 

Contrasemnează,

 

PREȘEDINTE,                                                            SECRETAR AL JUDEȚULUI

Alin Tise                                                                             Simona Gaci

Primarul din Belis si doi complici retinuti


Primarul comunei Belis, Viorel Matis este  anchetat pentru infractiuni comise in calitate de sef de ocol silvic. Matis a iesit primar in 2016 din partea PSD .

Iata comunicatul politiei :

 

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj au reținut, în urma unor percheziții realizate în 8 locații de pe raza județului Cluj, trei bărbați bănuiți de fapte ilegale la regimul silvic.

La data de 14 august a.c., polițiști din cadrul Serviciului de Ordine Publică, Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, în colaborare cu polițiști din cadrul  Secției 8 Poliție Rurală Huedin, Poliției municipiului Cluj-Napoca și Serviciului Criminalistic, sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Huedin, au efectuat percheziții în locații din municipiul Cluj-Napoca, oraș Huedin și comunele Beliș, Poieni și Mărișel, județul Cluj.

Prin punerea în executarea mandatelor de percheziție au fost descoperite și ridicate bunuri și înscrisuri care servesc ca probe în dosarul penal și au fost sechestrate obiecte și diverse sume de bani.

În cauză au fost extinse cercetările față de trei bărbați, în vârstă de 50, 40 și  59 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, comuna Beliș, respectiv comuna Poieni, județul Cluj, care la data săvârșirii faptelor îndeplineau atribuții de lucrători silvici.

În baza probatoriului administrat, a fost dispusă reținerea pentru 24 de ore a bărbaților, pentru săvârșirea infracțiunilor de instigare la infracțiunea de tăiere ilegală de arbori din fondul forestier național, furt de arbori din fondul forestier național și fals intelectual, fapte prevăzute și pedepsite de Legea nr. 46/2008, republicată, privind Codul Silvic, respectiv de Codul Penal.

Valoarea prejudiciului stabilit până în prezent se ridică la echivalentul în lei a circa 250.000 euro.

Polițiștii continuă cercetările pentru documentarea întregii activități infracționale, sub coordonarea unității de parchet competente, urmând ca bărbații să fie prezentați magistraților.

Pentru realizarea perchezițiilor polițiștii au beneficiat de sprijinul jandarmilor de la Gruparea de Jandarmi Mobilă Cluj-Napoca