Transmisiuni LIVE

 22 mai 2017
Ora 17.30 Ora de poezie cu Tony
Ora 18.00 Sa vorbim despre,.., cu Eleonora
Ora 19.00 Din Cluj pentru Tine cu Mihaela Rus
 
   
 
 

Zilele Clujului


 

 

 


 

Ne gasiti pe Facebook.

Mircea Radu revine la conducerea OPC Cluj

Mircea Radu revine la conducerea OPC Cluj

Intr-o postare pe Facebook , Mircea Radu anunta revenirea la conducerea OPC Cluj :

"Pentru toți prietenii mei care se întreabă ce mai fac și cunosc situația mea, le spun că de mâine mă întorc la conducerea OPC Cluj , adică mă întorc la muncă. După o pauză de un an .Sper să fie pentru ultima dată când sunt pus pe liber fără motiv.Restul se vor rezolva de la sine !"

Azi 8 mai 2017 orele 13.00- Sedinta Extraordinara a Consiliului Judetean Cluj. Iata ordinea de zi :

 

 

 

PROIECTUL ORDINII  DE ZI a şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean Cluj din data de 8 mai 2017, ora 13.00

1. Proiect de hotarare privind nominalizarea pe unităţi de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, a sumei de 2.000,00 mii lei aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 59/2017 la Capitolul nr. 67.02 Religie – Alte Culte
Anexa

2. Proiect de hotarare privind nominalizarea pe beneficiari, a sumei de 500,00 mii lei aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 59/2017 la Capitolul nr. 67.02 Recreere – Alte Acţiuni de Cultură
Anexa

3. Proiect de hotarare privind nominalizarea pe beneficiari, a sumei de 500,00 mii lei aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 59/2017 la Capitolul nr. 67.02 Recreere – Tineret
Anexa

4. Proiect de hotarare privind nominalizarea pe beneficiari, a sumei de 1200,00 mii lei aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr. 59/2017 la Capitolul nr. 67.02 Recreere – Activităti sportive
Anexa

5. Proiect de hotarare pentru modificarea Hotărârii Consiliului Judetean Cluj nr. 92 din 28.04.2017 pentru aprobarea proiectului „Îmbunătătirea infrastructurii rutiere de importantă regională -Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, prin modernizarea DJ 108K (limita jud. Bihor – Baraj Drăgan) de la km. 26+455 la km. 29+495 si DJ 764B (Baraj Drăgan – intersectie DN1) de la km. 0+000 la km. 22+164,500” si a cheltuielilor legate de proiect

6. Proiect de hotarare privind acordarea unui mandat special reprezentantului Judeţului Cluj în Adunarea Generală a Acţionarilor la Clujana S.A.

7. Proiect de hotarare privind desemnarea reprezentantilor Consiliului Judetean Cluj în consiliile de administratie ale unor spitale publice

8. Proiect de hotarare pentru modificarea Hotărârii Consiliului Judetean Cluj nr. 200/2016 privind aprobarea contractării unei finantări rambursabile interne/externe în valoare de maxim 225.000.000 lei, în vederea finantării unor obiective de investitii de interes public judetean

9. Proiect de hotarare privind stabilirea unor măsuri în vederea selecţiei membrilor consiliului de administraţie la întreprinderile publice aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj

 

 

 

 

China intra in concurenta directa cu Boeing si Airbus. Cum arata primul avion de mari dimensiuni produs de chinezi !


China va intra in concurenta directa cu Boeing si Airbus, dupa zborul inaugural al primului avion de mari dimensiuni de productie proprie, C919, efectuat vineri, acesta fiind un pas major pentru autoritatile de la Beijing care vor sa creasca importanta tarii pe piata mondiala a aviatiei, relateaza Reuters.

Avionul C919 a aterizat pe aeroportul international din Shanghai dupa un zbor de 80 de minute, in ovatiile a mii de demnitari, lucratori in aviatie si admiratori, scrie News.ro.

 

Aeronava este un simbol al ambitiilor Chinei de a intra pe piata mondiala a avioanelor, estimata ca va ajunge la 2.000 de miliarde de dolari in urmatoarele doua decenii, si al planului mai larg al Beijingului numit "Made in China 2025", de a promova produse fabricate in tara, de la medicamente la roboti.

 

”M-a emotionat sa vad decolarea C919. Este un moment pe care l-am asteptat mult timp. Cred ca in viitorul nu prea indepartat vor concura umar la umar cu Boeing si Airbus”, a spus Wang Mingfeng, care a asistat la zbor pe aeroportul Shanghai.

 

 

 
Deocamdata, Boieng si Airbus sunt mult in fata, in privinta vanzarilor, cunostintelor tehnice si comenzilor. 
C919, al carui zbor inaugural a fost amanat de cel putin doua ori din 2014, din cauza unor probleme de productie, ar putea avea nevoie de ani de zile de teste inainte de a fi certificat in China, Statele Unite si Europa. 
Vineri, C919 a zburat la nord, deasupra deltei raului Yangtze, a facut manevre, iar apoi a revenit spre sud, de-a lungul coastei, inaine de a ateriza. 
Presa de stat a relatat ca aeronava a zburat la o altitudine de aproximativ 3.000 de metri, la o viteza de 290-300 de kilometri pe ora. 
Aeronava, care are o capacite de 158-160 de pasageri, nu a avut instalate scaunele pentru acest zbor.
 
C919, fabricat de compania de stat Commercial Aircraft Corporation of China, depinde de tehnologia unor firme straine ca General Electric, Safran, Honeywell International si Goodrich, subsidiara a United Technologies.

 

China Eastern Airlines este primul client pentru C919, pentru care au fost primite 570 de comenzi, din partea a 23 de clienti.

 

Sa ne cunoastem orasul -Grupul statuar Horea, Cloșca și Crișan din Cluj-Napoca

Grupul statuar Horea, Cloșca și Crișan din Cluj-Napoca

Grupul statuar Horea, Closca și Crișan din Cluj-Napoca a fost realizat de sculptorul Ion Vlasiu și evocă pe cei trei conducători ai răscoalei țărănești din 1784-1785. Grupul statuar se află amplasat în fața hotelului "Grand Hotel Napoca", la intersecția a patru străzi: Octavian Goga, General Eremia Grigorescu, Bulevardul Memorandumului și General Dragalina.

Operă a sculptorul Ion Vasiliu, Grupul statuar Horea, Cloşca şi Crişan din Cluj-Napoca este dedicat memoriei celor trei conducători ai răscoalei ţărăneşti din 1784-1785 şi este amplasat în faţa hotelului Napoca. Vasile Ursu Nicola - zis Horea - Ioan Oarga - poreclit Cloşca - şi Marcu Giurgiu - chemat şi Crişan - au fost liderii răscoalei ţărăneşti din Transilvania, în timpul guvernatorului Samuel von Brukenthal şi al împăratului Iosif al II-lea. În mod deosebit, răscoala a fost îndreptată împotriva privilegiilor nobiliare şi ecleziastice din Transilvania acelor vremuri. Printre revendicările răsculaţilor s-au numărat desfiinţarea nobilimii, împărţirea pământurilor şi plata impozitelor de către toţi locuitorii. De asemenea, au cerut şi desfiinţarea iobăgiei, precum şi dreptul de a se înrola în regimentele de graniţă.

Conducător de răscoală

Urmare a mai multor discuţii purtate cu împăratul Iosif al II-lea cu ocazia celor patru audienţe care i-au fost acordate, Horea s-a întors în Transilvania şi - convins de sprijinul împăratului - a atacat şi a incendiat câteva reşedinţe nobiliare. Acest fapt a declanşat o amplă mişcare populară. Pornită din satele Curechiu şi Mestecăniş din Hunedoara, revolta s-a extins cuprinzând vestul Ardealului.

Iarna care tocmai se instalase, împreună cu trădarea, au pus capăt răscoalei, iar capii acesteia, Horea şi Cloşca, au fost prinşi şi executaţi prin tragerea pe roata, pe platoul „La Furci", din Alba-Iulia. De aceeaşi pedeapsă a avut parte şi trupul lui Crişan, cu toate că acesta - potrivit autorităţilor - se spânzurase în închisoare, cu nojiţele de la opinci sau cu tivul cămăşii, întrebuinţând o piatră cu ajutorul căreia a învârtit legătura până a murit. Neexistând nici o dovadă în acest sens, moartea lui Crişan rămâne învăluită în mister, lăsând loc presupoziţiei potrivit căreia a fost ucis pentru a i se astupa gura.

Cercetarea căpitanilor răscoalei a fost încredinţată de împăratul Iosif al II-lea, comisarului conte Iankovits. Împăratul a fost neliniştit în ceea ce priveşte cercetarea căpitanilor, întrucât nobilii şi magnaţii unguri îl acuzau că el l-ar fi îndemnat pe Horea să se răscoale împotriva lor. De aceea, în instrucţiunile pe care le-a dat comisarului Iankovits, el a scris că „are speranţă că nu se va dovedi că din ţară sau afară din ţară să fi fost îndemnat la revoluţie pe Horea".

Astfel, Horea a fost chestionat asupra motivelor care au generat răscoala, de 6 ori, Cloşca de asemenea, iar Crişan numai de 2 ori. În timp ce Horea şi Cloşca nu au acuzat pe nimeni de incitare la răscoală, Crişan a declarat că răscoala a fost cauzată de greutatea serviciului iobăgesc şi de refuzul nobililor şi a funcţionarilor de a comunica rezoluţiunile împăratului.

Horea, Cloşca si Crişan, trădaţi pentru 300 de galbeni

Pe capetele celor trei lideri ai răscoalei s-a pus câte un premiu de 300 de galbeni. Astfel, s-au găsit câţiva ţărani care, ispitiţi de bani, au ajutat la capturarea lui Horea, Cloşca şi Crişan, în vreme ce preoţii români - care se raliaseră mişcării - umblau prin sate spre a strânge banii necesari pentru ca Horea să se poată duce a cincea oara la Viena, spre a pleda cauza iobăgimii române în faţa împăratului austriac, Iosif al II-lea.

La 27 decembrie 1784, câţiva ţărani s-au apropiat de coliba de crengi din codrul Scoragetului aflată în Munţii Gilăului, în care se ascundeau Horea şi Cloşca. Susţinând că umblă după vânat, au fost primiţi în coliba celor doi.

La un semnal, s-au năpustit asupra lor, i-au legat, iar  apoi i-au predat autorităţilor. Tot prin trădare, la 30 ianuarie 1785, a fost capturat şi Crişan. Cu toate că răscoala a fost înfrântă, sacrificiul celor trei nu a fost zadarnic.

În anul următor, 1785, printr-un act solemn datat 22 august şi promulgat de împăratul Iosif al II-lea, în Ardeal a fost desfiinţată iobăgia. Lupta celor trei răsculaţi a fost omagiată de clujeni, care au decis să ridice acestora un frumos monument, într-o piaţetă de lângă Parcul Central.    Text Box:  

 

 

Si Jeepurile se ridica la Cluj![video exclusiv]

Si Jeepurile se ridica la Cluj! [ video exclusiv]

 

Subcategorii