Transmisiuni LIVE

 

Ne gasiti pe Facebook.

Primăria Cluj-Napoca a reluat procedura de emitere a cardurilor ClujBike

Primăria Cluj-Napoca a reluat procedura de emitere a cardurilor ClujBike începând de astăzi, 11 aprilie 2017. Cei care doresc să intre în posesia unor astfel de carduri trebuie să se prezinte la Centrul de Informare pentru Cetățeni, de pe strada Moților nr. 7 sau la sediile primăriilor de cartier, în timpul programului cu publicul, astfel:

Program Centrul de Informare pentru Cetățeni:

 Luni: 8.30 - 16.30 
- Marti: 8.30 - 16.30
- Miercuri: 8.30 - 16.30
- Joi: 8.30 - 18.30
- Vineri: 8.30 - 16.30

Program primării de cartier:

- luni, marți și miercuri: 8.00 - 16.00

- joi: 8.00 - 17.30

- vineri: 8.00 - 14.30

Mai multe detalii despre utilizarea sistemului, precum si cu privire la emiterea cardurilor pot fi gasite pe site-ul www.clujbike.eu

 

 

 

Faza judeţeană a ,,Campionatului Naţional de Fotbal Unificat” şi-a desemnat câştigătorii

Faza judeţeană a ,,Campionatului Naţional de Fotbal Unificat” şi-a desemnat câştigătorii

Şcoala Gimnazială Specială – Centru de Resurse şi Documentare Cluj privind Educaţia Incluzivă/Integrată (CRDEII), instituţie de învăţământ special aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, a organizat, la finele săptămânii trecute, faza judeţeană a competiţiei sportive ,,Campionatul Naţional de Fotbal Unificat”, eveniment ajuns la cea de-a 11-a ediţie.
Astfel, în cadrul acestei prime etape s-au înscris un număr de 14 echipe – 12 formate din băieţi şi două din fete, însumând peste 120 de elevi proveniţi din şcoli ale judeţului Cluj. La finalul confruntărilor dintre formaţii au fost desemnaţi şi câştigătorii etapei judeţene, cei care vor concura alături de echipe din alte cinci judeţe ale ţării - Alba, Bistriţa-Năsăud, Sălaj, Satu-Mare şi Maramureş, în cadrul Fazei Regionale a concursului, eveniment ce va avea loc vineri, 5 mai 2017, tot la Cluj-Napoca.
Echipa de fotbal feminin care s-a calificat în faza următoare a competiţiei este cea a Şcolii Gimnaziale ,,Alexandru Vaida-Voievod” Cluj-Napoca. În ceea ce priveşte echipele de băieţi, acestea au fost împărţite în patru grupe, câştigătoarea din fiecare grupă întrând în etapa semifinală, iar apoi în finală. În urma probelor decisive a fost desemnată şi formaţia de băieţi care va reprezenta judeţul Cluj la Faza Regională, aceasta fiind formată din elevi ai Şcolii Gimnaziale Speciale CRDEII şi ai Şcolii Gimnaziale ,,Ioan Bob” Cluj-Napoca.
Reamintim faptul că evenimentul sportiv ,,Campionatul Naţional de Fotbal Unificat” este organizat de către cadrele didactice ale CRDEII, an de an, sub egida Fundaţiei ,,Special Olimpics” şi a Federaţiei Române de Fotbal, în colaborare cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj. ,,Campionatul Naţional de Fotbal Unificat” este o competiţie care are scopul principal de a promova integrarea elevilor cu dizabilităţi intelectuale din învăţământul special şi special integrat, în echipe de fotbal, alături de elevi din învăţământul de masă.

Salvamont Cluj la BILANT!


Venirea primăverii, inclusiv în zonele montane ale județului în care zăpada se păstrează până târziu, marchează finalul sezonului rece și al sporturilor de iarnă, prilejuind astfel realizarea unui bilanț al intervențiilor Serviciului Public Județean Salvamont-Salvaspeo Cluj în sezonul rece 2016-2017.
Astfel, instituția de interes județean care funcționează sub autoritatea Consiliului Județean a încheiat cu succes sezonul de iarnă pe parcursul căruia a participat la soluționarea a nu mai puțin de 83 de cazuri, majoritatea produse pe pârtiile de schi ce au funcționat în perioada amintită, respectiv cele de la Muntele Băișorii, Feleac și Buscat. În același timp, în lunile ianuarie și februarie ale acestui an, echipele Salvamont au asigurat asistență la diverse evenimente sportive și culturale de profil.
De asemenea, în vederea menținerii unei condiții fizice și sportive de înalt nivel, o altă categorie de activități derulate de salvamontiștii clujeni au reprezentat-o competițiile de schi de tură și schi alpin ce s-au finalizat cu obținerea unor rezultate foarte bune. Cu aceste prilejuri, dintre salvatorii montani clujeni s-au remarcat ca și sportivi de excepție domnii Câmpean Iacob, Torok Ioan, Cățănaș Ovidiu și Toth Attila. 
De altfel, excelenta pregătire, atât profesională cât și sportivă, a acestora, a fost confirmată, dacă mai era necesar, inclusiv de parcurgerea cu succes a procedurilor de reatestare. În cadrul acestui proces, în intervalul 18 – 19 februarie 2017, sub exigenta monitorizare a doi examinatori delegați de către Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România, 12 salvatori montani clujeni au participat la examenul de reatestare ce a constat într-o probă teoretică și una practică, examenul fiind promovat cu succes de toți salvamontiștii care au obținut, astfel, prelungirea atestatului. 
„Mă bucur că putem vorbi despre un nou sezon de iarnă care s-a încheiat cu bine, grație profesionalismului și responsabilității manifestate de salvatorii montani clujeni. E important ca turiștii, iubitorii muntelui și ai sporturilor de iarnă, să știe că sunt mai mult decât în siguranță și că asistența de specialitate e asigurată de către niște profesioniști cu calități sportive de excepție” a declarat domnul Alin Tișe, Președintele Consiliului Județean Cluj.
În ceea ce privește cele mai importante competiții și concursuri specifice sezonului rece la care membrii Serviciului Public Salvamont-Salvaspeo Cluj au asigurat asistența în sezonul de iarnă 2016-2017, pot fi amintite Făget Winter Race, Cupa Memorială Nan Marian, Serbările Zăpezii, Cupa Micilor Vânători de Munte, Winter Race, Cupa Skoda la Ski Alpin și Cupa Eke. La toate aceste evenimente ce au reunit între 100 și 600 de participanți salvamontiștii clujeni au participat în echipe formate din doi, trei sau chiar patru membri, împreună cu echipamentul și dotarea specifică, inclusiv o autoutilitară 4x4 și un UTV.

O nouă destinaţie operată, în premieră, de pe Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj

Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj, regie autonomă aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj, a inaugurat luni, 10 aprilie 2017, o nouă rută aeriană care leagă municipiul Cluj-Napoca de Nisa. Această cursă este operată, în premieră, de către compania aeriană Blue Air, având o frecvenţă de două zboruri pe săptămână, în zilele de luni şi vineri.
În prezent, compania aeriană Blue Air oferă, de pe Aeroportul clujean, zboruri spre nouă destinaţii, interne şi internaţionale, precum Bucureşti-Otopeni, Iaşi, Timişoara, Londra-Luton, Liverpool, Dublin, Birmingham, Larnaca şi Nisa, urmând ca din data de 3 iunie a.c. să fie lansate zboruri spre Hamburg, iar din 15 iunie spre Constanţa.
Noua rută Cluj-Napoca – Nisa – Cluj-Napoca va fi operată cu aeronave de tip Boeing B737-800 cu 189 locuri, după următorul program:

Segment zbor Zile de operare Oră plecare Oră sosire
Cluj-Napoca – Nisa Luni 09.00 10.30
Nisa – Cluj-Napoca Luni 11.15 14.45
Cluj-Napoca – Nisa Vineri 18.00 19.30
Nisa – Cluj-Napoca Vineri 20.15 23.45

Pentru a marca momentul primului zbor Cluj-Napoca – Nisa, Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj, împreună cu compania aeriană Blue Air au organizat, în incinta aeroportului, la ghişeele de check-in şi la poarta de îmbarcare, un moment dedicat pasagerilor primului zbor spre Nisa.
,,Mă bucur că a venit momentul să beneficiem de pe urma amplelor investiţii pe care le-am derulat pe parcursul anilor în ceea ce priveşte modernizarea şi extinderea Aeroportului clujean, acesta devenind din ce în ce mai atractiv pentru companiile aeriene. O dovadă în acest sens o reprezintă inclusiv faptul că Nisa, destinaţia nou-introdusă astăzi, este cea de-a şaptea pe care o lansăm într-un interval destul de scurt, în această primăvară”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Alin Tişe. 
Cele peste 40 de destinaţii disponibile, la ora actuală, din reţeaua de rute a Aeroportului Internaţional Cluj asigură cea mai eficientă şi rapidă cale spre Europa, Orientul Mijlociu şi nu numai, dintre toate aeroporturile regionale ale României. 
Amintim faptul că Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj a înregistrat, în 2016, cel mai mare număr de pasageri din istorie - 1.880.319 de pasageri, cu 394.667 mai mult decât în 2015 (+26,56%), consolidându-şi astfel poziţia de primul aeroport regional şi al doilea aeroport din ţară, după Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti. Pentru 2017, de pe Aeroportul Internaţional Cluj se estimează un trafic aerian cuprins între 2,7 - 3 milioane de pasageri.

Primaria Cluj-Napoca - Programul ”Alimente 2017” pentru clujenii cu venituri reduse

Primaria Cluj-Napoca organizeaza pentru al cincilea an consecutiv distributia de pachete de alimente de baza catre persoanele din categorii defavorizate din municipiu. Distributia alimentelor va incepe de vineri, 7 aprilie 2017.

Acest proiect este suplimentar celui din fonduri europene si ofera sansa si altor categorii de persoane, altele decat cele prevazute in programul european, de a beneficia de ajutoare alimentare. in acest an s-a alocat suma de 1.300.000 lei (prin HCL nr. 273/2017) in vederea achiziționarii și distribuirii de alimente, de doua ori pe an, cu ocazia sarbatorilor de Paște și Craciun, catre aproximativ 20.000 de clujeni (persoane cu handicap grav si accentuat, persoane varstnice, șomeri, beneficiari de ajutor social si din alte categorii sociale aflate in evidentele Directiei de Asistenta Sociala si Medicala).

La procedura de licitație deschisa online au participat 3 operatori economici. Contractul a fost adjudecat de firma SC EXIMAL IMPEX SRL, avand oferta cu prețul cel mai mic (1.087.600 lei fara TVA).

Un pachet conține urmatoarele produse alimentare: 2 litri ulei, 2 kg orez, 2 kg zahar, 1 kg faina de grau, 1 kg faina de malai și 2 pungi cu paste fainoase (a 500 gr. fiecare: paste penne și tagliatelle). Costul unui pachet este de 27,19 lei fara TVA.

Distributia alimentelor se desfasoara dupa urmatorul program:

Luni, Marti, Miercuri, intre orele 08,30 -15,30;

Joi, intre orele 08,30 – 16,30;

Vineri, intre orele 08,30 – 14,00.

 

Adresele locurilor de unde vor fi livrate pachetele

Categorii de persoane defavorizate care beneficiaza de pachete cu alimente

1

Clubul pensionarilor Manastur,

str. Arinilor nr 11

* Persoane cu handicap grav si accentuat;

* Pensionari cu pensii pana la 700 de lei;

* someri indemnizati (indemnizație pana la 700 de lei);

* someri neindemnizati (aflați in evidențele AJOFM Cluj ca persoane in cautarea unui loc de munca);

* Beneficiari de ajutor social si alte categorii de persoane beneficiare de servicii sociale, aflate in evidentele servicilor de specialitate ale Directiei de Asistenta Sociala si Medicala,

* Invalizi, veterani,vaduvele de razboi, persoane deportate, prizonieri, persecutati politic, eroi martiri ai revolutiei, etc cu pensii si indemnizatii cumulatate pana la 700 de lei.

2

Clubul pensionarilor Marasti,

str. Aurel Vlaicu nr. 3A

3

Clubul pensionarilor Horea, str. Horea nr.108

4

Clubul pensionarilor Grigorescu,

str. Eremia Grigorescu nr. 132

5

Clubul pensionarilor Zorilor,

str. Louis Pasteur nr. 77

6

Clubul pensionarilor Someseni,

str. Traian Vuia nr. 41

7

Primaria de cartier Gheorgheni,

str. Baisoara nr. 4A

8

Primaria de cartier Iris,

Piata Liebcknecht nr.7-8

Intocmirea listelor cu categoriile de beneficiari s-a facut in baza datelor transmise de Casa Judetena de Pensii Cluj, Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca Cluj si Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Cluj.

Toti beneficiarii programului vor fi informati și prin invitatii scrise, trimise prin posta, sa se prezinte la unul dintre centrele de distributie arondate pentru a ridica alimentele. Este necesar ca acestia sa se prezinte cu buletinul/cartea de identitate, in original, pentru ridicarea pachetelor.

In cazul in care anumite persoane nu se regasesc pe listele initiale, dar se incadreaza in una din categoriile enumerate mai sus, acestea au posibilitatea, pe baza documentelor justificative, sa se prezinte la punctele de distributie (cel mai apropiat de domiciliu) pentru a fi trecute pe liste suplimentare, in vederea ridicarii pachetelor.

Relatii suplimentare se pot obtine la telefon 0264-453056.


Subcategorii