Transmisiuni LIVE

Cafe Society - invitata Cristina Grigore 

Sa vorbim despre... Ocultism si Magie

TETAROM


 

Ne gasiti pe Facebook.

Sedinta ordinara a Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca 17.10.2017 orele 14.00 . Iata Ordinea de zi :


Potrivit Dispozitiei nr. 4165 din 11 octombrie 2017, se convoaca, in sedinta ordinara, Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca, in ziua de marti17 octombrie 2017, ora 14, in Sala de sticla de la sediul din str. Motilor nr. 3, cu urmatorul proiect al ordinii de zi:

 

  1. Proiect de hotarare privind aprobarea Planului de ocupare a functiilor publice din aparatul de specialitate al primarului municipiului Cluj-Napoca si din serviciile publice subordonate Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, pentru anul 2018.

  2. Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului de comercializare a produselor si serviciilor de piata pe raza municipiului Cluj-Napoca.

  3. Proiect de hotarare privind transmiterea dreptului de concesiune asupra cotei actuale de 3/175 parte din terenul in suprafata de 525 mp., situat in municipiul Cluj-Napoca, Piata Marasti, Bl. 12, inscris in C.F. 296489 Cluj-Napoca (nr. C.F. vechi 117125), sub nr. topo. 24517.

  4. Proiect de hotarare privind transmiterea dreptului de concesiune asupra terenului in suprafata de 28 de mp., situat in municipiul Cluj-Napoca, str. Louis Pasteur nr. 74, inscris in C.F. nr. 267745 Cluj-Napoca (nr. C.F. vechi 157766), sub nr. cad. 6663 (topo. 24038/2).

  5. Proiect de hotarare privind demolarea imobilului situat in municipiul Cluj-Napoca, str. Motilor nr. 63, ap. 5.

  6. Proiect de hotarare privind modificarea si completarea Hotararii nr. 133/2005 (insusirea inventarului bunurilor din domeniul public al municipiului Cluj-Napoca), cu modificarile si completarile ulterioare.

  7. Proiect de hotarare privind completarea Hotararii nr. 372/2013 (insusirea documentatiilor cadastrale pentru actualizare date, dezmembrare, alipire si reapartamentare imobil situat in municipiul Cluj-Napoca, str. Paris nr. 41-43).

  8. Proiect de hotarare privind aprobarea preluarii in proprietatea publica a municipiului Cluj-Napoca a imobilului situat in municipiul Cluj-Napoca, str. G-ral Traian Mosoiu nr. 62, identificat prin nr. cad. 325873.

  9. Proiect de hotarare privind aprobarea acordului prealabil de concesionare a 24,71% din drepturile si obligatiile dobandite din Contractul de inchiriere nr. 44057/3.02.2016, incheiat cu S.C. O Peter's Pub S.R.L., catre S.C. Test Bar S.R.L.

  10. Proiect de hotarare privind inchirierea prin licitatie a unor spatii excedentare disponibile din cadrul unitatii de invatamant preuniversitar de stat, Colegiul Tehnic „Napoca”, care detine in administrare bunuri imobile, proprietatea Municipiului Cluj-Napoca.

  11. Proiect de hotarare privind insusirea documentatiei cadastrale de alipire a imobilelor situate in municipiul Cluj-Napoca, str. Ciresilor nr. 15.

  12. Proiect de hotarare privind insusirea documentatiei topo-cadastrale de inscriere in cartea funciara a imobilului „strada Frunzisului” si actualizarea pozitiei 1300 din Anexa 4 la Hotararea nr. 133/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

  13. Proiect de hotarare privind insusirea documentatiei de alipire a imobilelor situate in municipiul Cluj-Napoca, zona str. Borhanciului.

  14. Proiect de hotarare privind aprobarea solicitarii de schimbare a destinatiei unui spatiu in suprafata de 11 mp., situat in municipiul Cluj-Napoca, str. Avram Iancu nr. 70-72, in incinta Colegiului National „George Cosbuc”.

  15. Proiect de hotarare privind modificarea limitelor de proprietate pentru imobilul-teren intravilan, cu nr. cadastral 323486, situat in municipiul Cluj-Napoca, str. Pasteur nr. 50.

  16. Proiect de hotarare privind acordarea gratuitatii transportului urban pe mijloacele de transport in comun pentru persoanele varstnice si pensionarii din municipiul Cluj-Napoca.

  17. Proiect de hotarare privind prelungirea termenului de locatiune a unor contracte avand ca obiect locuinte construite de catre A.N.L.

  18. Proiect de hotarare privind aprobarea listei de repartizare, in vederea atribuirii, pentru locuintele destinate inchirierii, construite din fonduri A.N.L.

  19. Proiect de hotarare privind aprobarea listei provizorii de prioritati pentru anul 2018, in vederea repartizarii, prin inchiriere, a locuintelor sociale din fondul locativ de stat, a stabilirii termenului de depunere a contestatiilor si a aprobarii componentei Comisiei de solutionare a contestatiilor.

  20. Proiect de hotarare privind darea in administrare, Gradinitei cu Program Prelungit „Lizuca”, a imobilului situat in municipiul Cluj-Napoca, str. Cojocnei nr. 93-99.

  21. Proiect de hotarare privind insusirea documentatiei de dezlipire a imobilului situat in municipiul Cluj-Napoca, Piata Timotei Cipariu nr. 2.

  22. Proiect de hotarare privind insusirea documentatiei topo-cadastrale de inscriere in cartea funciara a imobilelor „str. Dostoievski”, „str. Muncitorilor” si actualizarea pozitiilor 1252 si 1516 din Anexa 4 la Hotararea nr. 133/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

  23. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.D. mansardare locuinta familiala – str. Turnu Severin nr. 3; beneficiari: Radu Sorin-Gabriel si Radu Alexandra.

  24. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.D. construire locuinta unifamiliala S+P+E, str. Artarului nr. 5A; beneficiari: Precup Claudiu Cornel si Precup Maria.

  25. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.D. construire locuinta unifamiliala S+P+E si anexa P, str. Artarului nr. 47 A; beneficiari: Pop Mihai si Pop Ioana Emanuela.

  26. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.D. extindere hala si reamenjare incinta str. Platanilor nr. 11; beneficiara: S.C. Oscartielle Est Europa S.R.L.

  27. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.D. construire imobil cu functiuni mixte S+P+4E, str. Jozsef Attila nr. 2; beneficiara: Dragan Ana Viorica.

  28. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.D. – str. Mos Ion Roata, pentru amenajare cimitir; beneficiar: Municipiul Cluj-Napoca.

  29. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.D. construire hotel de apartamente, S+P+3E+R, str. Anton Pann nr. 1; beneficiara: S.C. Dafo Logistic S.R.L.

  30. Proiect de hotarare privind aprobarea P.U.Z. instituire subzona de agrement public – pensiune turistica – Drumul Sfantul Ion; beneficiari: Maris Nicu si Maris Ioan.

  31. Proiect de hotarare privind modificarea Hotararii nr. 126/2016 (aprobarea Programului multianual „Promovarea sanatatii orale prin cresterea accesibilitatii populatiei defavorizate la servicii de stomatologie”).

  32. Proiect de hotarare privind aprobarea participarii Municipiului Cluj-Napoca si a Directiei de Asistenta Sociala si Medicala ca membri fondatori la constituirea grupului de actiune locala denumit Asociatia Clujul Inclusiv.

  33. Proiect de hotarare privind mandatarea unui consilier local pentru a reprezenta interesele Municipiului Cluj-Napoca, prin Consiliul local, in cadrul Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor la Societatea Sala Polivalenta S.A., care va avea loc in sala de conferinte a Salii Polivalente, in data de 19.10.2017, ora 12 (prima convocare) si, respectiv, 20.10.2017, ora 12 (a doua convocare).

  34. Proiect de hotarare privind declansarea procedurii de selectie a noilor membri ai Consiliului de Administratie al S.C. Cluj Innovation Park S.A.

  35. Proiect de hotarare privind solicitarea de transmitere din domeniul public al Statului Roman, administrarea Administratiei Nationale Apele Romane – Administratia Bazinala Somes-Tisa Cluj-Napoca, in domeniul public al municipiului Cluj-Napoca, a stavilarelor mobile amplasate pe podul peste raul Somesul Mic, de pe str. Garibaldi (Podul Garibaldi).

  36. Proiect de hotarare privind modificarea Anexei Hotararii nr. 489/2016 (repartizarea si numirea reprezentantilor consiliului local in consiliile de administratie ale scolilor de stat si particulare de pe raza municipiului Cluj-Napoca), astfel cum a fost modificata prin Hotararile nr. 559/2016, 591/2016 si 548/2017.

  37. Proiect de hotarare privind modificarea Anexei Hotararii nr. 490/2016 (repartizarea si numirea consilierilor locali in consiliile de administratie ale gradinitelor de stat si particulare de pe raza municipiului Cluj-Napoca), astfel cum a fost modificata prin Hotararile nr. 560/2016, 592/2016 si 549/2017.

  38. Proiect de hotarare privind modificarea Anexei Hotararii nr. 491/2016 (repartizarea si numirea consilierilor locali in comisiile pentru evaluarea si asigurarea calitatii din scolile de stat si particulare din municipiul Cluj-Napoca), astfel cum a fost modificata prin Hotararile nr. 561/2016, 593/2016 si 550/2017.

  39. Proiect de hotarare privind modificarea Anexei Hotararii nr. 492/2016 (repartizarea si numirea consilierilor locali in comisiile pentru evaluarea si asigurarea calitatii din gradinitele de stat si particulare din municipiul Cluj-Napoca), astfel cum a fost modificata prin Hotararile nr. 562/2016, 594/2016 si 551/2017.

  40. Proiect de hotarare privind modificarea art. 1, 2 (1), art. 2 (2) si art. 2 (4) ale Hotararii nr. 159/2017 (alocarea sumei de 8.000.000 de lei de la bugetul local pe anul 2017 Companiei de Transport Public Cluj-Napoca S.A.).

  41. Proiect de hotarare privind acordarea unei „diplome de aur” si a cate unui premiu in suma neta de 1.000 lei, de la bugetul local pe anul 2017, cuplurilor clujene care au implinit 50 de ani de casatorie neintrerupta.

  42. Proiect de hotarare privind modificarea Hotararii nr. 277/2017 (aprobarea alocarii sumei de 975.000 lei de la bugetul local pe anul 2017, pentru organizarea urmatoarelor evenimente: „Zilele Clujului”, Seri de Vara Clujene, Zilele recoltei, Ziua Nationala a Romaniei, Revelion 2018, cu sprijinul Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca).

  43. Informare privind Plangerea prealabila formulata de S.C. Tele Distribution S.R.L., inregistrata sub nr. 444009/43 din 29.09.2017.

  44. Informare privind Plangerea prealabila formulata de Dirjan Monica, inregistrata sub nr. 435918/43 din 26.09.2017.

  45. Diverse.

 

 

P R I M A R,

EMIL BOC

Specialiștii în resurse umane, din țară și străinătate, se reunesc pentru două zile la Cluj-Napoca

 
BusinessMark anunță organizarea evenimentului „Operational HR”, ce va avea loc pe 2-3 noiembrie la Hotel Golden Tulip Ana Dome, Cluj-Napoca. Conferința reunește specialiști cu experiență la nivel național și internațional, care vor aborda teme legate de operațiuni și procese organizaționale.
 
În cadrul evenimentului, speakerii invitați vor discuta despre reinterpretarea standardelor de performanță, transformarea organizațională și capacitatea angajaților și angajatorilor de a se adapta, într-o lume în care schimbarea este noua certitudine.
 
Agenda acoperă mai multe arii de interes: managementul motivării și metode de gestionare a performanței, adaptarea proceselor operaționale de HR la provocările contextului economic și social autohton și preîntâmpinarea riscurilor, optimizarea costurilor financiare, consolidarea unor organizații performante, prin stimularea inteligenței colective, valorificarea capitalului uman, softuri inteligente versus capital uman, modalități de păstrare a angajaților în industrii care se confruntă cu schimbări accelerate, procese strategice, sistemice și deliberate care identifică liderii potențiali și le oferă oportunități de dezvoltare necesare etc.
 
„La cea de-a doua ediție a evenimentului Operational HR la Cluj-Napoca ne face plăcere să avem alături specialiști cu expertiză pe piața locală și internațională, care vor împărtăși din experiența proprie și vor accentua latura umană a operațiunilor și proceselor organizaționale”, a declarat Andreea Păun, Managaing Partner, BusinessMark.
 
Timp de două zile, participanții au oportunitatea să interacționeze cu următorii speakeri:
 
GYÖNGYI HUNYADI – HR Manager, VCST AUTOMOTIVE PRODUCTION
SORIN ANGHEL – Regional Sales Manager, SIGNAL IDUNA
GABRIEL CHIRVASE – HR Manager, HEIDELBERGCEMENT
STELIAN BOGZA – Co-Founder, BENEFITONLINE
ION BEGU – HR Manager, FABRYO CORPORATION
ALISTAIR CONNELL – CEO International Health & Benefits, AON (UK)
VIOLETA BALINT – HR Manager, HUTCHINSON
Reprezentant ROMANIAN SOFTWARE
ALEXANDRU ALDOESCU – Head of HR, SAMSUNG
DELIA MANDACHE, HR Manager, AD PHARMA
OANA CIOBANU – HR & CSR Manager, UP ROMÂNIA
ANDREI CREȚU – Co-Fondator, 7CARD
CLAUDIA STAN, Manager, People Services, KPMG ROMÂNIA
SILVIA PĂULESCU – HR Manager, DRAEXLMAIER
DAN KOBLICSKA– Executive Manager, ALTRAN
ELENA BADEA – Managing Director, VALORIA
MAURA MOISIL – HR Business Partner, YONDER
DIANA NĂSTASE – HR Manager, PLEXUS
ANNEMARIE FABIAN– Business Developer, BOOKSTER
IULIAN TERCIU – HR Director, ROMGAZ
LEONARD RIZOIU – Managing Director, LEOHR
Invitatul special al acestei ediții este ANDRE DE WIT – Dean, LEADERSHIP ACADEMY AMSTERDAM /  Vice President Learning, CARLSBERG GROUP DENMARK a cărui prezentare se bazează pe tema The Agile Workforce – echipe de HR ce conduc inițiative de schimbare de succes.
 
Această ediție include un workshop ce va fi susținut de reprezentanții Evolutiv Consultants Network, bazat pe simularea SIMTALENT. CRISTINA ȚIRULNIC – Senior trainer și GHEORGHE ȘTEFĂNESCU – Senior trainer îi invită pe participanți să preia rolul de manageri în 5 companii aflate în concurență, fiecare având responsabilitatea de a-și conduce și dezvolta echipa. Astfel, această experiență practică îi va determina și sprijini pe manageri să valorifice potențialul fiecărui membru al echipei.
 
Înscrierea la eveniment se va face prin completarea formularului de înregistrare, disponibil pe site-ul BusinessMark și trimiterea acestuia la Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. .
 
Evenimentul „Operational HR” este organizat de BusinessMark alături de: ROMANIAN SOFTWARE, Signal Iduna, UP Romania, Max Relax, World Class, Ciocolaterie Leonidas Cluj, LEO HR, Evolutiv Consultants Network, AVIS, Maastricht School of Management Romania, DWNT, Cluj Cowork și Plantăm fapte bune în România.
 
 

O noua destinatie de pe Aeroportul Cluj : Cluj-Napoca - Atena

Aeroportul Internațional Cluj anunţă astăzi, o nouă destinaţie regulată ce va fi operată de pe aeroport începând cu sezonul de vară 2018, respectiv capitala Greciei, Atena.

Zborurile vor fi operate în premieră de pe Aeroportul Internaţional Cluj şi vor fi disponibile prin intermediul a 2 operatori aerieni, Aegean Airlines şi Wizz Air.

Compania de linie Aegean Airlines, cea mai bună companie regională din Europa şi membră a puternicei alianţe de operatori aerieni Star Alliance, este cel mai mare operator aerian al Greciei şi va opera pentru prima dată zboruri regulate de la Cluj, devenind în acest fel cel de-al 8-lea operator aerian de pe Aeroportul Internaţional Cluj.

Astfel, începând cu sezonul de vară 2018, zborurile pe relaţia Cluj-Napoca – Atena – Cluj-Napoca, se vor opera cu o frecvenţă de 5 zboruri / săptămână, în zilele de marţi, miercuri, joi, sâmbătă şi duminică.

            Programul zborurilor pentru fiecare operator aerian în parte va fi după cum urmează:

 

Wizz Air – debut rută – 25 martie 2018

 

Ruta

Segment

Nr. zbor

Zile de operare

Oră plecare

Oră sosire

Cluj-Napoca - Atena-Cluj-Napoca

Cluj - Atena

W6 3347

Mi, Du

06:15

08:05

Atena – Cluj

W6 3348

13:35

15:35

 

Aegean Airlines – rută sezonieră – 12 iunie – 29 septembrie 2018

 

Atena - Cluj-Napoca

Cluj-Napoca - Atena

 

Nr. zbor

Oră plecare

Oră sosire

Nr. zbor

Oră plecare

Oră sosire

Zile de operare

A3 964

10:40

13:00

A3 965

13:30

15:50

Jo

A3 964

15:35

17:55

A3 965

18:25

20:45

Ma, Sâ

 

           

            Zborurile regulate sezoniere ce vor fi operate de noua companie Aegean Airlines vor asigura atât legătura directă cu capitala Greciei, Atena cât şi zboruri de conexiune spre insulele greceşti şi Grecia continentală. Ruta Cluj-Napoca – Atena va oferi o mulţime de posibilităţi de conexiune spre destinaţii din ţările învecinate Greciei, precum Cipru, dar şi spre destinaţii din Orientul Mijlociu.

            În prezent, Aegean Airlines, oferă pasagerilor săi o reţea compusă din 153 de destinaţii din întreaga lume (31 destinaţii interne şi 122 internaţionale) localizate în 44 de ţări diferite. Reţeaua de rute extrem de variată permite conectarea facilă cu minunatele insule greceşti, prin intermediul zborului direct, Cluj-Napoca – Atena, disponibil de 3 ori pe săptămână, în sezonul de vară 2018.

            Mai multe detalii privind preţul biletelor şi modalitaţile de rezervare se găsesc pe www.aegeanairlines.gr şi www.wizzair.com .

Prefectul a atacat in Contencios Administrativ Hotararile Consiliului Judetean referitoare la Aeroportul Cluj

 

Iata comunicatul de presa al Institutiei Prefectului Cluj :

Acțiune în Contencios Administrativ –Aeroport Cluj

Urmare a exercitării controlului de legalitate asupra Hotărârilor Consiliului Judeţean Cluj nr.220 din 22.09.2017 şi nr.235 din 9.10.2017, în temeiul prevederilor art.123 alin.5 din Constituţia României , precum şi a prev ederilor art.19 alin.1 lit. e) din Legea nr.340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului , republicată, s-au constatat o serie de

elemente de nelegalitate ale celor două acte administrative, după cum urmează:

1. Prin H.C.J. nr. 220/2 2.09.2017 privind numirea Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional „

Avram Iancu”R.A.:-sunt numiţi administratorii neexecutivi în Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Avram IancuR.A.;

-se constată încetarea contractelor de mandat încheiate cu administratorii provizorii;

-se stabileşte totodată faptul că, începând cu data de 17.10.2017 Consiliul de Administraţie va asigura onducerea executivă.

De asemenea, se stabileşte că atribuţile directorului general al Aeroportului vor fi exercitate de către Consiliul de Administraţie.

HCJ nr.220/2017 încalcă nu doar o serie de reglementări interne , dar şi reglementările europene referitoare la cerinţele tehnice şi procedurile administrative. Astfel:

-nu au fost respectate dispoziţiile referitoare la adoptarea hotărârilor de Consiliul Judeţean

.Proiectul a fost introdus pe ordinea de zi şi publicat abia

ulterior convocării Consiliului Judeţean. Or, raportat la dispoziţiile art. 166 alin (3) şi ale art. 168 alin. (1) din Regulamentul de funcţionare a Consiliului

Judeţean, realizarea procedurilor de aducere la cunoştinţă publică a proiectelor de hotărâre primite, cu excepţia celor cu caracter normativ se face prin publicare pe site-ul propriu şi afişare la sediu, într-un spaţiu accesibil publicului, de indată, dar nu mai târziu de data convocării Consiliului Judeţean în şedinţă publică, iar convocarea Consiliului Judeţean în şedinţe ordinare se face în scris, prin intermediul secretarului Judeţului Cluj, cu cel puţin 5 zileînaintea şedinţelor respective.

-au fost încălcate dispoziţiile din materia conflictului de interese . Mai exact,

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, domnul Tişe Alin Păunel, avea un interes personal în problema supusă dezbaterii, întrucât acesta a formulat declaraţia privind abţinerea de la promovarea, deliberarea şi votarea proiectului de hotarâre .

În realitate,lecturând procesul verbal încheiat cu ocazia desfăşurării şedinţei ordin are a Consiliului Judeţean Cluj

din data de 22 septembrie 2017,se pot observa intervenţiile directe ale domnului preşedinte.

-Consiliul Judeţean Cluj nu a avut competenţă în emiterea HCJ nr. 220/22.09.2017

. Potrivit dispoziţii lor legale în vigoare , competenţele Consiliului Judeţean în calitate de autoritate tutelară se raportează la membrii consiliului de administraţie, aceste atribuţii nevizând şi directorii unei regii autonome.au fost încălcate dispoziţiile Regulamentului UE nr. 139/2014 al Comisiei Europene de stabilire a cerințelor tehnice și a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri. Astfel, Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj-Napoca fiind un aerodrom, trebuie certificat în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului UE nr. 139/2014 de stabilire a cerinţelor tehnice şi a procedurilor administrative referitoare la aerodromuri .

Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR)a emis Certificatul de Aerodrom nr. RO -07/11.07.2017 pentru

Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj-Napoca. Mai mult, AACR arată că certificatul de aerodrom este emis şi în considerarea calităţii managerului responsabil şi a sistemului de management al aeroportului. Astfel ,pentru

eliberarea Certificatului de aerodrom, Aeroportul a trebuit sa facă dovada că persoanele desemnate la nivelul conducerii îndeplinesc cerinţele prevăzute în Regulamentul UE nr. 139/2014, cerinţe obligatorii, subsecvente emiterii şi menţinerii valabilităţii Certificatului de Autorizare a Aeroportului.

În consecinţă, având în vederea complexitatea activităţii aeroportuare, persoanele care alcătuiesc sistemul de management al aerodromului trebuie să îndeplinească condiţii specifice de competenţă profesională.

Potrivit Regulamentului „orice schimbare care afectează condiţiile certificatului, baza de certificare şi echipamentele esenţiale pentru siguranţă ale aerodromului şi afectează, în mod semnificativ, elementele sistemului de management al operatorului de aerodrom, necesită aprobarea prealabilă din partea autorităţii competente”

Din acest punct de vedere consecinţele HCJ sunt nefaste, deoarece pune în discuţie însăşi valabilitatea Certificatului de aerodrome ,riscându-se astfel desfăşurarea în condiţii optime a activităţii Aeroportului Cluj.

-au fost nesocotite dispoziţiile legale în vigoare referitoare la separarea funcţiei de administrare şi funcţiei de conducere.

Astfel,OUG nr. 109/2011 stabileşte că „prin actul de infiinţare sau, ulterior înfiinţării, prin decizie a autorităţii publice tutelare se poate stabili dacă atribuţiile de onducere executivă a regiei autonome pot fi delegate de Consiliul de administraţie un uia sau mai multor directori”.

Cu toate acestea, textul nu permite ca regia să funcţioneze doar cu Consiliul de administraţie, şi cu siguranţă nu autorizează autoritatea tutelară în sensul stabilirii, în locul Consiliului de administraţie, dacă atribuţiile urmează sa fie delegate sau nu unui director.

-HCJ nr. 220/22.09.2017 este nelegală şi din perspectiva faptului că presupune schimbarea directorului general al Aeroportului Internaţional Avram Iancu ”

Cluj, în lipsa avizului Ministerului Transporturilor,aviz cerut de dispoziţiile art. 7 al Anexei 2 din HG nr. 398/04.08.1997 privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor judeţene.

-au fost nerespectate prevederile cuprinse în HCJ nr. 26/28.02.2014

Privind Regulamentul de organizare şi funcţionare a Aeroportului Internaţional „Avram Iancu”Cluj R.A; ale Codului Muncii precum şi ale OUG nr.109/2011,raportate la încetarea contractelor individuale de muncă ale directorului general adjunct, directorului executiv securitate, directorului tehnic, directorului executiv comercial şi directorului executiv economic, precum şi revocarea mandatului acordat directorului general

2. Prin Hotărârea nr. 235/8.10.2017

, Consiliul Judeţean Cluj procedează la modificarea HCJ nr. 220/2017 privind numirea Consiliului de administraţie al Aeroportului Internaţional Avram Iancu ”Cluj R.A.

Astfel, se modifică aliniatul 2 al art.5 în sensul că, „se aprobă ca, pe perioada cuprinsă între data de 17.10.2017 şi data numirii directorului general ca urmare a aplicării procedurii de evaluare sau selecţie prevăzute de OUG nr.109/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul de administraţie să delege atribuţiile de conducere executivă a Aeroprtului Internaţional „Avram Iancu”Cluj R.A., unui director general provizoriu.

  • ·sunt încălcate prevederile OUG nr.109/2011 cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale ale HCJ nr.84/

2017

  • ·prin HCJ nr.235/2017 se încalcă în mod evident condiţiile stabilite în contractul de mandat al actualului director general al regiei încheiat în baza OUG nr.109/2011 şi valabil, aşa cum se aratămai sus, până la data

finalizării procedurii de evaluare sau selecţie pentru noul director general al Aeroportului.

În consecinţă, Prefectul judeţului Cluj a formulat acţiunea în contencios administrativ având ca obiect anularea HCJ nr.220/2017 şi ale HCJ nr.235/2017.

Acţiunea a fost înregistrată pe rolul Tribunalul Cluj sub nr. 7270/117/2017.

Pe de altă parte, potrivit contractului de mandat încheiat la data de 17.01.2013 între RA Aeroportul„Avram Iancu” Cluj

-Napoca şi domnul Ciceo David Ioan, director general, şi a actului adiţional nr.6 la contractul de mandate (încheiat la data de 24.10.2016), prin care se completează Articolul 2 din Capitolul II-Durata Contractului se completează cu un nou aliniat: „În situaţia în care în care la sfârşitul mandatului

nu se finalizează procedura de selecţie a directorului general al aeroportului Internaţional „Avram Iancu”

, ....., contractul de mandat al directorului general se prelungeşte cu o perioadă de 8 luni, sau până la data încheierii contractului cu noul director general”

2. Potrivit adresei nr.28454/28455/28585/3.10.2017 întocmită de Consiliul Judeţean Cluj –Direcţia Juridică, transmisă Aeroportului Internaţional Avram Iancu ”

Cluj RA şi spre ştiinţă Instituţiei Prefectului JudeţulCluj ,înregistrată sub nr.16572/5.10.2017

Doar mandatul Directorului general încetează la data încetării mandatului Consiliului de administraţie provizoriu, în condiţiile Hotărârii Consiliului judeţean Cluj nr.84/2017”

Conform HCJ nr.84/2017, art.5:

„ În cazul în care, pe perioada mandatului consiliilor de administraţie precizate la art.1, art.3 şi art.4 (n.n. la Aeroportul Internaţional „Avram Iancu”RA) devin

vacante posturi de directori la întreprinderile publice în cauză, respectiv expiră durata contractelor de mandat

ale acestor directori, consiliile de administraţie respective pot numi directori provizorii pe un mandat care expiră la data la care expiră şi mandatul consiliilor de admnistraţie în cauză

3.HCJ nr.235/9.10.2017 încalcă prevederile art.21 alin.3 şi ale art.64²alin.1 din OUG nr.109/2011 cu modificările şi completările ulterioare:

Astfel: art.21 alin.3 stabileşte:«Directorii pot fi revocaţi de că

tre consiliul de administraţie, conform legii, în condiţiile stabilite în contractul de mandat...»Iar art. art.64² alin.1

prevede că: „În cazul în care au fost delegate atribuţii

de conducere a întreprinderii publice către directori, iar postul/posturile de director rămâne/rămân vacant/vacante, consiliul de administraţie poate desemna un director provizoriu până la finalizarea procedurii de selecţie,

potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă. Durata mandatului este de 4 luni, cu posibilitatea prelungirii acestuia, pentru motive temeinice, până la maximum 6 luni.

”Concluzii: prin HCJ nr.235/2017 se încalcă în mod evident condiţiile stabilite în contractul de mandat al actualului director general al regiei încheiat în baza OUG nr.109/2011 şi valabil, aşa cum am arătat mai sus, până la data

finalizării procedurii de evaluare sau selecţie pentru noul director general al Aeroportului.

4. În plus, Hotărârea Consiliului Judeţean Cluj nr.235/2017 este un act administrativ subsecvent Hotărârii

Consiliului Judeţean Cluj nr.220/2017.În consecinţă, apreciem că ne aflăm în prezenţa unei aplicaţii a principiului

accesorium sequitur principale, deoarece soarta actului accesoriu/subsecvent (în speţă HCJ nr.235/2017) urmează soarta actului principal(în speţă HCJ nr.220/2017). Pentru considerentele expuse, vă solicităm respectuos admiterea acţiunii, astfel cum a fost formulată şi pe cale de consecinţă, să dispuneți :

-anularea Hotărârii Consiliului Judeţean Cluj nr.220/22.09.2017;

-anularea Hotărârii Consiliului Judeţean Cluj

nr. 235/9.10.2017.

Precizăm că prezenta acţiune este promovată în termenul legal instituit de art. 11din Legea contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Vă rugăm de asemenea, să constataţi incidenţa prevederilor art. 7 alin. (5)din acelaşi act normativ.

În conformitate cu prevederile art.3 alin. 1 din Legea nr

.554/2004, prezenta acţiune este scutită de taxă de timbru, iar în conformitate cu prevederile art.3 alin.3 din acelaşi act normativ, prevederile actelor administrative atacate sunt suspendate de drept. În drept: art. 1, 3, 8, 7, 14 din Legea nr. 554/2004, art. 1, 3, 5, 18, 21, 23 din OUG nr. 109/2011,

cu modificările şi completările ulterioare,Regulamentul UE nr. 139/2014 al Comisiei europene, Codul Muncii,HG nr. 46/28.02.2014;În probaţiune, s-au anexat , în copie, următoarele documente:

1.HCJ nr.220/22.09.2017 împreună cu toate actele care au stat la baza adoptării acesteia;

2.HCJ nr.235/9.10.2017 împreună cu toate actele care au stat la baza adoptării acesteia;

3.HCJ nr.84/2017;

4. Adresa nr.11503/9.10.2017 a Aeroportului Internaţional„Avram Iancu ”Cluj, înregistrată sub nr. 16956/9.10.2017, împreună cu actele anexate acesteia(respectiv adresa nr.26488/26500/9.10.2017 a Autorităţii Aeronautice Civile

Române cu anexele aferente acesteia).

5. Adresa nr.28454/28455/28585/3.10.2017 întocmită de Consiliul Judeţean Cluj –Direcţia Juridică, transmisă Aeroportului Internaţional „Avram Iancu”Cluj RA şi spre ştiinţă Instituţiei Prefectului Judeţul Cluj, înregistrată sub

nr.16572/5.10.2017;

6. Contractul de mandat şi actele adiţionale încheiate între RA Aeroportul Internaţional Cluj şi dl director general Ciceo David Ioan.

 

Au mai rămas cinci zile pentru înscrierea în concursul Lider European, dedicat elevilor de liceu din România

Au mai rămas cinci zile pentru înscrierea în concursul Lider European, dedicat elevilor de liceu din România

 

Au mai rămas cinci zile în care liceenii din România se pot înscrie în concursul Lider European, lansat de Reprezentanța Comisiei Europene. În cadrul acestuia, elevii de liceu din clasele IX-XI învață să lucreze în echipă și să elaboreze proiecte pentru comunitățile locale. Cele mai bune opt proiecte înscrise pe platforma online Europa, casa noastră vor fi premiate, iar echipele clasate pe primele trei locuri își vor prezenta proiectele în fața juriului, la București. Concursul face parte din campania educațională pe teme europene "Europa, casa noastră", o inițiativă susținută de Ministerul Educației Naționale.

 

Pentru a participa la competiția Lider European, elevii din clasele IX-XI trebuie să alcătuiască echipe formate din patru membri și un profesor coordonator. Înscrierea va fi realizată de către profesor, până la 20 octombrie 2017, ora 23:59, pe platforma www.europacasanoastra.ro/lider. Ulterior, fiecare echipă înscrisă trebuie să pregătească și să încarce pe site prezentarea proiectului propus, nu mai târziu de 6 noiembrie 2017, ora 23:59.

 

Până în prezent, în competiție s-au înscris peste 200 de elevi din toată țara.

 

Concursul se concentrează pe dezvoltarea de proiecte în oricare dintre domeniile social, cultural, afaceri/economic și de mediu (de exemplu: asistență pentru vârstnici, reciclarea materialelor, sănătate, asistență socială, educație, evenimente de integrare culturală etc.).

 

Competiția își propune să dezvolte abilitățile de leadership și de vorbire în public ale elevilor, spiritul de echipă și capacitatea de a mobiliza grupuri de oameni pentru a lucra împreună în beneficiul comunității lor. Obiectivul concursului este de a promova valorile Uniunii Europene în rândul tinerilor, în contextul activităților legate de tematica europeană.

 

De asemenea, în luna octombrie, echipa "Europa, casa noastră" a organizat zece vizite în licee din zece județe ale țării: Alba, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureș, Satu Mare, Sălaj,  și Timiș, . În cadrul vizitelor, au avut loc activități educaționale și interactive pe diverse teme legate de leadership și dezvoltare personală.

 

Pentru mai multe informații, consultați site-ul www.europacasanoastra.ro și pagina de Facebook.