Transmisiuni LIVE

 
27 IUNIE 2017
Ora 18.00-Psihologie si Viata cu Psihologul Cerasela Libeg -Invitat Conf. Univ..Dr. Adrian Rosan, de la UBB

trandafiri

Ne gasiti pe Facebook.

Magnolia, florăria care livrează flori oriunde în lume, împlinește 20 de ani de activitate și are planuri de extindere


Florăria Magnolia, cu sediul în Cluj, a ajuns în 20 de ani de muncă susținută una dintre cele mai renumite florării autohtone. Prima extindere a fost la Târgul Mureș, ca în 2001 să urmeze deschiderea primei florării online din România. În prezent, Magnolia are o rețea de reprezentanțe în întreaga țară și plănuiește extinderea și peste hotare.

 

Am început în 1997, într-o perioadă în care în România nu era foarte bine răspândit conceptul de comerț online. Pe atunci nu exista o idee coerentă și unitară de florărie, iar clienții au venit mai întâi din curiozitate. Florile erau cumpărate din piață sau de la colțul străzii. Treptat, clienții s-au convins că florile pe care le găseau la noi erau de o calitate net superioară și serviciile dintre cele mai bune“, a declarat Gabriel Molnar, fondatorul Magnolia.

 

Magnolia a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane de euro, iar pentru anul 2017 estimează o creștere de până la aproximativ 6 milioane de euro. În primele cinci luni ale anului, vânzările atât din online, cât și din offline, au depășit două milioane de euro.

 

Din România în toată lumea

 

Deși este o afacere 100% românească, Magnolia livreză flori peste tot în lume, în maximum 24 de ore, mulțumită parteneriatelor de încredere cu furnizori din peste 100 de țări. Cele mai frecvente sunt comenzile în Spania, Italia sau Germania, dar sunt si solicitări către state precum Oman sau Chile. În România, anul acesta cele mai multe livrări au fost făcute în Cluj, București, Constanța, Brașov și Târgu Mureș.

 

„Cu parteneriatele internaționale am pornit de la un vis, acela de a oferi oricui posibilitatea să trimită flori, indiferent de cât de departe este destinatarul. Nu ne-am oprit până nu am reușit să facem acest lucru. Acum putem livra oriunde în lume în cel mult 24 de ore de la plasarea comenzii. Putem spune că am anulat barierele geografice și suntem mândri de asta. Asta după ce am văzut noi întâi cât de greu e să livrezi florile dintr-o țară în alta.

 

În anii ‘90 era foarte greu să aduci marfă din străinătate. Mergeam în Olanda să aducem flori și ne opream pentru control de fiecare dată când intram și ieșeam dintr-o țară. Erau foarte multe documente de completat și birocrația ne ținea pe loc. Am vrut pentru clienții noștri să avem cea mai simplă cale și ei să se bucure de gesturile frumoase pe care vor să le facă pentru cei dragi“, a completat Gabriel Molnar.

 

Cele mai populare flori

 

De-a lungul timpului, cele mai căutate flori au fost trandafirii, care se vând cel mai bine în buchete, iar acestea sunt urmate de lalele și frezii. Florile comercializate sunt de calitate premium.

 

Perioadele cele mai aglomerate din an sunt lunile februarie și martie, când se înregistrează cel mai mare număr de comenzi. Acestea sunt urmate de luna decembrie. Cele trei luni reprezintă aproximativ 40% din încasările anuale.

 

Clienții Magnolia sunt, în general, persoane cu studii superioare și cu un venit peste medie, au gusturi tot mai rafinate, cunosc din ce în ce mai bine florile și sunt tot mai pretențioși în a le alege. Tocmai de aceea, pentru Magnolia, unul dintre cele mai importante aspecte în relația cu clienții săi este siguranța serviciilor de calitate, astfel că oferă garanție 300%. Dacă un client achiziționează un buchet de care este nemulțumit, acesta primește banii înapoi, păstrează buchetul comandat și mai primește unul gratis.

 

„Când am început, deși percepția asupra cumpărăturilor online era cu totul alta, temerile clienților erau aceleași cu care ne confruntăm și în prezent. De cele mai multe ori, consumatorilor din mediul online le era teamă de calitatea produselor, în condițiile în care, comandate de pe site, acestea nu pot fi văzute sau testate direct. De asemenea, este și teama că florile nu vor ajunge la destinatar sau că, în realitate, acestea vor arăta altfel decât felul în care sunt prezentate. Noi însă am ținut întotdeauna la calitatea serviciilor pe care le oferim și am avut grijă ca ceea ce livrăm să fie la cele mai înalte standarde”, a explicat fondatorul Magnolia.

 

În prezent, echipa Magnolia este formată din peste 100 de angajați, dintre care floriști care beneficiază de o școală internă pentru instruire de specialitate, curieri proprii și reprezentanți ai serviciului de call center dedicat.

 

Despre Magnolia

Florăria Magnolia activează pe piața din România din 1997 și online a debutat în 2001. A fost primul magazin online local prin intermediul căruia doritorii au putut achiziționa flori. Până în 2017, florăria a ajuns la câteva performanțe notabile: livrare internațională în maximum 24 de ore, livrare în România în cel mult patru ore de la plasarea comenzii. De asemenea, Magnolia are peste 100 de artiști florari. Se bucură de comenzi numeroase în toată ţara, cu precădere în Bucureşti, Cluj şi Braşov. S-a remarcat pe piața locală prin grija față de clienți, promptitudine, sistemul facil și confortabil de comandă, dar și prin excelența serviciilor pre și post vânzare.

 

Au fost finalizate lucrările de asfaltare pe drumul judeţean Mănăstireni – Călata – Mărgău – Răchiţele

Consiliul Județean Cluj a finalizat lucrările de asfaltare pe drumul județean DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău – Scrind – Frăsinet. Astfel, după ce, în prealabil, au fost executate lucrări constând în șanțuri betonate pe anumite tronsoane de drum, montarea de podețe tubulare și alte lucrări pregătitoare în vederea asfaltării, lucrările de așternere de covor asfaltic au fost încheiate odată cu asfaltarea ultimului sector de drum cuprins între pozițiile kilometrice 51 şi 47.

Marele beneficiu pe care îl va genera finalizarea reabilitării și modernizării acestui drum județean de o importanță strategică este că va permite un acces ușor, rapid și în siguranță spre zona turistică Răchițele – Prislop – Ic Ponor, Parcul Natural Apuseni, Cascada „Vălul Miresei” din Răchițele precum și spre multe alte obiective turistice de mare interes” a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe .

Lucrările de asfaltare au constat în așternerea a două straturi, respectiv binder și strat de uzură și inserție de material geocompozit antifisură. Totodată, în vederea verificării calității stratului de asfalt, a grosimii și consistenței acestuia, de pe aceste sectoare de drum au fost extrase carote de către un laborator specializat.

Până la finalizarea completă a lucrărilor de modernizare și reabilitare pe acest drum județean se vor mai executa lucrări constând în turnarea de asfalt pe șase poduri și pe zonele adiacente acestora, șanțuri, decolmatarea podețelor existente, refacerea de coronament și a camerelor de cădere la podurile existente.

Lucrările de investiții pe drumul județean DJ 108C Mănăstireni – Călata – Mărgău – Scrind – Frăsinet se execută în baza unui proiect care vizează modernizarea și reabilitarea unui sector de drum în lungime de aproximativ 23 de kilometri, mai exact de la kilometrul 36+050 până la kilometrul 59+000,  pe unele sectoare de drum lucrările fiind finalizate anul trecut.

 

A fost inaugurat primul incubator digital din România


Tetarom S.A., companie la care Consiliul Județean Cluj este acționar majoritar, a inaugurat primul incubator digital din România, acesta funcționând în cadrul Parcului Științific și Tehnologic „Tetapolis”, un proiect de mare anvergură derulat în cadrul unui proiect cu finanțare europeană nerambursabilă în valoare de 60 de milioane de euro. 
Lansarea incubatorului digital a avut loc în cadrul Conferinței Open Innovation 2.0 Cluj 2017, un eveniment organizat de Comisia Europeană și care a reunit peste 550 de specialiști în inovare, factori de decizie politici şi reprezentanți ai unor companii din toată Europa. Fiind un spațiu al interacțiunii directe dintre prezent și noile inovații tehnologice și digitale, Conferința Open Innovation a reprezentat cadrul optim pentru inaugurarea acestui incubator digital dedicat în special start-up-urilor din domeniul tehnologic. 
În prezent, incubatorul digital este dispus pe o suprafață de 1.000 de metri pătrați, pe trei nivele, în clădirea A1 din cadrul Parcului Tetarom I. Momentan, aici funcționează un număr de patru companii, acestea fiind locate în urma programului de mentorat și dezvoltare dedicat tinerilor pasionați de tehnologii creative și antreprenoriat – Hackaton-Innovation Labs 2016. Astfel, Braintronix este formată dintr-o echipă de români stabiliți în Franța care au revenit în țară, la Cluj, pentru a fi incubaţi în Tetapolis, unde au intrat deja o producție specializată în livrarea de roboţi programaţi cu inteligenţă artificială. Telios este o altă companie care dezvoltă un proiect de telemedicină generală implementat inițial pentru SUA și care a reușit să reducă cu peste 90% incidența apelurilor la Urgență în statul California. De asemenea, medicul neurolog Bogdan Florea, inițiatorul proiectului Telemedicină în Epilepsie, dorește să realizeze în incubatorul digital prototipul unui aparat EEG (electroencefalograf), echipament necesar pentru un diagnostic corect și complet și pentru monitorizarea activității creierului aflat în moarte cerebrală. Nu în ultimul rând, echipa Pony Car Sharing a produs și a instalat pe mașinile lor o cutie neagră care colectează toate datele din trafic în cadrul unui proiect IoT (internet of things). Tot aici funcționează și un laborator de fabricare (Fab Lab), destinat companiilor care doresc să-și dezvolte prototipurile produselor pe care vor să le lanseze pe piață. 
În viitorul apropiat spațiul destinat incubatorului digital se va extinde treptat, ajungându-se astfel la o suprafață de patru ori mai mare decât cea actuală, astfel încât, în perioada imediat următoare Tetarom SA va iniția demersurile pentru selectarea a aproximativ 30 de start-up-uri care vor fi primite în noul spațiu. 
„Mă bucură faptul că proiectul de extindere a Parcului Industrial Tetarom I care a debutat în timpul primului meu mandat la conducerea Consiliului Județean Cluj și pe care l-am susținut constant, inclusiv din poziția de senator, a ajuns la maturitate și favorizează dezvoltarea unor astfel de inițiative. În acest fel, după recenta finalizare a patru noi clădiri ultramoderne destinate mediului de business local, am reușit să inaugurăm, în premieră, și un incubator digital, acesta fiind doar un pas intermediar în vederea dezvoltării primului incubator virtual, care va oferi servicii de incubare prin internet sub forma portalurilor de afaceri și care va fi creat în viitorul apropiat tot în cadrul aceluiași proiect Tetapolis”, a declarat Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe. 
Reamintim în acest context faptul că Tetapolis este primul parc științific și tehnologic din Transilvania, crearea acestuia având la bază parteneriatul între autoritățile publice locale și mediul academic. Necesitatea realizării acestui parc a apărut ca urmare a dorinței de valorificare a resursei umane înalt calificate existente în această zonă. Tetapolis include birouri și laboratoare de cercetare, structuri complete de incubare, săli de conferințe, spații expoziționale, parking și construcții dedicate activităților sportive și de relaxare, acesta urmărind să devină un adevărat „hotspot” pentru întreaga Regiune de Nord-Vest a României. Proiectul Tetapolis a stârnit deja interesul partenerilor străini, inclusiv a unor instituții de prestigiu din domeniul universitar precum Universitatea Missouri, Columbia (SUA), care s-a arătat interesată de dezvoltarea unor centre de cercetare-dezvoltare în domeniul industrial la Cluj.

Horea Sulea - In PREMIERA NATIONALA , marti se inaugureaza primul sistem de colectare selectiva a deseurilor de ambalaje !

Iata anuntul Primarului comunei Floresti , Horea Sulea:

"Marți inaugurăm în premieră națională, primul sistem automatizat de colectare selectivă a deșeurilor de ambalaje, cu stocare subterană și recompensă pe loc pentru cetățeni.
Primăria Comunei Florești, alături de partenerii Green Group, grupul Carrefour România, Grădinariu și Institutul Verde sunt deosebit de onorați de a vă adresa invitația la evenimentul de lansare, în premieră națională, a primului sistem automatizat de colectare selectivă a deșeurilor de ambalaje, cu stocare subterană și recompensă pe loc pentru cetățeni. Astfel, comuna Florești devine singura localitate din România ce implementează cea mai modernă infrastructură de colectare a deșeurilor reciclabile. Urmare a semnării Acordului Voluntar în anul 2016, având ca scop îmbunătățirea colectării selective în comuna Florești, prin implementarea stației de colectare SIGUREC PUBLIC, cât și a stației de interior Sigurec IN, localitatea Florești va deveni unică la nivel național, beneficiind de toate soluțiile inteligente de colectare SIGUREC. SIGUREC, de la acronimul “sigur reciclare” înseamnă colectare selectivă pentru toate tipurile de deșeuri reciclabile, recompensă pe loc sub forma voucherelor de cumpărături și logistică pentru trimiterea deșeurilor pe cel mai scurt drum în fabricile de reciclare partenere în proiect. Evenimentului va avea loc marți, 20 iunie 2017, adresa Strada Someșului (lângă stadionul de fotbal), începând cu orele 11:00, aceasta fiind, de asemenea, o oportunitate de a vă prezenta în amănunt modul de operare și funcționalitățile sistemelor de colectare lansate.

Dezbatere cu cetatenii: „Reflectand asupra Europei, din inima Transilvaniei - 10 ani de cand Clujul a devenit un oras european”

Politica de coeziune a Uniunii Europene s-a numarat printre principalele teme de discutie la dezbaterea cu cetatenii organizata in Romania de Comitetul Regiunilor (CoR), impreuna cu  Primaria Cluj-Napoca, marti, 13 iunie. Evenimentul a fost organizat in cadrul proiectului CoR "Reflecting on Europe" (”Reflectand asupra Europei”) - o initiativa care ofera cetatenilor posibilitatea de a-si prezenta ideile, gandurile si opiniile privind viitorul Uniunii Europene si a avut loc alaturi de conferinta UE Open Innovation 2.0.


"Politica de coeziune este cea mai puternica si mai vizibila expresie a solidaritatii europene, care a devenit principala politica de investitii a Uniunii, imbunatatind viata cetatenilor UE", a declarat presedintele CoR, Markku Markkula. "Dar Uniunea Europeana nu este doar despre piata unica si fondurile UE, ci si despre valori. Aniversarea a 10 ani de la aderarea Romaniei la Uniunea Europeana reprezinta o buna oportunitate de a sublinia valorile noastre comune, pe masura ce privim spre viitor, avand in vedere faptul ca veti prelua presedintia UE in 2019", a adaugat presedintele CoR.

Istoric denumit "Inima Transilvaniei", municipiul Cluj-Napoca este un model de toleranta intr-o regiune multiculturala, lucru realizat si prin incurajarea cetatenilor de a se implica in procesul de inovare. In acest context, dezbaterea cu cetatenii de la Cluj-Napoca a fost o buna ocazie pentru lansarea campaniei "Reflecting on Europe"(”Reflectand asupra Europei”)  in Romania, in speranta ca ea va putea fi reprodusa in alte orase si regiuni.                           

 

"In primul rand vreau sa multumesc presedintelui Markku Markkula pentru sprijinul extraordinar pe care l-a acordat si il acorda regiunii noastre. La nivel oraselor, la nivelul regiunilor din Uniunea Europeana se iau deciziile cele mai importante care afecteaza viata cetatenilor. Acolo se construieste si se reconstruieste Uniunea Europeana. Salut aceasta decizie extraordinara ca insusi presedintele Comitetului Regiunilor sa vina aici, in Cluj-Napoca, sa ne asculte si sa impartaseasca ganduri si opinii despre cum putem recladi Uniunea Europeana, despre cum o putem face mai puternica", a declarat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca si membru al CoR.

CoR se angajeaza sa faca auzite vocile cetatenilor in formarea dezbaterii politice privind viitorul Europei si sa le aduca preocuparile si propunerile concrete la nivelul dezbaterii UE. Declaratiile si concluziile acestei dezbateri, precum si un sondaj online realizat in cadrul evenimentului fac parte din contributia CoR la reflectia asupra Uniunii Europene.

Formatul dezbaterii CoR de la Cluj-Napoca vine in completarea conferintei Open Innovation 2.0 (OI2), data fiind natura si ambitia participativa de a co-crea raspunsuri la provocarile societale europene, care depasesc sfera oricarei organizatii sau persoane. Eforturile la nivel local si regional sunt esentiale pentru crearea unor ecosisteme de inovare deschise si functionale necesare care sa permita finalizarea pietei unice digitale.
 
Comitetul European al Regiunilor organizeaza o serie de dezbateri deschise in orase si regiuni. Opiniile cetatenilor vor fi incluse in mod oficial intr-un raport care va fi prezentat presedintelui Consiliului European. Comitetul incurajeaza, de asemenea, consiliile regionale si locale sa organizeze propriile lor dezbateri, inclusiv in cadrul propriilor organisme institutionale, cu privire la viitorul Europei, pentru a se asigura ca cetatenii sunt ascultati in aceasta perioada de reflectie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Subcategorii